Gå til innhold

Sukker - hvor mye vekt legger du på faktaboksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mye menn blir hjulpet av "gode" tall i "Personalia"-blokken på Sukker. Og da spesielt i forhold til de damer som ikke har noe i mot korte flørter og sexydates. Og som gjerne avtaler treff som ender i sex etter første eller andre daten.

Jeg prøver å vurdere betydningen av f.eks. høyde og alder. Tenker damene at disse parameterne har betydning for mannens personlighet, selvtillit, humor, ikke-neediness, glød og seksuelle kapabelhet?

Og er det slik at man kan være svak på slike egenskaper og likevel bli foretrukket, kun på grunnlag av "tallene" i personlighetsblokken. Er det f.eks. slik at en døll kjiping på 190 med lite energi på Sukker foretrekkes fremfor en sexy coolguy på 175 som er super i senga og har stor vennekrets?

Og er det slik at om mannen er 2-5 år eldre enn dama, godtar da kvinnene langt mer slapphet og kjiphet enn fra en la oss si 12 år eldre herre med super stil og som virkelig vet å gi dama seksuelle opplevelser hun aldri har vært i nærheten av?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke veldig mye på det, ser etter menn fra ca 30-40. Høyde har litt å si, men ikke sånn at jaja, han er for lav, men siden han tjener bra og er 34 er han verdt å treffe, bare at det er innenfor et område jeg er komfortabel med. Alderen har noe å si i forhold til hvor i livet han er; men egentlig har det mest å si hvor i livet JEG er. En kjekk surrekopp uten mål og mening var helt fint da jeg var 25, men ikke nå når jeg er over 30. Nå ser jeg etter menn som har ting som er viktig for dem litt på plass, uten å være kjedelige. Den første jeg var nysgjerrig nok til å treffe var forøvrig en nokså blakk musikertype på nærmere 40, med et ons-barn i bagasjen :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Høyde er revnende likegyldig for meg. Alder er viktigere, jeg er ikke interessert i folk som er for unge eller gamle i forhold til meg. Vekt er også litt viktig, mest fordi jeg er opptatt av å spise sunt og trene, og en som er overvektig antageligvis ikke deler mine interesser der.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg prøver å vurdere betydningen av f.eks. høyde og alder. Tenker damene at disse parameterne har betydning for mannens personlighet, selvtillit, humor, ikke-neediness, glød og seksuelle kapabelhet?

Dersom damene leser her inne og på sukkerforumet, vil de nok kjapt tenke at det er sånn, ja. Det har de korte mennene selv sørget for, ved å lage et gudsjammerlig antall sutretråder over hvor dårlig damene liker dem på grunn av høyden. (Noe som tyder på mangel på både humor, selvtillit osv.)

Når det gjelder alder, så er det nok slik at menn liker å tenke at damer som er ti, femten, tyve år yngre enn dem er helt ville etter dem. Som oftes vil damer foretrekke menn som er mellom tre/fire år yngre og tre/fire år eldre, også kalt "på vår egen alder".

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Herregud. Nå gikk det opp for meg at jeg bruker enda en søndag til å svare på tråder med høyde, alder, hvafaenvildameneha-type-tråder.

• Liker 3
Skrevet

Er det noe på Sukker som er fakta? Egentlig?

Skrevet

Dersom damene leser her inne og på sukkerforumet, vil de nok kjapt tenke at det er sånn, ja. Det har de korte mennene selv sørget for, ved å lage et gudsjammerlig antall sutretråder over hvor dårlig damene liker dem på grunn av høyden. (Noe som tyder på mangel på både humor, selvtillit osv.)

Når det gjelder alder, så er det nok slik at menn liker å tenke at damer som er ti, femten, tyve år yngre enn dem er helt ville etter dem. Som oftes vil damer foretrekke menn som er mellom tre/fire år yngre og tre/fire år eldre, også kalt "på vår egen alder".

Nå bryr ikke jeg meg så veldig om høyde at det gjør noe, men det ER (eller var er vel mer gramatisk korrekt) demotiverende å få kjeft fordi en er "frekk nok" til å ignorere krav til høyde og ta kontakt allikevel. Du ser, det er så diger overvekt av kvinner på slike sjekkesteder at mange av kvinnene tar seg råd til å være riktig så ufine.

Har til og med opplevd å få grov kjeft for å gi kompliment for velskrevet profil. Men, jeg tror mye av gunnen er at det er de mest ustabile (la oss si siste rest av enslige kvinner) som dominerer slike nettsider. Så da er det nok ikke så rart at ting blir som de blir.

Gjest Tidssone
Skrevet

Nå bryr ikke jeg meg så veldig om høyde at det gjør noe, men det ER (eller var er vel mer gramatisk korrekt) demotiverende å få kjeft fordi en er "frekk nok" til å ignorere krav til høyde og ta kontakt allikevel. Du ser, det er så diger overvekt av kvinner på slike sjekkesteder at mange av kvinnene tar seg råd til å være riktig så ufine.

Har til og med opplevd å få grov kjeft for å gi kompliment for velskrevet profil. Men, jeg tror mye av gunnen er at det er de mest ustabile (la oss si siste rest av enslige kvinner) som dominerer slike nettsider. Så da er det nok ikke så rart at ting blir som de blir.

Jeg har også opplevd mye rart, både av korte og lange menn på nettdatingsider.

Hvor får du det fra at det er siste rest av enslige kvinner som dominerer slike nettsider? Har du lest det noe sted, eller er det noe du tror?

Jeg kjenner mange som er på nett og som har vært på nett, som definitivt ikke kan kalles den ustabile rest av enslige kvinner.

• Liker 2
Skrevet

De mest ustabile er som regel alltid i et (eller annet) forhold.

Ettersom de ikke klarer seg alene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også opplevd mye rart, både av korte og lange menn på nettdatingsider.

Hvor får du det fra at det er siste rest av enslige kvinner som dominerer slike nettsider? Har du lest det noe sted, eller er det noe du tror?

Jeg kjenner mange som er på nett og som har vært på nett, som definitivt ikke kan kalles den ustabile rest av enslige kvinner.

Nei, det er mer det inntrykket en satt igjen med etter en var der for en del år tilbake. Det var såpass mye rart at en ble rett og slett forundret. Utrolig mange veldig selvhøytidelige og nedlatende kvinner. En og annen virket dog fornuftig, men majoriteten fikk en til å tenke "Ja, jeg forstår hvorfor du er singel..."

Gjest Tidssone
Skrevet

Nei, det er mer det inntrykket en satt igjen med etter en var der for en del år tilbake. Det var såpass mye rart at en ble rett og slett forundret. Utrolig mange veldig selvhøytidelige og nedlatende kvinner. En og annen virket dog fornuftig, men majoriteten fikk en til å tenke "Ja, jeg forstår hvorfor du er singel..."

Ikke så annerledes enn det er for damer på nett, altså...

• Liker 2
Skrevet

Ikke så annerledes enn det er for damer på nett, altså...

Nei nettopp. Er konklusjonen at det meste av klientellet på slike nettsteder er bunnfallet? Personlig tror jeg det. Det er nok en og annen "diamant" men jeg tror de er sjelden.

Gjest Tidssone
Skrevet

Nei nettopp. Er konklusjonen at det meste av klientellet på slike nettsteder er bunnfallet? Personlig tror jeg det. Det er nok en og annen "diamant" men jeg tror de er sjelden.

Omentrent som verden ellers er, tenker jeg. De menneskene som befinner seg i forhold er nok neppe mindre "slum" enn de som er single.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste jeg kjenner registrerer seg på slike sider når de er single. For en del år siden var det nok langt færre, og klientellet var kanskje særere, men i dag er det jo ekstremt mange brukere av sånne sider? Jeg synes jeg ser mange oppegående menn, og i følge menn (blant annet eksen) som får se kvinneandelen, er det mange flotte damer der også. Klart det er ikke alltid samsvar mellom profiltekst og virkelighet, noen formulerer seg smart, men klarer ikke innfri. Og motsatt. De fleste jeg vet om har også klart å finne supre partnere der, for kortere eller lange perioder. For de av oss som ikke liker å fly på byen, har noe begrenset omgangskrets og kanskje stiller litt spesielle krav til en kjæreste - at han ikke bare er en "hvem som helst" på byen, virker det som et bra sted å lete etter noen...

Jeg tror absolutt ikke det er bunnfallet som dominerer, men at det også er dårlige egg (epler?) i kurven er nok sikkert. De som kjefter og er uhøflige er uansett ikke noe å satse på, men de finnes nok ute i det virkelige liv også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke veldig mye på det, ser etter menn fra ca 30-40. Høyde har litt å si, men ikke sånn at jaja, han er for lav, men siden han tjener bra og er 34 er han verdt å treffe, bare at det er innenfor et område jeg er komfortabel med. Alderen har noe å si i forhold til hvor i livet han er; men egentlig har det mest å si hvor i livet JEG er. En kjekk surrekopp uten mål og mening var helt fint da jeg var 25, men ikke nå når jeg er over 30. Nå ser jeg etter menn som har ting som er viktig for dem litt på plass, uten å være kjedelige. Den første jeg var nysgjerrig nok til å treffe var forøvrig en nokså blakk musikertype på nærmere 40, med et ons-barn i bagasjen :ler:

TS her. Dette med høyden virker på meg veldig avgjørende på nettet. Samtidig tror jeg ikke det er så viktig i "det virkelige liv". Da er det andre egenskaper som gjelder.

Et eksperiment ble gjort på Match.com. Tre mannlige testprofiler ble laget. Mennene var 183, 175 og 170 høye.

Etter en uke ble antall meldinger og "vink" telt opp. Resultatet var:

Han på 183: 68 meldinger, 245 vink

Han på 175: 2 meldinger, 11 vink

Han på 170: 0 meldinger, 2 vink

Her ser det ut til at høyden har *veldig* mye å si for om damer viser interesse eller ikke. Det må legges til at han på 183 var kjekkere enn snittet, mens de på 175 og 170 var av gjennomsnittlig utseende. Betydning av denne kjekkheten er vanskelig å måle. Teksten og andre ting på profilene var tilnærmet identisk.

Altså 34 ganger så mange meldinger for han på 183 enn for han på 175. I det "virkelige liv" vet vi at høyden har langt mindre betydning.

Tror dere dette betyr at menn på 170 (eller alle under, tja ... 177?) bare bør slutte å kaste bort penger på nettdating og heller satse på menneskelige interaksjoner der andre ting også vil komme med i vurdering?

Her kan du lese mer om analysen:

http://edatereview.com/0004802permalink.aspx

AnonymBruker
Skrevet

jeg er ute etter menn som er høyere enn meg ,helst fra 175 og oppover.

jeg ser etter menn som er fra alderen 24-36 er selv 22. må si at jeg er såpass streng at vis en på 22 skriver til meg vil jeg ikke prate med vedkommende da jeg kun er interessert i en som er eldre enn meg.

Gjest Tidssone
Skrevet

Den analysen sier at en "femmer-dame" er inattraktiv. Hurra for at små menn også er det! Da kan jo damer som er normalt pene komme sammen med de korte mennene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den analysen sier at en "femmer-dame" er inattraktiv. Hurra for at små menn også er det! Da kan jo damer som er normalt pene komme sammen med de korte mennene!

Ja, ikke sant. Men hun dama var 163 cm og 20 kg overvektig, vet ikke om jeg vil kalle henne en femmer :-)

Hovedpoenget er om damene er så mye mer opptatt av høyden på nettet enn i det virkelige liv at det er bortkastet tid å drive med nettdating for "korte" menn under 180.

Siden det er motsatt i det virkelige liv - små menn har gode muligheter til å få langt bedre drag enn de høye menn dersom de har heftigere personlighet - kan man jo snu på det.

Siden man skulle tro at "real life"-testen er mer presis enn nett-testen: Klarer ikke damer å på en bra nok måte vurdere hvordan de vil like mannen fra nettet i real life? Bruker de høyden som en upresis indikator på attraktivitet i det virkelige liv? Bør bruk av video i større grad komme inn tidlig i nettdatingsprosessen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...