AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Hei! For 2 uker siden ble jeg skikkelig syk.. Mistet stemmen, og hadde vondt i halsen. En uke etter dette begynte jeg å bli bedre, men nå er det tilbake for fullt! Bihulene er helt ødelagt, halsen gjør syyykt vondt og ørene verker. Matlysten er så og si borte og har ikke klart å spise meg skikkelig mett på to uker nå. Jeg bare klarer ikke. Kan det være streptokokker? Noen erfaringer? Skal komme meg til legen imorgen... Dette er bare dritt....
Ingennick Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 (endret) Ts her igjen... Skulle ikke sette meg som anonym. Jaja... Her er jeg iallefall! Verdt å nevne at jeg har rast ned 2-3 kilo den siste uken, men ingen feber. Ah.. Jeg føler meg helt elendig i kroppen... Endret 29. april 2012 av Ingennick
Gjest gjest Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Hei! For 2 uker siden ble jeg skikkelig syk.. Mistet stemmen, og hadde vondt i halsen. En uke etter dette begynte jeg å bli bedre, men nå er det tilbake for fullt! Bihulene er helt ødelagt, halsen gjør syyykt vondt og ørene verker. Matlysten er så og si borte og har ikke klart å spise meg skikkelig mett på to uker nå. Jeg bare klarer ikke. Kan det være streptokokker? Noen erfaringer? Skal komme meg til legen imorgen... Dette er bare dritt.... Aner ikke, men det minnet meg på hvor irriterende det er at man ikke kan kjøpe Strepsils i Norge... (ikke å forveksle med Repsils) Høres kanskje ut som hals- bihule - og ørebetennelse i kombi med noen bedritne mandler? God bedring! 1
Ethereal Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Stakkars Kom deg til legen! Vanskelig å si hva det kan være. Alt mulig fra influensa til bihulebetennelse til kyssesyken kan forårsake sår og vond hals. Mens du venter på å få vært hos legen kan du jo prøve å spise is, eller drikke varmt vann med masse honning og sitron. Det hjelper litt. Honning inneholder (såvidt jeg har forsått) naturlig bakteriedrepende, som kan hjelpe litt hvis det er mye bakterier og ekle ting i halsen. 1
ninuska_ Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Min lege lærte meg at streptokokker (som behandles med antibiotika) ikke gir tett og rennende nese. Det er vanligcis kun piggtråd-smerten i halsen med nedsatt allmenntilstand og feber som følger med. Lykke til hos legen! 1
Ingennick Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Jeg hadde kyssesyken for snart 10 år siden så det er det ikke... Skal bare pøse på med honning og sitron nå ja! Jeg har mange ganger opplevd å ha vondt i halsen, men matlysten pleier aldri å forsvinne! Kanskje jeg har en mild form for influensa? Legen skal kunne svare med på det imorgen håper jeg! Tusen takk for at dere er så søte. Man blir så sårbar og lett på gråten når man er sånn her, så jeg måtte tørke en liten tåre nå...
Gjest gjest Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Jeg hadde kyssesyken for snart 10 år siden så det er det ikke... Skal bare pøse på med honning og sitron nå ja! Jeg har mange ganger opplevd å ha vondt i halsen, men matlysten pleier aldri å forsvinne! Kanskje jeg har en mild form for influensa? Legen skal kunne svare med på det imorgen håper jeg! Tusen takk for at dere er så søte. Man blir så sårbar og lett på gråten når man er sånn her, så jeg måtte tørke en liten tåre nå... Stakkar Jeg kom på en ting som er supert mot vond hals, iskrem! Pass bare på at den er glatt uten noen harde sjokoladebiter eller noe, og drikk gjerne te sammen med den!
Ingennick Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Da har jeg vært hos legen... Ble satt på penicillinkur. Hals, bihule og ørebetennelse. Håper at jeg blir frisk snart! Takk for gode tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå