AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Når man ikke har noen far som kan følge en opp kirkegulvet, kan man da velge å gå alene? Eller å gå sammen med forloveden? Hvor vanlig er det å gjøre det?
FruN Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Hvem som helst kan følge deg opp, eller du kan gå alene. Det bestemmer du helt selv Mor, søsken, forlovede. Når en bekjent giftet seg, fulgte hans sønn fra tidligere forhold bruden opp. Gutten er i tenårene.
ini Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Hvem som helst kan følge deg opp, eller du kan gå alene. Det viktigste er vel hva du selv føler at er riktig. Dersom du har en onkel, bror, stefar, venninne, bestefar, kamerat eller hvem som helst andre som du gjerne vil at skal følge deg til alteret så er det jo bare å spørre han/henne. Jeg tror ikke noen av delene ansees for å være rart i dag.
Gjest navnelapp Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Det mest naturlege er vel at dei to som skal gifte seg går opp saman. Det har skjedd i nesten alle bryllup eg har vore i dei seinaste åra. Unntaket var eit der brura kom opp saman med begge sine foreldre.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Jeg har bare vært i bryllup der bruden har blitt fulgt av sin far. Vi kommer til å gå opp sammen, da jeg synes "tradisjonen" med å bli gitt bort er forkastelig, og det er fullstendig uaktuelt. Det hadde vært morsomt om bruden stod ved alteret og brudgommen ble fulgt opp av sin mor, men jeg synes det å gå opp sammen som likeverdige parter er det riktigste. 1
fridr Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Jeg har vært i bryllup der bruden kom opp sammen med sin mor, selvom hun har et godt forhold til faren også. Har også vært i bryllup der bruden og brudgommer går ilag. Og bruden alene. Så man bestemmer helt selv
Gjest Tekola Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Du bestemmer helt selv! Jeg ble fulgt av faren min, noe jeg syntes var helt riktig for meg. Og jeg følte meg ikke som kveg til salgs eller en undertrykket kvinne, slik som det fort fremstår som i enkelte tråder her inne.(Dessuten hadde jeg problemer med balansen, så den ekstra støtten var veldig godt å ha!)
Mrs C85 Skrevet 1. mai 2012 #9 Skrevet 1. mai 2012 Her skal vi gå opp sammen. Ungene våre er brudepike og brudesvenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå