Gjest gjest Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Barnet skal være hos far, og jeg foreslo at vi kumme gå sammen i tog og spise is etc etterpå, før vi dro hver til vårt. Far ønsket ikke dette. Så da lurer jeg på hva andre i samme situasjon gjør for å komme seg gjennom dagen? Jeg orker ikke gå ut og se på alle familiene som koser seg sammen.
Silfen Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Du kan få låne mine, så kan jeg legge meg under dyna med wordfeud og glemme at hele dagen eksisterer. Jeg tuller ikke, det verste med å ha barn er 17. mai. 27
Gjest Blondie65 Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Du må nok vende deg til at slik blir det annenhver 17. mai fremover. Så kanskje du bør lage deg en tradisjon sammen med venner allerede nå?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Barnet skal være hos far, og jeg foreslo at vi kumme gå sammen i tog og spise is etc etterpå, før vi dro hver til vårt. Far ønsket ikke dette. Så da lurer jeg på hva andre i samme situasjon gjør for å komme seg gjennom dagen? Jeg orker ikke gå ut og se på alle familiene som koser seg sammen. Du må starte i det små. Du må bare vende deg til hvordan situasjonen er. Har du noen familie eller venner som du kan tilbringe dagen med? Hva med en barnløs venn? Om du ikke orker det, så kan du jo krype under dyna for å deppe. Det er kanskje ikke det lureste, men. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Barnet skal være hos far, og jeg foreslo at vi kumme gå sammen i tog og spise is etc etterpå, før vi dro hver til vårt. Far ønsket ikke dette. Så da lurer jeg på hva andre i samme situasjon gjør for å komme seg gjennom dagen? Jeg orker ikke gå ut og se på alle familiene som koser seg sammen. Far skal sikkert feire dagen med sin nye, unge kjæreste. Klart de ikke vil ha deg med da 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Har du noen andre du kan være med? Heng deg på en venninne med hennes familie eller noe 1
Aldrisur Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Ta på turtøy og pakk en sekk med nistemat og sitteunderlag og ta en tur i skogen? Har du en venn/venninne du kan gå sammen med blir det enda hyggeligere. 3
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Helt utrolig hvor egoistiske holdninger noen har til delt omsorg. Vi spiser middag hos hverandre, drar på kino, spiser ute, feirer bursdag sammen for sønnen vår, 17 mai. You name it. Skulle bare mangle, det er ikke barnets feil at foreldrene ikke bor sammen. Hvis ikke foreldrene kan samarbeide til det beste for ungen, burde de aldri fått barn!!!!!!! 11
Gjest Haaploes Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Helt utrolig hvor egoistiske holdninger noen har til delt omsorg. Vi spiser middag hos hverandre, drar på kino, spiser ute, feirer bursdag sammen for sønnen vår, 17 mai. You name it. Skulle bare mangle, det er ikke barnets feil at foreldrene ikke bor sammen. Hvis ikke foreldrene kan samarbeide til det beste for ungen, burde de aldri fått barn!!!!!!! Ideelt sett burde vel ikke folk som ikke klarer å leve sammen få barn heller.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Ideelt sett burde vel ikke folk som ikke klarer å leve sammen få barn heller. Godt poeng Jeg heller til at det ikke nødvendigvis er bra å "leke familie" hele tiden... min stesøster trodde i mange år at mamma og pappa egentlig kom til å bli kjærester igjen. Er man skilt, så er man skilt. Spesielt hvis kommunikasjonen er dårlig eller det er problemer i forhold til sjalusi, ønsker om å prøve igjen, eller det ligger andre ting under er det en himla god ide å bare holde seg til samværsplanen, punktum. TS, jeg skjønner at du synes det er trist, men jeg skjønner veldig godt far også. Et annet år er det du som har samvær på 17. mai- og da kan dere gjøre som dere vil, uten å ta hensyn til din eks. Finn på noe annet i år. Det kan ikke være så vanskelig- det er jo egentlig fryktelig slitsomt med barnetog og tjo og hei på 17. mai... 5
makkapakka Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Barnet skal være hos far, og jeg foreslo at vi kumme gå sammen i tog og spise is etc etterpå, før vi dro hver til vårt. Far ønsket ikke dette. Så da lurer jeg på hva andre i samme situasjon gjør for å komme seg gjennom dagen? Jeg orker ikke gå ut og se på alle familiene som koser seg sammen. jeg tok en tur i skogen, og var den eneste sjelen som gjorde det. Barnet feiret 17 mai 1 gang med faren uten meg, etter det så tok vi affære og feiret felles 17 mai. Må slå til side at du er alene uten barnet uansett hvor vondt det er, og legg deg under dyna og sov lenge. 17 mai er kaos fra morra til kveld med små barn.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Vær obs på at du kan møte mange løse hunder i skogen hvis du velger å gå tur der. Her jeg bor "oppheves" båndtvangen i et område i skogen under barnetoget og aktivitetene på skolen. Gamlelensmannen mener at hundene også må få feire (jada, han har hund...). 2
ViljaH Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Jeg synes foreldre er hensynsløse som ikke kan sette barna først, og la de få litt normal 17.mai. Hadde vel ikke vært noen katastrofe om både du og pappaen og nydama hadde gått sammen i toget og spist en is vel. Hvis man er voksne. Såpass kan man jenke seg, alle parter. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Dette er da bare en bagatell,neste år er det din tur.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 Se litt realistisk på det, dette er nok verst for deg. Barnet kommer antageligvis til å storkose seg og ha masse spennende å fortelle nar h*n kommer hjem. Du kan gjøre akkurat det du har lyst til (tur i skogen, ligge i badekaret eller lese ei bok) mens du gleder deg over at barnet ditt har en pappa som ønsker å være tilstede for barnet sitt 5
Gjest Surrehodet Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Ville du gå i toget for barnets eller din del? !7 Mai er mas fra ende til annen, vær glad du kan slippe. Om ikke, kan du vel sla deg sammen med venner eller søsken?
Gjest gjest Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Sier meg enige med de som sier dagen stort sett er mas og kaos. Tenk på at barnet sikkert har en fin dag uansett. Og 17. mai er nå 17. mai, barn er som regel mest opptatte av å spise is og leke med andre barn uansett, det er jo heldigvis ikke i like stor grad noen familiehøytid som jul, nyttår og påske. Nei, sov lenge, slå opp vinduene når du står opp (hvis været er bra), ta en lang dusj og lag deg en god frokost med rundstykker, laks og eggerøre, kaffe og ferskpresset juice, og kos deg! Hvis du kjenner noen du har lyst til å invitere på frokost kan du jo gjøre det og, det er koselig. Så kan du rusle en tur i nabolaget, kjøpe en is eller kake på en kafé og sole deg på en benk i parken. Eller gjør noe annet du ville ha gjort på en fridag. Ha en liten luksusdag for deg selv, og tenk på alle de stressa mødrene der ute som sannsynligvis kunne tenkt seg å bytte Åh, kjenner jeg gleder meg til å gjøre det samme... 2
Sign Skrevet 29. april 2012 #19 Skrevet 29. april 2012 Far skal sikkert feire dagen med sin nye, unge kjæreste. Klart de ikke vil ha deg med da Hvorfor så ondskapsfull!? TS, sånn er det bare. Du må tenke litt på hva du ønsker å gjøre de dagene som man normalt feirer med familien, men som man noen ganger må være alene på. Hvis du har venner du kan være sammen med kan jo det være en løsning. Er det single venner går det veldig bra, er det venner med familie må du være forberedt på at det kan gjøre vondt når de feiere dagen på "familiemåten". Iallefall jeg savner ungene mine nnå mer i slike settinger. Eller du kan være sammen med familemedlemmer, tilbringe dagen i senga med bøker/filmer/gotteri, gå en tur på fjellet/skogen/fjæra... Du må bare selv finne ut hvordan du får dagen til å gå. Selv har jeg hatt en 17. mai uten ungene. Da valgte jeg å dra ut i naturen på dagen og å spise sen middag sammen med foreldrene mine. Og neste dag var hverdagen der igjen...
Sulosi Skrevet 29. april 2012 #20 Skrevet 29. april 2012 Vi deler 17. mai i to. Egentlig skal 17. følge den som har barna den aktuelle dagen men siden det er litt stusselig å feire 17 mai flere år på rad uten barn har vi alltid delt dagen. Far bryr seg ikke så mye om barnetog og borgertog men feirer alltid med grilling sammen med venner og deres barn. Ergo; jeg har barna fra morgenen av og til etter siste tog, da drar de til far og feirer med han og vennene hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå