Gå til innhold

Gir opp snart...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor sommer/høst hadde jeg klart å trene meg opp såpass at jeg løp 5 km tre ganger i uka relativt greit. I løpet av vinteren ble det litt mindre trening, men jeg trente ca 1 time på ellipsetrener to ganger i uka, ulike bakkeprogram med 50-60% av max motstand. Så blir jeg nødt til å ta et opphold i treninga av medisinske årsaker, og nå når jeg endelig kan begynne å trene igjen etter ca 10 ukers opphold så er formen helt RÅTTEN! Hva i svarte h...... er det som skjer? Nå har jeg begynt forsiktig med enten å jogge en liten løype på 2,5 km eller veksle mellom rask gange og jogging rundt en løype på ca 4 km, og det er jo så innihelvete forbanna tungt at jeg holder på å spy! Og dette har jeg holdt på med i snart 3 uker nå uten å merke forbedring!! Skjønner ikke bæret, men hvis det skal koste så mye så tror jeg like gjerne jeg vurderer seriøst å bare gi opp og bli lat og feit, for dette er nesten for jævlig til å være verdt det!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I fjor sommer/høst hadde jeg klart å trene meg opp såpass at jeg løp 5 km tre ganger i uka relativt greit. I løpet av vinteren ble det litt mindre trening, men jeg trente ca 1 time på ellipsetrener to ganger i uka, ulike bakkeprogram med 50-60% av max motstand. Så blir jeg nødt til å ta et opphold i treninga av medisinske årsaker, og nå når jeg endelig kan begynne å trene igjen etter ca 10 ukers opphold så er formen helt RÅTTEN! Hva i svarte h...... er det som skjer? Nå har jeg begynt forsiktig med enten å jogge en liten løype på 2,5 km eller veksle mellom rask gange og jogging rundt en løype på ca 4 km, og det er jo så innihelvete forbanna tungt at jeg holder på å spy! Og dette har jeg holdt på med i snart 3 uker nå uten å merke forbedring!! Skjønner ikke bæret, men hvis det skal koste så mye så tror jeg like gjerne jeg vurderer seriøst å bare gi opp og bli lat og feit, for dette er nesten for jævlig til å være verdt det!!

Trening er ferskvare, og går rask ut på dato, desverre.. Det som ER bra er at siden du relativt nylig var i bra form, er det lettere å komme dit igjen, du må bare "komme deg over kneika".

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har gevinst lenge. Har du vært i god form førkommer kroppen lettere i god form når du tar opp treningen. Folk må slutte å tro atde kan være i toppform året rundt, ikke en gang toppidrettsutøvere er det.

Gjest Daenerys
Skrevet

Gjør intervaller, 4x4, og rolige langturer. Høres ut som at du har intensive økter som ikke er intervaller. Eneste det hjelper for er å bedre syreterskelen din, det hjelper ikke særlig på å få opp formen igjen.

En eller to økter rolig langkjøring (og da snakker jeg rask gange om du må, pulsen skal ikke være så høy), og en eller to økter med intervaller. Da bedrer det seg fort.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for trøst og tips, var bare kjempefrustrert og måtte få det ut :)Jeg vet jo at det vil bli bedre, men veien dit kjennes kjempetung ut akkurat nå. Daenerys - jeg var kjempesliten etter 2,5 km med rolig jogging, det kan vel ikke kalles spesielt intensivt. I og med at jeg trener utendørs og ikke har tilgang til idrettsbane e.l. synes jeg det er vanskelig med 4x4-intervall.

Gjest Daenerys
Skrevet

Det blir hva du selv gjør det til. Med din holdning kommer du ikke langt, du må finne alternativer. Har du en bakke? Løp bakkeintervaller! 4x4 kan du også fint gjøre utendørs, se på klokke eller mobil, jogg raskere i 4 min, gå 3 min, gjenta. Har gjort det masse selv, er langt fra umulig.

Selvsagt er 2.5 slitsomt, spesielt hvis du holder samme tempo som du gjorde før.

Rolig jogg, ned i gangtempo, vil hjelpe :)

AnonymBruker
Skrevet

Det blir hva du selv gjør det til. Med din holdning kommer du ikke langt, du må finne alternativer. Har du en bakke? Løp bakkeintervaller! 4x4 kan du også fint gjøre utendørs, se på klokke eller mobil, jogg raskere i 4 min, gå 3 min, gjenta. Har gjort det masse selv, er langt fra umulig.

Selvsagt er 2.5 slitsomt, spesielt hvis du holder samme tempo som du gjorde før.

Rolig jogg, ned i gangtempo, vil hjelpe :)

Holdning og holdning, fru Blom - det var jo som sagt frustrasjon som jeg måtte få ut. Men jeg er litt sjokkert over at jeg har blitt i så mye dårligere form på så kort tid! Og det er tungt å begynne på igjen, pluss at jeg er skuffet over det faktum at jeg har gjort det meste riktig denne gangen, og likevel er jeg tilbake ved omtrent samme utgangspunkt som tidligere. Da har det vært sånn at jeg omtrent ikke har trent over vinteren, og da blir det selvsagt et blodslit å starte på igjen, men da kan jeg i det minste bare skylde på meg selv. Nå er det forhold utenfor min kontroll som har ødelagt for meg, så jeg synes nesten at den treninga jeg har gjennomført i løpet av vintersesongen har vært bortkasta.

Gjest Daenerys
Skrevet

Og det skjønner jeg :) men trening er litt som ferskvare. Om man ikke får trent, forsvinner grunnlaget kjedelig nok. Har vært der selv. Poenget mitt er at du må se fremover, du vet jo at du kan :)

Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

Og det skjønner jeg :) men trening er litt som ferskvare. Om man ikke får trent, forsvinner grunnlaget kjedelig nok. Har vært der selv. Poenget mitt er at du må se fremover, du vet jo at du kan :)

Endret av Nanne70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...