AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Hvilke hansker bør man bruke til styrketrening? Kan man bruke sykkelhansker?
drosophilia Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Hvilke hansker bør man bruke til styrketrening? Kan man bruke sykkelhansker? Hvorfor trenger du hansker? 1
Supraspinatus Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Hvilke hansker bør man bruke til styrketrening? Kan man bruke sykkelhansker? Om man absolutt må ha hansker bør man satse på noen med skinngrep. Samtidig vil jeg fortelle at jeg har prøvd hansker, spesielt da jeg var uerfaren, og innsett at de ikke gir bedre grep og beskytter ikke godt mot trevler i håndflaten. Det jeg vet fungerer mot trevler i pullup-stang, eller ringer, er kraftige "grips" ment for turn. Disse tar imidlertid fra deg muligheten til å bli sterkere i underhånden/grepet. Hvis det er fordi du svetter i hånden og derfor blir glatt når du holder stangen bør du heller bruke magnesiumkalk. Da blir ikke grepsvidden større og du blir tørr. Du bør også vurdere å bruke låsegrep på stangen. Der du holder peke og langfinger over tommel som du har rundt stangen. Tar litt tilvenning, men er veldig effektivt. 1
Gjest Tidssone Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Om man absolutt må ha hansker bør man satse på noen med skinngrep. Samtidig vil jeg fortelle at jeg har prøvd hansker, spesielt da jeg var uerfaren, og innsett at de ikke gir bedre grep og beskytter ikke godt mot trevler i håndflaten. Det jeg vet fungerer mot trevler i pullup-stang, eller ringer, er kraftige "grips" ment for turn. Disse tar imidlertid fra deg muligheten til å bli sterkere i underhånden/grepet. Hvis det er fordi du svetter i hånden og derfor blir glatt når du holder stangen bør du heller bruke magnesiumkalk. Da blir ikke grepsvidden større og du blir tørr. Du bør også vurdere å bruke låsegrep på stangen. Der du holder peke og langfinger over tommel som du har rundt stangen. Tar litt tilvenning, men er veldig effektivt. Hvor ofte trener du og hvor mange kilo har du på stangen feks på knebøy og markløft?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Hvorfor trenger du hansker? Fordi jeg svetter så mye i håndflaten at etter et par øvelser glipper takene, og jeg klarer ikke å utføre øvelsene så godt som jeg ønsker. Det samme gjelder ved sykling og spinning.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Om man absolutt må ha hansker bør man satse på noen med skinngrep. Samtidig vil jeg fortelle at jeg har prøvd hansker, spesielt da jeg var uerfaren, og innsett at de ikke gir bedre grep og beskytter ikke godt mot trevler i håndflaten. Det jeg vet fungerer mot trevler i pullup-stang, eller ringer, er kraftige "grips" ment for turn. Disse tar imidlertid fra deg muligheten til å bli sterkere i underhånden/grepet. Hvis det er fordi du svetter i hånden og derfor blir glatt når du holder stangen bør du heller bruke magnesiumkalk. Da blir ikke grepsvidden større og du blir tørr. Du bør også vurdere å bruke låsegrep på stangen. Der du holder peke og langfinger over tommel som du har rundt stangen. Tar litt tilvenning, men er veldig effektivt. Er det lov til å bruke magnesiumkalk på f.eks. Elixia? Har aldri sett noen bruke det der jeg trener. Det låsegrepet skal jeg teste ut. Takk for tipset!
Supraspinatus Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Er det lov til å bruke magnesiumkalk på f.eks. Elixia? Har aldri sett noen bruke det der jeg trener. Det låsegrepet skal jeg teste ut. Takk for tipset! Jeg går ut i fra at dersom det ikke står noe om det i reglene så er det ikke forbudt. Men det er lov å vise hensyn å ikke grise. Selv brukte jeg flytende kalk da jeg trente på elixia uten at noen sa noe. Jeg tror også det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse dersom du bare tar det i bruk. Uansett hvor du trener så hater alle de som griser med kalk overalt. Det får liksom være måte på hvor mye du faktisk trenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå