AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Hvordan er det med huller i cv? altså hvis det har gått 2-3 år der en kun har gjort småting(kurs,sommerjobb,nav-tiltak osv.) men så begynner å studere å tar feks en bachelor, vil en arbeidsgiver henge seg veldig opp i hva som skjedde for tre år siden eller "forsvinner" det mer siden en de siste tre årene har gått på skole og med andre ord gjort noe?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 lurer på det samme egentlig... jeg hadde ett år der jeg var arbeidsledig. men nå studerer jeg, har tenkt å ta master, og jeg jobber hver sommer og tar diverse verv... så innsatsen i skole/jobb er det ikke mye å si på nå om dagen gitt... men jeg er fremdeles redd for at de skal henge seg opp i det ene året :S kan ikke akkurat forklare i CV-en hvor hardt jeg prøvde å få meg jobb....
Gjest Spinell Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Omtrent uansett hva man har bedrevet tiden med er det bedre å skrive det opp på en CV enn å la det stå et åpent gap på et år eller mer. Skriv heller noe slikt som jan. 2011 - des 2011: jobbsøker, ulike engasjementer og kurs av kortere varighet eller jan 2011 - des 2011: diverse kurs, deltidsjobber og vikariater enn ingen ting. Unnlater man å skrive noe vil mange arbeidsgivere automatisk tenke at kandidaten ønsker å skjule noe. Det er bedre å skrive som sant er, at man har vært en aktiv jobbsøker, enn at arbeidsgiver tror man har sittet i fengsel, for å si det slik. 1
sebra Skrevet 2. mai 2012 #4 Skrevet 2. mai 2012 Jeg tror nesten jeg hadde skrevet ned alt jeg hadde gjort, bare for å vise arbeidsgiveren at jeg ikke er en som driver dank.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #5 Skrevet 2. mai 2012 Jeg fikk beskjed av en profesjonell rådgiver å kun skrive opp årstall og ikke måned til måned. Hullene mine tar jeg til slutt. Skriver bare hjemme med barn, skadet etter en ulykke, syk. Og så presiserer jeg at dette har ingen betydning pr. i dag. Ja, jeg har mange huller.
Rights Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Et syskenbarn av meg fikk se CVen min for en del år siden, for å gi meg tips. Han har drevet eget firma og har vært litt borti CVer & ansettelser. Som nevnt i tråden her allerede: Det er best å skrive en eller annen kommentar/forklaring på CV-hull. Har det selv, og er ikke stolt av det for å si det slik. Men har nå i det minste en kort forklaring på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå