AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Har dere vært på noen av følgende øyer Sicilia Sardinia Malta Kypros Korsika Santorini Eller har du andre favoritter? Er ikke ute etter typisk Sydenferie, det må være fin natur/kultur/noe å se på.
SoftKitty Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Har vært på Santorini, men bare i 2 dager.. Var veldig pent der altså, men så mye natur og kultur vet jeg ikke om det var.. vi var dog ikke på så store deler av øyen, men det er jo litt tørt og brunt i det øyområdet generelt (vi var innom flere øyer) De har en sånn rar vulkan uti vannet^^ Og byen Fira var utrolig nydelig. Sammenliknet med andre greske øyer jeg var på var det høyt prisnivå. Tror det er ganske sånn turist-syden-ferie-party-sted, fikk litt det inntrykket.
freddy Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Av de øyene du nevner har jeg vært på Sicilia, Kypros og Santorini. Med dine preferanser ville jeg definitivt gått for Sicilia!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg har vært på Kypros og Sicilia. Var ikke særlig spesielt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Har vært på Sicilia og Malta. Ville definitivt valgt Sicilia!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Har vært på Sicilia og Malta. Ville definitivt valgt Sicilia! Hvorfor foretrakk du Sicilia foran Malta?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor foretrakk du Sicilia foran Malta? Jeg bodde i St. Julians, som var proppfull av dritings 15-åringer på språkreise. Maten var generelt ikke super, og bademulighetene svært dårlige. Sicilia er bare bedre, rett og slett. For det første er den kjempestor, så med leiebil får man sett og gjort mye mer enn hva man gjør på Malta. For det andre er det masse interessant historie, spennende kultur og nydelige små landsbyer med flotte strender. Anbefaler spesielt Mondello rett utenfor Palermo.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Jeg bodde i St. Julians, som var proppfull av dritings 15-åringer på språkreise. Maten var generelt ikke super, og bademulighetene svært dårlige. Sicilia er bare bedre, rett og slett. For det første er den kjempestor, så med leiebil får man sett og gjort mye mer enn hva man gjør på Malta. For det andre er det masse interessant historie, spennende kultur og nydelige små landsbyer med flotte strender. Anbefaler spesielt Mondello rett utenfor Palermo. Hvordan er det å komme seg rundt når man ikke har bil? Bademulighetene er uten betydning.
Dolce Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Hvordan er det å komme seg rundt når man ikke har bil? Bademulighetene er uten betydning. Jeg svarer selv om ikke spørsmålet var rettet til meg. Håper det er ok? Jeg har vært endel på Sicilia, og det er mange togruter rundt om på øya. Og prisene er lave. F.eks. koster Palermo-Trapani 8 euro. Men selvfølgelig er det ikke togforbindelse til all byer/landsbyer. De fleste rutene går langs kysten, så vil dere litt innover i landet og besøke små landsbyer, må dere nok leie bil. Busser finnes også. Men litt utenfor "turistløypa" er det så som så både med rutetider - og overholdelse av disse. Jeg husker vi skulle ta rutebuss ca. 1 mil utenfor San Vito Lo Capo for noen år siden. Vi stilte oss opp på buss-stoppet sammen med 3-4 godt voksne kvinner fra landsbyen. Og det kom ingen buss til annonsert tid. Og det var veldig varmt (37 eller deromkring). Så vi ventet og ventet, og var jo litt overrasket over at de lokale damene tok forsinkelsen med stor ro. Ikke noe kjefting, ikke noe stress. Bussen kom, over 1 time etter rutetabellen. Alle var like blide. Så kulturen er definitivt annerledes der enn f.eks. i Oslo sentrum. 1 times forsinkelse? Helt ok, de var glade for at bussen i det hele tatt kom....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå