AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34607668 stakkars donald dette er lovlig dyreplageri det! 3
ViC* Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Samme som med at det er lov å ha fugl i bur. Helt enig med deg. Dyremishandling. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34607668 stakkars donald dette er lovlig dyreplageri det! Er du veggis? Om ikke så er du nødt til å bli det om du mener dette er dyreplageri og fælt. Fisken man fisker opp lider en langsom og smertefull død. For ikke å snakke om hvordan slaktedyr og kyllinger har det den tiden de lever. Skriver dette for de færreste som roper ut om dyreplageri (selv om JA, jeg er helt enig i at den fisken har et altfor lite kar) skjønner at maten de spiser en gang i tiden hadde det langt jævligere enn dyrene de mener blir plaget. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Samme som med at det er lov å ha fugl i bur. Helt enig med deg. Dyremishandling. fugler i små bur så de ikke kan fly og ha et godt liv er også dyreplageri! jeg blir så provosert av norsk lov. skal små dyr lide? hvorfor er det bare regler om dyrehold på katt, hund, hest, ku, osv men ikke på de små hjelpesløse kjæledyra! hamster da, som bor i bitte små bur, samt marsvin som bor alene og masse mer
Kosemose Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Donald har aaltfor lite akvarium. Stakkars... Og det så ut som han er helt alene... 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Er du veggis? Om ikke så er du nødt til å bli det om du mener dette er dyreplageri og fælt. Fisken man fisker opp lider en langsom og smertefull død. For ikke å snakke om hvordan slaktedyr og kyllinger har det den tiden de lever. Skriver dette for de færreste som roper ut om dyreplageri (selv om JA, jeg er helt enig i at den fisken har et altfor lite kar) skjønner at maten de spiser en gang i tiden hadde det langt jævligere enn dyrene de mener blir plaget. jeg er ikke veggis nei, jeg kjøper kjøtt på den økologiske gården 400 meter fra huset mitt, hvor hønene går fritt på plenen min og jeg bestiller en uke i forgveien, samt kjøpet annet kjøtt og egg hos han. jeg er utdannet bonde og gått på landbruksskole, det er altfor mye uakseptabel dyrehold i norge! 9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 jeg er ikke veggis nei, jeg kjøper kjøtt på den økologiske gården 400 meter fra huset mitt, hvor hønene går fritt på plenen min og jeg bestiller en uke i forgveien, samt kjøpet annet kjøtt og egg hos han. jeg er utdannet bonde og gått på landbruksskole, det er altfor mye uakseptabel dyrehold i norge! Flott! Da vet du hva du snakker om (og poenget mitt ble ikke helt gyldig ) Skulle ønske det var flere som var like bevisste forbrukere! 4
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Forkastelig rett og slett.. Hadde jeg hatt akvarium ville jeg hentet fisken på flekken. Håper noen snille fiske-mennesker kjøper han og putter han enten i et svært akvarium, eller en dam..
Gjest meh Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 (endret) Veldig enig, jeg er i mot slike former for dyrehold, det er så utrolig unødvendig. Er du veggis? Om ikke så er du nødt til å bli det om du mener dette er dyreplageri og fælt. Fisken man fisker opp lider en langsom og smertefull død. Fisken man fisker har levd hele livet i frihet med mulighet til å bevege seg fritt, samtidig så er smerten den føler kortvarig. Fisking gjøres også for å få tilfredstillt et helt grunnleggende behov og er nødvendig i den forstand, mens det å holde en fisk i et lite akvarium ikke er det. Endret 29. april 2012 av meh 2
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Hahahaha. De fiskene har det 1000 ganger bedre enn kyllingen du dytter i deg fra kebabshappa har hatt det. 2
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Hahahaha. De fiskene har det 1000 ganger bedre enn kyllingen du dytter i deg fra kebabshappa har hatt det. Og da er det greit? Og noe å le av? "Hahahah, jeg banker bikkja mi med hammer. Han har det jo tusen ganger bedre enn hundene som er kamphunder" eller " Hahahah, katten bor i et bur hele livet. Men den har det jo 1000 ganger bedre enn minken på pels-farmene!" Godt det ikke er alle med kjæledyr som tenker som deg.. 6
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Ja VM i dramatikk.. men du er vel ikke dummere enn at du skjønte poenget mitt. 1
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Ja VM i dramatikk.. men du er vel ikke dummere enn at du skjønte poenget mitt. Det er ikke VM i dramatikk. Dette er en tråd om kjæledyr, ikke om kyllingen vi spiser til middag. Fisken har et ALT for lite akvarium, noe som fører til at kroppen vokser men de indre organene blir hemmet og den vil til slutt dø en langsom og pinefull død mange år for tidlig. Fisken kan sikkert ikke snu seg en gang, og en vakker dag blir den MINST dobbelt så stor. Denne fisken hører i et akvarium på minimun 300liter, helst en hagedam på 3000liter. Joda jeg skjønner poenget ditt. Men jeg skjønner ikke poenget med å komme i en tråd for å komme med en idiotisk kommentar om kyllinger, som forøvrig har null med å gjøre hvordan denne fisken har det. 3
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Når man først er inne på temaet dyremishandlig synes jeg det er legitimt å ta med alle dyr. Er det ikke like stor synd på en kylling som på en fisk. Jeg tror en kylling føler mer enn en fisk.
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Når man først er inne på temaet dyremishandlig synes jeg det er legitimt å ta med alle dyr. Er det ikke like stor synd på en kylling som på en fisk. Jeg tror en kylling føler mer enn en fisk. Selvfølgelig er det synd på kylling som fisken. Men det er ikke kyllingen som er temaet. Vil du snakke om kyllinger, lag en egen tråd da vel. Eller en om dyremishandling generelt.
Gundel Gaukeley Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34607668 stakkars donald dette er lovlig dyreplageri det! Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at dette er lovlig? For det er det antageligvis ikke. § 23. Dyrs levemiljø Dyreholder skal sikre at dyr holdes i miljø som gir god velferd ut fra artstypiske og individuelle behov, herunder gi mulighet for stimulerende aktiviteter, bevegelse, hvile og annen naturlig atferd. Dyrs levemiljø skal fremme god helse og bidra til trygghet og trivsel. Og det er helt klart at loven også omfatter fisk. § 2. Virkeområde Loven omfatter forhold som påvirker velferd hos eller respekt for pattedyr, fugler, krypdyr, amfibier, fisk, tifotkreps, blekksprut og honningbier. Loven gjelder tilsvarende for utviklingsstadier av nevnte dyr dersom sanseapparatet tilsvarer utviklingsnivået hos levende dyr.
Djungelvrål Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Selvfølgelig er det synd på kylling som fisken. Men det er ikke kyllingen som er temaet. Vil du snakke om kyllinger, lag en egen tråd da vel. Eller en om dyremishandling generelt. Kanskje jeg har kyllinger som kjæledyr, hvem vet. Jeg er ihverfall sammen med en. :gjeiper:
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Søsteren min henter fisken i morgen. 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 Fisken man fisker har levd hele livet i frihet med mulighet til å bevege seg fritt, samtidig så er smerten den føler kortvarig. Fisking gjøres også for å få tilfredstillt et helt grunnleggende behov og er nødvendig i den forstand, mens det å holde en fisk i et lite akvarium ikke er det. Spiser du laks? Oppretslaks har det ikke akkurat så stas. Og tjaaaa til at fisking gjøres for å tilfredsstille et helt grunnleggende behov. Klart, vi må ha mat, men det er ENORME mengder fisk som blir fisket opp, dør, og blir slengt ut i havet igjen. For ikke å snakke om all den fisken som når butikken men går ut på dato før den blir solgt, ELLER all den fisken som ikke blir spist og kastet i de tusen hjem. Dessuten, mennesker som bor i de rike landene spiser så sykt mye mer animalsk protein enn hva som er nødvendig. Det går utover dyrene, det går utover kloden vår, og det går utover oss. Ellers enig i at Donald har et altfor lite kar :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 irriterer meg at hvem som helst bare kan gå inn i en dyrebutikk og plukke med seg ett dyr hjem. Det burde vært krav til noen form for kurs før man får lov! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå