Gå til innhold

Hvordan fixe/begrense hakk i parketten??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

HJELP!!!!

Jeg mistet strykejernet med tuppen ned i parketten. Fikk et "stygt" hakk. Hva gjør jeg nå? Hvordan kan jeg begrense dette hakket, eller redusere hakket slik at det ikke blir så dypt? Noen som vet?

Parketten er lakkert. Kan jeg bruke vann eller hvordan gjør jeg dette? Kanskje det ikke går ann å fixe det annet enn ved sliping? Må det tas med en gang, eller kan hakk fixes senere enn når skaden oppsto?

Tusen hjertelig for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Arkana; hvor kan jeg få kjøpt slik fyllmasse da? Vil det være samme farge etc? Hvilket materiale er denne fyllmassen i da?

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllmassen får du hos f.eks Maxbo ogandre steder de selger parkett. Den finnes i flere farger, men kjøp gjerne to hvis du er usikker på fargen. De kan med fordel blandes.

Ellers kan du pusse vekk lakken rundt stedet der det er hakk, legge på en våt klut e.l. og se om hakket eser ut igjen. Hvis det fortsatt er hakk, fyll i litt fyllmasse/sparkel, la den tørke, puss over og legg på ny lakk der du har pusset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lea sier får du kjøpt det på Maxbo, Jernia og ellers alle steder hvor de selger parkett. Du får den i alle mulige farger etter hva slags parkett du har (f.eks. eik, bøk osv). Du trenger også aceton for å polere etterpå. Dette med å legge på en våt klut har jeg også hørt om, men da sa de også at man skal legge et varmt strykjern (laveste varme) oppå kluten. Det gjør at treet utvider seg og fyller igjen sprekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...