Gå til innhold

Snakke med ei på tbanen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett ei søt jente på tbanen i det siste, vi har hatt litt øyekontakt hver gang jeg har sett henne og utvekslet noen smil, men ingenting utover det. Hun sitter på ett stopp etter jeg går på, og det er stoppet før jeg går av.

Lurte på om jeg neste gang skulle gå av sammen med henne og prøve å snakke med henne, eventuelt spørre om nummeret hennes. Men lurer på om dette bare er creepy? At jeg går av bare for å snakke med henne. Og vil det være for lite og si at jeg har sett henne noen ganger synes hun er søt, deretter introduserer meg og spørre om nummeret hennes/møtes en gang?

Er det eventuelt noen annen måte jeg kan gjøre det på?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå forbi henne PÅ T-banen. Si "Halla søta" gi henne ett blunk og gå vidre laaaangt forbi henne. nestegang sjekker du om hun har noen respons..

evnt gi henne en lapp med mobil nr ditt på og en søt beskjed:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bittelitt creepy å gå av på samme stopp, hvis du ikke samtidig kan gjøre noen ærender der... ville heller tatt kontakt på t-banen. Da har hun også den utveien at hun skal av på en annen stasjon enn deg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åå, vær litt romantisk! Legg igjen en lapp, eller et lite brev. Hold litt ekstra øyekontakt, og når du går av så legger du den igjen slik at hun ser det, med nummeret og navnet ditt. Hvis hun ringer så er saken biff, hvis ikke så kan du prøve å si "hei", eller noe, og satse på at hun ikke så lappen. Ikke mist håpet !

• Liker 2
Skrevet

Nei nei nei! Man skal aldri snakke med fremmede i Norge. Til kassadama på Rimi kan man til nød si "Ha en god eftermiddag" dersom du har fyllt 70. Dette er nedskrevet i Norges sosiale lovverk.

Det er kun sosialt akseptert å hilse på attraktive damer dersom du kjenner dem via jobb, skole eller venner.

Imidlertid digger hun det om du bryter loven og tar kontakt og viser interesse for henne. Hun vil garantert bli smigret og føle at du er *mann* som tør å gjøre det du vil her i verden. Og som vet å verdsette henne for den hun er. Hun har stylet seg foran speilet denne dagen - det er for deg det. Husk det.

Verden ligger for dine føtter om du kaster din irrasjonelle frykt for hva hun eller andre tenker på båten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skrevet en lapp, "Hei, du er så utrolig søt og virker som ei kul jente. Hvis du kunne tenke deg å ta en uforpliktende kaffe en dag kan du sende meg en melding på dette nummeret. Xxxxxxx. Hilsen Ola Nordmann"

Ikke gå av på stoppet hennes, da hadde jeg bare blitt redd.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville skrevet en lapp, "Hei, du er så utrolig søt og virker som ei kul jente. Hvis du kunne tenke deg å ta en uforpliktende kaffe en dag kan du sende meg en melding på dette nummeret. Xxxxxxx. Hilsen Ola Nordmann"

Ikke gå av på stoppet hennes, da hadde jeg bare blitt redd.

Dette! :)

Skrevet

Kan aldri bli feil å ta kontakt, tenker jeg:)

Om jeg er opptatt, eller ikke er tiltrukket av en mann som tar kontakt, tar jeg det uansett ALLTID som et kompliment!

Med mindre det blir gjort på en ufin måte er det jo bare et lysglimt i hverdagen ;)

• Liker 2
Skrevet

Det er kun sosialt akseptert å hilse på attraktive damer dersom du kjenner dem via jobb, skole eller venner.

Av en eller annen grunn er det sosialt akseptert når man er på fjelltur. Men møter du samme person nede på bakken?

Glem det.

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du føler at dere har hatt god øyekontakt og faktisk utvekslet smil, så tror jeg "lapptrikset" kan fungere. Veldig søtt. :)

En kamerat av meg har hatt mindre hell med dette, men problemet er at han har gitt lapper til damer som han møter for første gang og som ikke har noen som helst måte å vurdere ham på. De har ikke engang et førsteinntrykk av ham. Da blir det vanskelig for en dame å gjøre noe med det.

Det beste er kanskje om du tar kontakt med henne på t-banen. Ta på deg ditt beste smil og gå bort å si hei.

Eventuelt:

"Jeg la merke til at du så på meg, så jeg tenkte jeg kunne komme bort og introdusere meg selv. Jeg er anonym bruker og faren til din fremtidige barn."

Den første delen av setningen er seriøs. Den siste er valgfri.

Good luck, player!

:)

Endret av Janus
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du skal prate med henne på t-bana: Ikke spør og grav om alt mellom himmel og jord i ti minutter hvis du ikke får særlig respons, DET er creepy.

Skrevet (endret)

Har sett ei søt jente på tbanen i det siste, vi har hatt litt øyekontakt hver gang jeg har sett henne og utvekslet noen smil, men ingenting utover det. Hun sitter på ett stopp etter jeg går på, og det er stoppet før jeg går av.

Er det et genuint smil eller bare et smil av ren høflighet? Hvordan står hun når hun smiler til deg? Snur hun bare hodet mot deg for å smile eller vender hun hele kroppen mot deg? Veksler dere mange blikk?

Hun kan uansett virke en smule nysgjerrig på deg om ikke annet.

Ufarliggjør deg selv med et lurt/lekent smil og si hallo. Eller du kan skru på sjarmen på en litt leken måte og si høyt og tydelig "Du, nå har vi studert hverandre med øynene flere ganger. Er dette et hint jeg burde forstå, eller?". Du må selvagt si det med et lekent smil. Om responsen er gjendjeldt positivt med god øyekontakt og/eller åpent kroppspråk kan du gå til henne og introdusere deg selv. I stedet for å stille henne et spørsmål med en gang etter dette kan du like så gjerne fortelle noe om deg selv først og på den måten gi samtalen en liten kick-start. Unngå typiske detektivspørsmål, dette er kjedelig og skiller seg ikke ut. Damer liker menn med med et smil på lur, som samtidig er leken og fri i sin utfoldelse. Men ikke bli en kompis. Flørt litt. Om praten går perfekt og hun åpner for mange interesser og verdier som du liker, kan du godt gjengi disse med egne ord og si "skal vi like så gjerne gifte oss?" igjen med med et lekent/køddete smil som ufarliggjør spørsmålet. Om hun ikke liker dette kan du le det vekk med noe sånt som "Du må ikke ta alt jeg sier bokstavelig. Eventyr er tross alt eventyr, er det ikke?" før du bytter emne mot en av hennes interesser som fanget din oppmerksomhet spesielt.

Noen er blyge og andre ikke. Noen krever kun noen flørtende blikk og lure smil før hun spør om du har planer for kvelden, for hun har en leilighet ikke så langt unna neste holdeplass og det er plass til to i sengen hennes. No shit, dette skjer også noen sjeldne ganger.

Ikke legg sjelen din i henne med en gang. Ta det som en god erfaring uansett hva utfallet måtte bli. :)

Endret av Pene sko...
AnonymBruker
Skrevet

Ha! Denne var lett. Er du en veldig kjekk kar er det sjarmerende og ikke creepy. Er du stygg er det trakkasering og stalking. Utseendet ditt avgjør med andre ord.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gå forbi henne PÅ T-banen. Si "Halla søta" gi henne ett blunk og gå vidre laaaangt forbi henne.

Noe så kleint!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gi fra meg nummeret mitt til en tilfeldig fyr på t-banen? Det hadde jeg ikke gjort om det så var George Clooney som satt der. Prøv i hvert fall å bli "kjent" med noe small talk først. Men dessverre er det sånn at folk som snakker til andre på banen stort sett er creepy fyrer i 99% av tilfellene. Ser du henne hver dag? Hva med å hamstre halslinser, og vente tålmodig på at hun skal bli forkjølet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Imidlertid digger hun det om du bryter loven og tar kontakt og viser interesse for henne. Hun vil garantert bli smigret og føle at du er *mann* som tør å gjøre det du vil her i verden. Og som vet å verdsette henne for den hun er. Hun har stylet seg foran speilet denne dagen - det er for deg det. Husk det.

Beklager, men sjekking på t-banen kan aldri virke annet enn enten desperat, eller player deluxe.

Skrevet (endret)

Gi fra meg nummeret mitt til en tilfeldig fyr på t-banen? Det hadde jeg ikke gjort om det så var George Clooney som satt der.

Pfft! Om det var George Cloony, Dicaprio eller Christian Bale fra sine glansdager ville du invitert han/dem til leiligheten din samme kvelden. Det er jeg overveiende sikker på. ;)

Endret av Pene sko...
Gjest machete
Skrevet

Hadde begynt å lure dersom en mann gikk av på samme stopp som meg kun for å spør etter nummeret mitt :S

AnonymBruker
Skrevet

Pfft! Om det var George Cloony, Dicaprio eller Christian Bale fra sine glansdager ville du invitert han/dem til leiligheten din samme kvelden. Det er jeg overveiende sikker på. ;)

Nope, der tar du feil. Jeg møtte feks McDreamy da han var i Norge, men han er fortsatt godt gift (eller hvis ikke så er det ikke min feil).

Skrevet

Beklager, men sjekking på t-banen kan aldri virke annet enn enten desperat, eller player deluxe.

Medforfatter av Norges Sosiale Lovverk?

Flørt kan komme i mange former. Jeg snakker ikke om sjekking der man utbasunerer sin dype kjærlighet til henne mens resten av vogna hører på. Det er mer snakk om å åpne en behagelig samtale som kan føre til noe mer, om interessen og intensjonen for å prøve videre deles. Gjør man ingenting skjer det ingenting.

Etter å ha brutt reglene i "lovboka" noen ganger og tatt kontakt med fremmede merker man raskt om man bidrar positivt i jentas hverdag eller ikke. Er hun klart ukomfortabel kan det lønne seg å takke for seg tidlig. Og være fornøyd med at man tok mot til seg og gjorde det man kunne for å finne ut om det var noe der.

Hvis man føler at hun bare er "litt" ukomfortabel i situasjonen skyldes det gjerne at hun er litt nervøs fordi dette er en situasjon hun ikke er vant med. Hvis man lar hennes nervøsitet smitte over på seg selv vil det kunne fremstå som creepy. Men om man beholder roen og holder en leken tone vil dette gjøre jenta avslappet.

Ofte får man se et ansikt som lyser opp og har mange smil og refleksjoner å dele ut. Og det er slike smil som gir livet mening.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...