Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så vanvittig irritert på meg selv, jeg lærer visst aldri. Jeg forsøker stadig å finne en bra foundation, blir lurt av anbefalinger/reklame men ender opp kjempeskuffet.

I forigårs kjøpte jeg Chanel Perfection Lumiere, betalte 500 kr for den, og det er en av de verste foundationene jeg noen gang har prøvd! Den legger seg som en kakete leiremaske på huden og får huden til å se mye verre ut enn før siden den fremhever porer, urenheter og linjer. Er det mulig? Er det virkelig noen som er fornøyde med denne? Er det bare jeg som har en rar hud som ikke passer til forundation, eller hva er det? Grrr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Dior sine foundations. Men alle har ulik hud, og derfor er det ikke alltid at en som passer til meg, passer til deg f.eks. Kanskje et tips kunne være å spørre en hudpleier/makeup-artist som har peiling på hva slags foundation som er best for din hud? Og neste gang kanskje du burde spørre om du kan få teste den i butikken før du kjøper... Det har jeg i alle fall lært :gjeiper:

Skrevet

Spør du om hjelp i butikken? I mange parfymerier, på kicks og f.eks på Make Up Store så får du god veiledning til hva som passer nettopp deg.. Det har iallefall hjulpet meg masse, har helt sluttet å kjøpe uten å spørre, fordi ting som f.eks står i blader handler om en testperson eller generelt, ikke akkurat meg og min hud.

Skrevet

hmm...hørtes veldig merkelig ut, fordi de jeg kjenner som bruker denne elsker den :/ kan den "reddes" hvis du påfører den på en annen måte? Si at du bruker hender og prøver å bruke kost i stedet? Kan være verdt å prøve seg fram med forskjellige påføringsmetoder, bare for å slippe å kaste bort 500,-. Om ikke annet kan du bruke den til festbruk, fordi den holder seg visstnok veldig fint gjennom en helaften og ser bra ut på bilder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Chanel Aqua lumiere, og liker den veldig godt. Vet ikke forskjellen på den og perfection lumiere da.

Skrevet

Det høres ut som du heller burde ha Vitalumière Aqua, ja. Den er tyntflytende og legger seg overhodet ikke som en kakete leiremaske.

Skrevet

Få med prøver hjem før du kjøper. Det gjør alltid jeg og kan unngå bomkjøp:-)

Skrevet

Velkommen i klubben! Jeg hadde til og med prøver først, og kjøpte den allikevel. Hvor dum går det an å være, liksom? Jeg har prøvd med ulike underlag, primer og solkrem, men det nytter ikke. Dessuten oksiderer den på huden, og blir oransje. PL får en plass på min topp 5-liste over dyre bomkjøp, sammen med det dyre pudderet fra Guerlain, som er altfor gult for min hudtone, og dessuten overparfymert.

Dersom du har tørr hud, bør Perfection Lumiere testes nøye først, for jeg opplevde at den sugde fuktigheten ut av huden. :sur:

Skrevet

Jeg prøver alltid testere på ansiktet før jeg kjøper noe. Pleier ikke vaske det bort før jeg kommer hjem og får sett meg grundig i speilene. Ja, folk får bare se rart på meg, men jeg gidder ikke kaste bort masse penger på noe jeg aldri kommer til å bruke. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste jeg har lært meg etter utallige bomkjøp, dyre og bilige, er prøv den først. Spør om hjelp til rett farge, hvordan den er på DIN hudtype etc. På internett f.eks tør jeg nesten ikke bestille noe nytt, for fargene er vanskelige å få en oversikt over sammenlignet med virkeligheten.

Som andre har nevnt, kan du fikse det litt med hvordan du påfører den? På meg funker f.eks koster og flytende foundation veldig dårlig, så jeg bruker enten hendene eller en damp svamp som jeg trykker foundationen inn med. Da kan jeg nesten få de fleste foundations til å se nogenlunde OK ut, så lenge fargematchen er OK, og trengs det mer noen steder så tar jeg heller litt og litt av gangen.

Og til slutt, dyre foundations kan like gjerne være like store bomkjøp som de mer rimelige man kanskje får på Vita etc. Det er nesten litt skummelt når man blir bitt av basillen og aldri liksom blir fornøyd, og stadig vil prøve nye og kanskje 'bedre' typer i håp om at "neste gang" DA er jeg heldig..

Skrevet

Det er nesten litt skummelt når man blir bitt av basillen og aldri liksom blir fornøyd, og stadig vil prøve nye og kanskje 'bedre' typer i håp om at "neste gang" DA er jeg heldig..

Busted! :sjenert: Man tenker liksom at "rundt neste sving, der må det perfekte befinne seg", og blir aldri fornøyd. Ofte viser det seg at det man først var fornøyd med, viser seg å være det beste.

Bill. mrk. "Lærer aldri"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Busted! :sjenert: Man tenker liksom at "rundt neste sving, der må det perfekte befinne seg", og blir aldri fornøyd. Ofte viser det seg at det man først var fornøyd med, viser seg å være det beste.

Bill. mrk. "Lærer aldri"

Hehe, godt å høre det er flere av oss. :gjeiper: Jeg søker på nettet, leter og leter, leser 'reviews', kikker på Youtube, drømmer og håper, prøver nye applikasjonsteknikker, og til slutt - ender jeg gjerne opp cirka der jeg startet - for det funket best.. :fnise:

Bill. mrk. "Foundatioholic anonymous"

Gjest Ølbriller
Skrevet

Er heller ikke fornøyd med min Chanel Perfection lumière. Synes som en sa over her at den bli gulaktig i fargen når den tørker helt etter en halvtime-times tid. I tillegg får den huden min til å flake seg og flasse... Irriterende å ha brukt så mye penger på en drittfoundation!

Skrevet (endret)

Hehe, godt å høre det er flere av oss. :gjeiper: Jeg søker på nettet, leter og leter, leser 'reviews', kikker på Youtube, drømmer og håper, prøver nye applikasjonsteknikker, og til slutt - ender jeg gjerne opp cirka der jeg startet - for det funket best.. :fnise:

Bill. mrk. "Foundatioholic anonymous"

:fnise: Jeg har sikkert prøvd 30 ulike foundationer i flytende eller kremform, inkludert merker jeg bortimot har måttet danse regndans iført eksotiske kostymer for å få tak i. Bare for å oppdage at neida, det er heller ikke det store. Til dette kan du legge minst 15 ulike mineralfoundationer.

Resultatet? Jeg liker fortsatt Bare Minerals Original best av mineralmerkene (men venter på prøver fra Lucy Minerals :sjenert: (Hva sa jeg om å jakte?)), og av flytende er det Sensai Fluid Finish og Lancome Teint Miracle som seirer. Det verste er at jeg ikke egentlig har de store behovene eller mye å dekke, men er ekstremt perfeksjonistisk.

Konklusjonen for min del er at jakten i seg selv er morsom.

Endret av Honesty
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er at jeg ikke egentlig har de store behovene eller mye å dekke, men er ekstremt perfeksjonistisk.

Jeg tror det er derfor jeg synes jakten har vært så innmari frustrerende, nettopp fordi jeg ikke har noe særlig å dekke. Den logiske tanken da er jo 'dette kan vel ikke være så jævla vanskelig?', men joda! Man blir jo da ekstremt perfeksjonistisk på farge og hvordan den legger seg generelt. Holdbarhet og dekkevne er ikke noe jeg ser på i det hele tatt, jeg vil bare at den skal legge seg fint og usynlig på huden uten at den ser tørr ut og ikke være for gul.

....'bare'.

Skrevet

Jeg venter derfor på den nye Estee Lauder Invisible Fluid Makeup, men den er sikkert for gul, eller for rosa, eller ekkel...

Nok. Nå. :ler:

AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Jeg har sikkert prøvd 30 ulike foundationer i flytende eller kremform, inkludert merker jeg bortimot har måttet danse regndans iført eksotiske kostymer for å få tak i. Bare for å oppdage at neida, det er heller ikke det store. Til dette kan du legge minst 15 ulike mineralfoundationer.

Resultatet? Jeg liker fortsatt Bare Minerals Original best av mineralmerkene (men venter på prøver fra Lucy Minerals :sjenert: (Hva sa jeg om å jakte?)), og av flytende er det Sensai Fluid Finish og Lancome Teint Miracle som seirer. Det verste er at jeg ikke egentlig har de store behovene eller mye å dekke, men er ekstremt perfeksjonistisk.

Ånei... Du må ikke foreslå nye og kanskje ENDA BEDRE foundations enn de jeg allerede har prøvd - nå begynner jeg jo å lete etter disse på nett allerede :gjeiper:

Her har jeg veldig tørr hud som utgangspunkt og egentlig ikke så mye å dekke, men vil gjerne ha en jevn farge som varer og gir et bra resultat. Jeg har det nå for meg at jeg skal teste Mehron Celebrè Pro HD krem foundation, så den leter jeg etter :D Heldigvis er den ikke så veldig dyr da... Og min siste mineralmakeup er av Mineral Hygienics, og synes den funker bra hvis jeg smører meg godt først. Har egentlig alltid hatt lyst til å prøve Bare Minerals, men har lest så mye av 'skremselspropagandaen' så jeg vet ikke om jeg tør.. Vel, vel, jakten fortsetter her også :fnise:

Merker at det er farlig for meg å svare i slike tråder som dette, jeg kjenner 'jaktinstinktet' på flere foundations våkner til liv :handle:

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for gode råd!

Bra at det ikke bare er jeg som er foundationjunkie til tross for at det nesten er umulig å finne en bra foundation ... i alle fall en slags trøst.

Den eneste foundation jeg har vært noenlunde fornøyd med, er ysl teint parfait. Så kan jeg ikke bare holde meg til den da? Kanskje fordi den dekker veldig lite og er litt "kjedelig".

Det jeg ikke fatter er at chanel kan kalle den lumiere foundation så banebrytende og fantastisk, når man likegodt kunne smurt seg inn med leire. Det er jo fullstendig lureri. Lurer på om jeg skal gå tilbake til butikken og klage. Men jeg burde vel som noen foreslo her ha testet den ordentlig først.

Ja, denne tråden er farlig, nå vurderer jeg allerede å kjøpe flere av de som er nevnt her og fylle opp sminkeskuffen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er derfor jeg synes jakten har vært så innmari frustrerende, nettopp fordi jeg ikke har noe særlig å dekke. Den logiske tanken da er jo 'dette kan vel ikke være så jævla vanskelig?', men joda! Man blir jo da ekstremt perfeksjonistisk på farge og hvordan den legger seg generelt. Holdbarhet og dekkevne er ikke noe jeg ser på i det hele tatt, jeg vil bare at den skal legge seg fint og usynlig på huden uten at den ser tørr ut og ikke være for gul.

....'bare'.

Det er akkurat det jeg vil også! En forundation som ikke synes, som smelter silkeaktig inn i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...