Gå til innhold

Er pruduktene fra tigi "bed head" gode?

Gjest nysgjerrigperen

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigperen

Advarsel til rastløse sjeler: Du trenger ikke lese alt jeg skriver, bare du gidder å svare på spørsmålene nederst! :jepp:

Jeg er en jente på 16 år som nylig bestemte meg for å begynne å spare til langt hår. Hadde hår til under brystene for en uke side, men jeg innså at jeg måtte klippe av de slitte tuppene for å få et godt utgangspunkt for sparing. Jeg vil gjerne ha det tykt hele veien. Fordi det var lenge siden sist jeg klippet det, måtte jeg ta av ganske mange centimeter. Håret mitt er nå skulderlangt, men til gjengjeld ikke så tynt og pistrete nederst. Til opplysning har jeg typisk nordisk hår - noenlunde tynt og fint med en helt vanlig, kjedelig og mørk blondfarge som mange omtaler som brun... Jeg striper jeg håret lysere, men bruker aldri føner eller rettetang.

For bare tre dager siden bestilte jeg en pakke med hårprodukter fra "blivakker.no". Brukte til sammen 800 kr.:sukk: Blant annet bestilte jeg denne shampoen her: http://www.blivakker.no/product/harpleie/tigi/shampoo/blondt-og-bleket-har/TIB0150/tigi-bedhead-urban-antidotes-resurrection-shampoo-750ml, + tilsvarende balsam. Jeg bestilte også hårserum og hårkrem (for tynt hår).

I dag kom jeg over en artikkel om hårpleie der det sto at man burde unngå shampo(og sikkert også andre hårprodukter???)som inneholder noe av dette: benzopyren-3, benzyl alkohol, sodium sulfat og DMDM hydantoin.

1. Noen av dere som vet om shampoer og ellers produkter fra tigi inneholder noe de stoffene som er nevnt over? (stygt redd for dette, da innpakningen i alle fall ikke ser særlig "ren" ut)

2. Noen som har erfaringer med hårserum? Hjelper det?

3. Hva kan jeg gjøre for å unngå slitte tupper? Hjelper det f.eks. å smøre litt hårkrem eller hårolje i tuppene hver dag?

4. Noen som har prøvd morrocanoil (altså hårolje) for tynt og fint hår? Er denne bra? Bør jeg invistere i en slik? (den koster hele 300 kr...)

5. Jeg har de siste dagene tatt en titt på hårtuppene mine hver dag, og klippet av dem jeg har sett som har vært splittet eller knekt. Er det noe vits i dette? Klipper uansett bare av rundt 6-7 tupper.

6. Hvor ofte bør jeg vaske håre? Vasker det ca. annenhver dag. Søsteren min påstår at det holder med en gang i uken (fordi talgproduksjonen etterhvert vil minke). Jeg sliter uansett ikke med fett hår. Hvor ofte bør jeg stusse det? Hvis jeg f.eks. stusser det hver tredje måned, hvor mye bør jeg klippe av da?

7. Sist men ikke minst: Er det egentlig vits i å kjøpe dyre frisørshampoer? Har hele livet brukt billige butikksjampoer, av og til også first-prise-sjampoer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring med tigi produktene, og da bedhead og dumb blonde, er at de gjorde håret mitt til seig spaghetti. Når jeg hadde rota inn shampoen, så fikk jeg ikke dratt håret fra hverandre nesten, og det var VONDT å skylle det ut igjen pga det ble så sammenfiltret. Jeg MÅTTE bruke balsamen etterpå enten jeg ville eller ikke for å få det normalt igjen, så det der ga jeg opp.

Maroccanoil har jeg hørt at man skal ligge unna pga det bare legger seg på utenpå håret og får det til å se fint ut mens det egentlig bare er fullt i silikon. Har ikke prøvd den selv, det er hva jeg hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min (beskjedne) erfaring med Tigi BedHead er at de får hodebunnen min til å klø noe aldeles vanvittig. Ble "påprakket" en flaske shampoo av frisøren min en gang og allerede etter første gangs vask klødde det voldsomt. Det ble ikke bedre de to neste gangene jeg vasket håret, så jeg gikk tilbake til min vanlige apotekshampoo og vips så forsvant kløen.

Etter det har jeg holdt meg langt unna det merket, selv om jeg antar at ikke alle produktene deres kan være like gale. Og i all rettferdighetsnavn må jeg også tilføye at jeg har en tørr hodebunn som lett begynner å klø og flasse dersom jeg bruker "feil" produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Tigi er det eneste merket som har klart det kunststykket å gjøre håret mitt helt vanvittig. Det skjedde et eller annet pussig, som gjorde at håret ble helt forferdelig. Det var klissete og fett, til tross for at det var nyvasket. Jeg måtte gjennom noen runder med renseshampoo for å få det til å stabilisere seg. Og jeg har hår som egentlig tåler det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vet ikke, beklager.

2. Serum har jeg faktisk ikke hørt om :P

3. Hårolje i tuppene hjelper absolutt mot slitasje på håret. Hvis du vil ha langt hår kan det også være smart å spe på med protein også, jeg er veldig glad i Joico K-pak leave in reconstructor. Ikke vask håret for ofte. Ikke gre håret når det er vått. Klem vann ut av håret, ikke skrubb. Bruk hårstrikker uten metallfeste. Ikke bruk for mye varme, og hvis du gjør, bruk varmebeskytter. Kur håret ofte med fuktighetskur, og bruk proteinkur hver 2. eller 3. uke. Bruk solkrem for håret når du skal ut. Hold hodebunnen sunn.

4. Jeg har prøvd begge formler av Morroccanoil, og jeg foretrakk original-versjonen. Hårolje er absolutt verdt investeringen, fordi det gjør håret mykere og det kjennes og ser sunnere ut. Selv om oljen er dyr varer den lenge. Jeg kjøpte min nåværende (har gått gjennom 2 allerede) i juni i fjor, og jeg har fremdeles litt igjen, da med to-tre pumper etter hver vask. L'Anza keratin oil treatment er også bra, og har også varmebeskyttende egenskaper.

5. Jeg vet ikke om det er noe vits, men jeg gjør det selv. Jeg tenker at hårstrået vil jo flise seg lenger opp om jeg ikke tar det, så det skader ihvertfall ikke.

6. Vask håret så lite du kan for å gi håret pauser. Stuss håret fast for å holde det sunt, annenhver måned er optimalt, men hver tredje går også bra. Håret vokser 3 cm, klipp av 1 for å holde det i tipp topp form.

7. Dette er veldig individuelt, men for min del er det absolutt verdt å bruke penger på frisørsjampoer. Jeg merker veldig stor forskjell på håret mitt om jge bruker billigmerker eller dyre. Eksempel: Rundt jul hadde jeg lite penger og kjøpte Gliss på H%M fordi den var på tilbud: sjampo, balsam, hårkur. Etter en måned med dette så ikke håret mitt ut. jeg har ellers så stritt, flokefritt hår, og håret var ikke pent. Kjøpte frisørsjampo og kur i januarog etter En runde med dette og håret var tilbake til sin sunne vanlige tilstand. Så er verdt det. Men kjøp på nett, da blir det ikke fullt så dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg fikk stygt utslett i øverst i pannen av å bruke produktene deres :tristbla: . Grunn god nok for meg iallfall til å styre unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søgni

Favorittserien min var fra Tigi Bed head (Superstar), men den har gått ut av produksjon. Det er den shampoen og balsamen som har gjort håret mitt desidert finest, noensinne.

Jeg har veldig gode erfaringer med Tigi Bed head generelt, men så tåler håret mitt det meste. Og så er jeg jo en av de som elsker lukten på de fleste av produktene deres (har et inntrykk av at det er en typisk hat-elskgreie), så det spiller sikkert inn på helhetsvurderingen det også.

Jeg svarer vel egentlig ikke på det du spør om. Men håret mitt holder seg erfaringsmessig fint lenger med frisørmerker, med de fleste butikkmerkene jeg har prøvd blir håret fort flatt og stygt. Men det er ikke slik for alle, og det er heller ikke sånn at alle frisørmerker automatisk er supre i kraft av å være kjøpt hos frisør.

Endret av Søgni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Hold deg unna Tigi produktene, det er "billig" produkter priset opp på norsk nivå. Du finner samme kvalitet på det de selger i dagligvaren. Har god erfaring med "masque intense" fra Kerastase om du trenger hårkur/balsam. Kan også anbefale "bain satin" fra samme merke om du trenger en bra hverdags sjampo. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke svaret på alle spørsmålene dine, men en venninne kommenterte at håret mitt luktet kattepiss etter jeg hadde brukt Tigi-shampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Er jeg den eneste i verden som har ekstremt god erfaring med Tigi Bed Head sine produkter?

Nei, som sagt har jeg også vært veldig fornøyd. Og det har et par av venninnene mine også vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Er jeg den eneste i verden som har ekstremt god erfaring med Tigi Bed Head sine produkter?

Hvis du har ekstremt god erfaring, så gjerne del :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loverdose

Jeg har veldig god erfaring med Dumb Blonde serien. For noen år siden bleket jeg håret fra svart til platinablondt, noe som så klart slet utrolig mye på håret mitt. Jeg brukte både sjampo og balsam fra Dumb Blonde serien, brukte balsamen som hårkur engang i blant. Fungerte gull, etter 2-3 måneder lignet ikke håret mitt på en sau, det ble silkemykt og skinnende. :)

Har også benyttet meg av Brunette Goddess serien - fantastisk for håret mitt! Gjorde det hverken fett eller tungt. Men den shinesprayen fra serien gjør håret veldig fett, så langt det eneste produktet fra merket jeg har dårlig erfaring med. Ellers bruker jeg After Party kremen, gjør håret skinnende og glatt. Null floker. Hard Head hårsprayen gir fantastisk hold og glans, brukte denne når jeg tilbake i tiden tuperte håret. Brukte også den voksen som heter Manipulator, gav håret mitt greit nok hold og var ganske god til å samle hårstrå og sette håret på plass. Treat Me Right hårkuren er også helt enestående, er dessverre tom for denne nå men skal investere i en ny. Reddet håret mitt etter at jeg greide å slite det ut med farge. Hårsprayen som heter Superstar ("volumizing hairspray) er gull verdt, helt fantastisk til å lage volum når håret er klippet opp i etasjer! Masterpiece hårsprayen er helt vidunderlig, lukter fantastisk godt og gir veldig god glans til håret. Kjempe flott som finish spray. Headrush sprayen gir flott glans (og denne lukter også helt fantastisk). Hook-up moussen gjorde håret mitt veldig fyldig. Åh, holdt nesten på å glemme Hard To Get voksen! Brukte denne når håret mitt var kort. Veldig god til å forme og style håret. Ego Boost leave-in serumet var også veldig godt for håret mitt, samlet tuppene og gjorde at håret så fint og sunt ut.

Dette ble langt, men er iallefall de produktene jeg har god erfaring med fra Tigi Bed Head... Eneste jeg bruker fra Tigi Bed Head nå er After Party kremen og Treat Me Right hårkuren, resten har jeg på en måte ikke bruk for lenger. Er ikke så opptatt av styling osv som jeg var engang før i tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Søgni

Small talk : Dette bruker jeg flere ganger i uka. Det er ikke så mye hold i denne, men småhår blir liggende og håret får likevel mer tekstur, synes jeg. Da jeg hadde en en ganske kort bob, så var denne super. Jeg synes den løfter håret/gir volum og glans. Fint hverdagsprodukt, etter min erfaring.

Hard head : Muligens den hårsprayen av denne typen jeg har prøvd som gir best hold på håret mitt, uten at det blir stivt eller seigt.

Masterpiece massive shine hairspray : Gir ikke så mye hold som Hard head, men gir mye glans. De fleste glansprodukter jeg har prøvd tynger ned håret mitt.

Queen For a Day Thickening Spray : En volumspray jeg har veldig god erfaring med.

Det var iallefall mine favoritter, og hvorfor :) Jeg synes alle disse lukter godt, og definitivt ikke kattepiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Antidotes Resurrection sjampo og Hi-Def Curls balsamen, liker disse veldig godt. Har tatt permanent så trengte noe som ga pleie og fukt og disse produktene funker meget godt.

Håret mitt er skinnende, mykt og rent.

Sitter å kikker bak på flaskene nå og jeg finner ikke benzopyren-3 på noen av dem, men det er benzyl alkohol helt nederst på lista på balsamen,

DMDM hydantoin ganske langt ned på lista på sjampoen, og selvfølgelig sodium laureth sulfat i sjampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...