Gå til innhold

bryllup på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Vi skal gifte oss i desember 2003. Har lyst å gifte oss på nyttårsaften. Er det noen andre som skal det? Lurer på om noen har erfaring angående om det kan være et problem for gjester å komme, siden dette er på en onsdag og ikke en fridag heller? Tenker mest på gjester som kommer langveis fra.12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine besteforeldre giftet seg nyttårsaften 1930. det som er praktisk, er at det blir veldig vanskelig å glemme bryllupsdagen.

Skrevet

Nyttårsaften kan i utganspungtet være en flott dag og gifte deg på, men kan for noen være vanskelig og få til og kommer på.

De som jobber i helsesektoren, fordi mange vil ha fri den dagen. Dersom folk skal velge mellom og ha fri julaften og nyttårsaften, så kan du oppleve at noen foretrekker julaften.

Langveisfarende, fordi det kan by på problemer med og kommer seg til og fra, med fly - bliettene er ofte dyrere.

Uansett, lykke til icon_smile.gif12

Skrevet

Noen jeg kjenner giftet seg sist nyttårsaften. Jeg vet at flere av gjestene som har barn synes det var en dum dag å gå i bryllup på, fordi det er vanskelig å få tak i barnevakt. Vi giftet oss 29/12 2001 altså i romjula og det var veldig koselig. 20 minusgrader, stjerneklart og fullmåne! Ingen av de inviterte gjestene som bor på andre kanter av landet kom. Dette skyldtes både problemer med å få fri fra jobb, få tak i flybilletter osv. Nå hører det til saken at de ble invitert ca 2 mnd før bryllupet og mange hadde allerede lagt andre planer for jule og nyttårsfeiringen. Om dere bestemmer dere for å ha bryllupet på nyttårsaften bør gjestene inviteres i god tid i forveien. På enkelte steder er det dyrere å arrangere bryllup på en slik dag. Da tenker jeg på hvis dere skal ha bryllupet på hotell/restaurant. Vet av erfaring fra min jobb for et hotell at personalet skal ha tillegg for å jobbe den dagen og noen ganger har de problemer med å få nok personer til å jobbe da. Alt dette bør dere ta høyde for og spørre om når dere får prisoverslag.

Skrevet

Det første jeg vil gi deg råd om er å sjekke omdet virkelig går ann å gifte seg i kirken dere har planer om på nyttårsaften.

Vi planla å skulle det, ringte prestekontoret osv, alt var klart, før jeg endag fikk telefon fra prestekontoret om at det var desverre gjort en feil av hun som var vikar på prestekontoret, den kirken er ikke oppe på nyttåersaften. Så da måtte vi enten velge en annen kirke, eller en annen dato. Det er surt det når alt er ordna12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...