AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 overskriften forteller alt..... hvilken nettsider er best på reise altså hotell og fly både norske og utenlandske
reiselyst72 Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Du kan lese masse tips på denne bloggen / siden: Gode Reisetips
Gjest gjest17 Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Bruker alltid booking.com til bestilling av hotell. :-)
muffineline Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Hvis du vil ha pakkereise til en billig penge kan du sjekke finn.no sine restplasser eller restplass.no. Apollo eller ving sine sider er også bra.
H80 Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg bruker billighotell.no til hotellbestillinger og skyscanner.no til flyreiser. Disse samler inn data fra de fleste aktuelle søkemotorene (som booking.com, hotels.com osv) og gir deg den beste prisen. Prisene varierer faktisk en del mellom de ulike søkemotorene, så det kan være penger å spare på å sjekke flere steder, noe de to sidene jeg nevner gjør for deg.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Jeg bruker finn.no til å søke etter fly, men bestiller helst direkte fra flyselskapene etter at jeg har søkt meg frem til det som passer best med tider og pris. Til hotell bruker jeg stort sett booking.com eller venere.com. Sorterer først på beliggenhet og plukker deretter ut fra pris og gjesteomtaler.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Noen flere som har erfart at de pakkereisene man finner på nett stort sett kan bookes billigere på egenhånd, med samme fly og hotell? Forsåvidt logisk nok, nettbyråene skal vel også leve av noe. Det kan riktignok være tryggere å ha bestilt pakke hvis noe skjer med flyreisen. Men når man reiser ofte skal det egentlig skje ganske ofte før det skal lønne seg. Risikoen består i de fleste tilfeller av at man må betale første natt på hotellet om man har bestilt på egenhånd og noe skjærer seg. For meg hadde det absolutt ikke lønt seg om jeg skulle bestilt litt ekstra for en pakke hver gang. I tillegg finner jeg ofte billigere hoteller enn byråene tilbyr, og de har stort sett vært helt ok.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Jeg bruker hotwire.com for billig hotell. Det er ekstra billig fordi du ikke får vite hvilket hotell du får før du har betalt, men du får vite standard og område i byen. Når man sammenstiller den informasjonen med Tripadvisor, som de samarbeider med, finner man fort ut hvilket hotell det er. Billige flyreiser får jeg ved å planlegge i veldig god tid. Gjerne et halvt år i forveien.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Jeg har forøvrig bare havnet på Holiday Inn og Hilton når jeg har bestilt fra hotwire.com. De selger nemlig overskuddsrom, og ofte billigere enn andre nettsider og hotellenes egne priser. AB #8
reiselyst72 Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Jeg bruker hotwire.com for billig hotell. Billige flyreiser får jeg ved å planlegge i veldig god tid. Gjerne et halvt år i forveien. Enig angående Hotwire det er et greit sted å spare penger på hotell hvis man vil spare penger. Hotwire har forresten begynt med hoteller i Norge og Sverige også. Når det gjelder flybilletter er beste måte å følge med på kampanjer 2-3 måneder før avreise. Statistisk sett er flybilletter billigst 8 uker før avgang.
Alina X Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 For å spare penger på fly: Bestill en vei med feks Norwegian,og tilbake med SAS. Dette funker såklart best i hverdagene for alle vet at helger,ferier etc er det dyrt. fikk oslo paris tur retur for totalt 1009kr en helg ved å bestille en veis billetter,og en fikk oslo-barcelona for 789 tur retur,og det beste var oslo-london tur retur for 349kr:-) billettene hadde vært dyre hvis jeg hadde reist med samme flyselskap,paristuren med norwegian tur retur hadde kommet på 2400 ca.... Hvis du skal reise langt feks til Afrika,Asia Nord-sør amerika,så kan du feks ta sas eller norwegian til paris,frankfurt,reykjavik amsterdam eller london,dette er som regel de flyplassene i Europa som har størst skysseltrafikk med langdistanse fly "over havet". Da kan du feks ta fly oslo-amsterdam(pleier å være billig på norwegian)og bestille fly med airfrance,klm,aa,ua etc fra amsterdam til endelig destinasjon,dette kan du spare MYE penger på istedenfor å bare slå inn Oslo-Rio de Janeiro,prøv Oslo-London-Rio de Janeiro, ja du kan måtte belage deg på venting kanskje også overnatting for å få det til billigst mulig,men det er verdt det når du sparer 6580kr bare på fly(true story) ang hoteller/hosteller booking.com hostelbookers.com hotels.com bare prøv å søk rundt,husk at du kan bo greit på hostel også,har mange ganger bestilt et rom med bad og balkong for svært lite,hosteller har bare færre "fasiliteter".
Gjest Vodka Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Restplass med uspesifisert hotell kan være ganske billig og bra. Men du vet ikke hvilket hotell det er før du kommer dit.
Mermaid Blues Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Jeg bruker momondo.com og finn.no, er fleksibel på reisetid og planlegger gjerne i god tid. Når det gjelder fly pleier jeg å søke både på tur/retur og en vei, det kan være penger å spare på å fly med to forskjellige selskap. Sjekker også tripadvisor ifht standard på hotell, men som regel slår Mermaid-flaksa til og jeg havner på Fawlty Towers uansett. Blir gode historier, om ikke annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå