trøndera80 Skrevet 29. april 2012 #1 Del Skrevet 29. april 2012 Babyen min har begynt med hysterisk gråt, helst på ettermiddag/eller ved leggetid. Hun startet tidlig med å sove hele natten, sover faktisk 12-13 timer På dagtid så har jeg litt vansker med å få henne til å sove, sover kansje 2 timer tilsammen. Har den siste duppen som er kort ca 17. Litt etter 19 legger hun seg, og de 3 siste kveldene ender det med at hun gråter til hun sovner av utmattelse. Hun er mett, vil ikke ha mer mat eller smokke. Har prøvd å gått med henne, hjelper ingenting så jeg setter meg ned med henne og vugger mens hun gråter nesten uten stopp helt til hun ikke greier mer. Har prøvd at noen endre bærer henne eller synger, men nei. Hun virker overtrøtt,men vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Tror ikke jeg får henne til å sove mer på dagtid. Tror ikke det er luftsmerter, er jo noe tenner på gang ser jeg, men da skulle hun kansje ha grått mer på dagtid? Noen som har opplevd noe lignende? Er jo så fælt for henne hvis hun skal gråte seg i søvn hver kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 29. april 2012 #2 Del Skrevet 29. april 2012 Hørt om 3-måneders kolikk? Har ikke vært borti det selv, ettersom min bare er 2 mdr, men det er visstnok en del barn som får det. Kanskje du kan snakke med helsestasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 29. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2012 Hørt om 3-måneders kolikk? Har ikke vært borti det selv, ettersom min bare er 2 mdr, men det er visstnok en del barn som får det. Kanskje du kan snakke med helsestasjonen? Har hørt om det, men så merkelig at det er sent på dag hver dag.....snakket med helsestasjonen når vi var på 3 mnd kontroll, og de snakket om å forebygge at hun ble så sliten, men det er jo ikke så enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 29. april 2012 #4 Del Skrevet 29. april 2012 Har hørt om det, men så merkelig at det er sent på dag hver dag.....snakket med helsestasjonen når vi var på 3 mnd kontroll, og de snakket om å forebygge at hun ble så sliten, men det er jo ikke så enkelt. I alt jeg har kommet over, står det at kolikkgråten som regel kommer sent på ettermiddagen/utover kvelden. Hva som hjelper, aner jeg ikke, men hvis hun skriker 3-4 timer i strekk, 4-5 kvelder i uken, så er det kolikk. Det høres utrolig slitsomt ut, så jeg håper du får noen råd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 29. april 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 29. april 2012 I alt jeg har kommet over, står det at kolikkgråten som regel kommer sent på ettermiddagen/utover kvelden. Hva som hjelper, aner jeg ikke, men hvis hun skriker 3-4 timer i strekk, 4-5 kvelder i uken, så er det kolikk. Det høres utrolig slitsomt ut, så jeg håper du får noen råd her. å nei....gråter kansje 1/2 time til 3 kvarter, så det er ikke så slitsomt for meg, men for henne. Tror nok ikke det er kolikk da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 29. april 2012 #6 Del Skrevet 29. april 2012 Har du prøvd bæresjal, forresten? Mange babyer roer seg da. Får så vondt av babyen din, stakkars liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 29. april 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 29. april 2012 Har du prøvd bæresjal, forresten? Mange babyer roer seg da. Får så vondt av babyen din, stakkars liten. Har ikke prøvd det nei.....det hadde jo vært en ide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 29. april 2012 #8 Del Skrevet 29. april 2012 På dagtid så har jeg litt vansker med å få henne til å sove, sover kansje 2 timer tilsammen. Er nok derfor. Hun er overtrøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #9 Del Skrevet 29. april 2012 Hørt om 3-måneders kolikk? Har ikke vært borti det selv, ettersom min bare er 2 mdr, men det er visstnok en del barn som får det. Kanskje du kan snakke med helsestasjonen? Det heter 3-måneders kolikk fordi det pleier å vare i 3 mnd, ikke pga alder. Kolikk opptrer som oftest innen den første måneden. Tilbake til ts: Tror nok hun får for lite søvn på dagtid. jenta mi på 20 mnd sover nesten like mye. Bæresjal og trilleturer var mye brukt her når snuppa var mindre håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. april 2012 #10 Del Skrevet 30. april 2012 En liten tur til kiropraktor kan også være lurt. Hvis hun skriker når du legger henne ned kan det være hun har vondt noe sted.Jeg ville sjekket det først og om det ikke hjelper kan det være hun er overtrøtt (men jeg tviler egentlig litt da så små babyer sover når de trenger å sove, forstyrrelser i søvnmønsteret synes jeg er litt spesielt at kommer så tidlig når alt er styrt av behov). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 30. april 2012 #11 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) (men jeg tviler egentlig litt da så små babyer sover når de trenger å sove, forstyrrelser i søvnmønsteret synes jeg er litt spesielt at kommer så tidlig når alt er styrt av behov). Javel? En 3 mnder baby sovner absolutt ikke "hvor som helst og når som helst" bare behovet er der. Forholdene må legges til rette for at den skal klare å sovne og finne roen. Endret 30. april 2012 av SummerJoy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. april 2012 #12 Del Skrevet 30. april 2012 Jo men slik jeg forstår har hun forsøkt det, og da kan jeg ikke helt se at det er uro som er problemet (hun skriver jo at hun sliter med å få henne til å sove). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 30. april 2012 Er nok derfor. Hun er overtrøtt. Tenker det jeg og.....men så lite å gjøre noe med synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 30. april 2012 Javel? En 3 mnder baby sovner absolutt ikke "hvor som helst og når som helst" bare behovet er der. Forholdene må legges til rette for at den skal klare å sovne og finne roen. Hun tuppa mi sovner aldri av seg selv, det gjorde hun kansje bare den første måneden. Søvn må tilrettelegges for henne. Enten med at hun sovner i sofan me stryking, trilletur eller i fanget. Virker som hun har et problem med å finne roen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #15 Del Skrevet 30. april 2012 Anbefaler deg denne boka på det varmeste: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=532764 Babyer trenger mye søvn, og noen trenger mer hjelp og tilrettelegging enn andre for å sovne. Mitt første barn sovnet hvorsomhelst bare hun var trøtt, mens minstejenta..... Jaa, for å si det sånn var jeg ganske usosial det første året. Hun fikk ikke sove om det skjedde noe nytt og spennende rundt henne, og var hun oppspilt trengte hun lang tid i senga sammen med meg for å roe seg såpass at hun sovnet. En urolig baby trenger faste rutiner for når det skal soves. Hvis du tror hun har vondt i magen når hun gråter kan du prøve å gi henne sukkervann. Det hjelper henne å bli kvitt luften i magen, da skal smertene gi seg ganske raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 30. april 2012 #16 Del Skrevet 30. april 2012 Virker som hun har et problem med å finne roen. Det er helt normalt i den alderen. De blir mer bevisst på ting rundt seg og det er vanskeligere for dem å falle til ro. Viktig at du legger henne FØR hun viser tegn til trøtthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 30. april 2012 Det er helt normalt i den alderen. De blir mer bevisst på ting rundt seg og det er vanskeligere for dem å falle til ro. Viktig at du legger henne FØR hun viser tegn til trøtthet. [/q Kan selvsagt prøve å legge henne tidligere, men synes kansje at kl 18 er vel tidlig, hva synes du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 30. april 2012 #18 Del Skrevet 30. april 2012 Kan selvsagt prøve å legge henne tidligere, men synes kansje at kl 18 er vel tidlig, hva synes du Jeg tenkte på dagtid. Du sier du sliter med å få henne til å sove på dagtid, og det er nok derfor hun blir overtrøtt på kvelden. Det kan hjelpe å legge henne litt før hun viser tegn på tretthet.. Det gjelder i grunnen å komme babyer litt i forkjøpet på de fleste behov, da unngår man at de starter å hylskrike. Unngå at de blir overtrøtt, sulten, tørst, overstimulert osv. Forøvrig er ikke kl 18 spesielt tidlig for en 3 mnd baby å legge seg for natta. Egentlig ganske normal tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndera80 Skrevet 30. april 2012 Forfatter #19 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg tenkte på dagtid. Du sier du sliter med å få henne til å sove på dagtid, og det er nok derfor hun blir overtrøtt på kvelden. Det kan hjelpe å legge henne litt før hun viser tegn på tretthet.. Det gjelder i grunnen å komme babyer litt i forkjøpet på de fleste behov, da unngår man at de starter å hylskrike. Unngå at de blir overtrøtt, sulten, tørst, overstimulert osv. Forøvrig er ikke kl 18 spesielt tidlig for en 3 mnd baby å legge seg for natta. Egentlig ganske normal tid. La henne en time tidligere og i stedet for å gå rett til senga satt vi i stolen og kosa oss, jeg så hun ble trøtt, bar henne til senga. Hun slengte hodet på siden og bort var hun :D Jeg trodde ikke mine egne øyne.....Håper også at hun sover natta igjennom likevel. Tusen takk, var så godt for både meg og henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå