AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Del Skrevet 29. april 2012 Var på visning og så en nydelig leilighet, men huseieren hadde så mange merkelige spørsmål, for eksempel om jeg bare satt å så på TV når jeg kom hjem fra jobb, eller om jeg hadde viktigere interesser som trening osv? Og om jeg kom til å ha venner på besøk? I tillegg ville han ha personnummer fra alle interesserte. Er dette normalt? Han virker som en type jeg lett kan få problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lashara Skrevet 29. april 2012 #2 Del Skrevet 29. april 2012 huff...tragisk. STAY AWAY! å ikke gi han ditt personnummer. Hva svarte du? Han har da ingenting med hva du liker å gjøre på??! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Del Skrevet 29. april 2012 huff...tragisk. STAY AWAY! å ikke gi han ditt personnummer. Hva svarte du? Han har da ingenting med hva du liker å gjøre på??! Jeg sa jeg antok han ville ha personnummer for å gjøre en kredittsjekk, og at jeg ikke hadde noe å skjule, med at jeg ønsket å vente til vi hadde en slags muntlig avtale. Han hadde flere interesserte og jeg regner med han ville ha denne informasjonen fra alle? Når han spurte om jeg bare satt å så på TV hver dag svarte jeg at jeg trener omtrent hver dag men skjønner ikke hvilken relevanse det har, så lenge jeg betaler leie i tide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #4 Del Skrevet 1. mai 2012 Han ville vel vite om du var lett tilgjengelig. Hold deg unna, tror jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Del Skrevet 1. mai 2012 Går ut i fra at det gjelder å leie en leilighet. Da er spørsmålene helt ok. Personnummeret ditt kan være for å kredittsjekke deg, men da burde han ha sagt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 1. mai 2012 #6 Del Skrevet 1. mai 2012 Ja, er dette en bolig som skal leies så er det for så vidt ikke så rart, men om den skal kjøpes gir den ikke mye mening. Normalt skal det vel opplyses på forhånd om en kredittsjekk kan utføres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. mai 2012 #7 Del Skrevet 1. mai 2012 Åsj, jeg synes han høres litt luguber ut. :gjeiper: Ville funnet en annen leilighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #8 Del Skrevet 1. mai 2012 pff....normalt?! Nei det er IKKE normalt å stille slike spm!! Hadde aldri leid av en slik person igjen. Hvorfor gidde å risikere å ha en psycho til huseier når en kan velge å la være. Leide selv av en som kom med flere slike spm. Ble ett mareritt. Han gikk t.o.m inn i leiligheten når jeg ikke var der mange ganger (kom hjem mens han fortsatt var der, for å fikse ting). Kom inn når jeg sov å han trodde jeg ikke var der. +++ Om du hadde vært huseier, hvilke spm hadde du selv stilt????? En selvfølge er: hvem skal bo i leiligheten? (antall, barn o.l) Hvor kommer inntekt fra? Hvor lenge i fast jobb? Dyr? / Røyk? Lydnivå? (festing, musikk o.l) alt annet har INGENTING med huseier å gjøre!! Om du trener, liker å spise potetgull, hvor my du ser tv, eller hvem du dater feks skal han DRITE I! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 1. mai 2012 #9 Del Skrevet 1. mai 2012 En fyr jeg var på visning hos ville at jeg skulle ringe sjefen og få sjefen på høytaler for å avklare at jeg FAKTISK hadde fast jobb med mulighet til å betale husleie...da ble jeg irritert og sa jeg ikke var interessert,når folk skal mistenkeliggjøre meg slik,gidder jeg ikke. De kan spørre om referanser for tidligere leiligheter og om jeg har en fast jobb,og personnr gir man aldri fra seg til enkeltpersoner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2012 #10 Del Skrevet 6. mai 2012 Går ut i fra at det gjelder å leie en leilighet. Da er spørsmålene helt ok. Personnummeret ditt kan være for å kredittsjekke deg, men da burde han ha sagt det. Nei, spørsmålene er ikke ok. Han har ikke lov til å kredittsjekke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå