AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Jeg trenger sårt litt hjelp. Hva ville dere gitt: a) fadderbarn dere ikke kjenner, ikke kontakt med foreldre, bedt i selskap men takket nei b) sønn til god venninne, ikke bedt i konfirmasjonen og kjenner ikke konfirmanten særlig godt, men vil gi gave ?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Jeg trenger sårt litt hjelp. Hva ville dere gitt: a) fadderbarn dere ikke kjenner, ikke kontakt med foreldre, bedt i selskap men takket nei b) sønn til god venninne, ikke bedt i konfirmasjonen og kjenner ikke konfirmanten særlig godt, men vil gi gave ? 1. 300 kr 2. 400 kr
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Jeg trenger sårt litt hjelp. Hva ville dere gitt: a) fadderbarn dere ikke kjenner, ikke kontakt med foreldre, bedt i selskap men takket nei b) sønn til god venninne, ikke bedt i konfirmasjonen og kjenner ikke konfirmanten særlig godt, men vil gi gave ? 1. 300 kr 2. 400 kr
challenger Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Hvordan kan du være fadder til noen du ikke kjenner? 1
Gjest Nyyx Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 a) her hadde jeg gitt 400. mens på b) hadde jeg gitt 350.
Concertina Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Hvordan kan du være fadder til noen du ikke kjenner? Er vel ikke så vanskelig. Er ikke alltid vennskapsbånd (foreldrene og fadderen) overlever i 15 år, flytting etc gjør det jo vanskeligere, og man kan gli fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Hvordan kan du være fadder til noen du ikke kjenner? Det er da lett, svarte bare på en "fadder ønskes" annonse på Finn.no Jeg fikk tilslaget og siden glemte jeg hele greia :gjeiper: Jeg tenkte forøvrig 1000 til det forsømte fadderbarnet og 400 til venninnebarnet, men hører veldig gjerne fra flere og tusen takk så langt. TS.
BlackBerry Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Det er da lett, svarte bare på en "fadder ønskes" annonse på Finn.no Jeg fikk tilslaget og siden glemte jeg hele greia :gjeiper: Jeg tenkte forøvrig 1000 til det forsømte fadderbarnet og 400 til venninnebarnet, men hører veldig gjerne fra flere og tusen takk så langt. TS. Håper du tuller
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Jeg har selv gitt 300,- til en b). En a) hadde jeg kanskje gitt 4-500? Er jeg frekk hvis jeg slenger meg med i tråden? Jeg skal gi gave til niese og nevø. Skal i selskap, og er relativt nær i relasjon. Hvor mye gir man da?? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Jeg har selv gitt 300,- til en b). En a) hadde jeg kanskje gitt 4-500? Er jeg frekk hvis jeg slenger meg med i tråden? Jeg skal gi gave til niese og nevø. Skal i selskap, og er relativt nær i relasjon. Hvor mye gir man da?? I min familie gir vi 1000 spenn til nieser og nevøer på mor sin side (der er vi mange fler) og 1500 på far sin side.
Wednesday Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 jeg ga 1000 til niesen min, mens min bror som både er onkel og fadder ga 3000
Samantha Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Eg hadde nok gitt 1000 kr til fadderbarnet. Du er fadder sjølv om kontakten ikkje har vore tilstades. Og etter konfirmasjonen kan du eigentleg "gløyme" heile fadderrolla Til barn av venninde vill eg kanskje gitt 200 kr. Ikkje meir, trur eg. Det blir jo meir for å berre gi ein liten oppmerksomhet, sidan du ikkje kjenner konfirmanten noko særleg. No er det vel 14-15 år sidan eg var konfirmert, men hugsar eg fekk 50 og 100kr frå ein drøss folk eg knapt nok kjente. Så syns 200kr er heilt ok, sidan det eigentleg ikkje er forventa at du gir gave. 1
Gjest alille Skrevet 30. april 2012 #17 Skrevet 30. april 2012 Jeg fikk 1000 kr av min gudmor som jeg ikke hadde sett eller hørt fra på 12 år. Hun kom i selskapet også, med sin nye mann. Det satte jeg kjempestor pris på! Dette er 10 år siden. 3
Sunshine Skrevet 30. april 2012 #18 Skrevet 30. april 2012 Å gi noe mindre enn 500-1000 kr er smålig når man er fadder. Herregud, jeg fikk jo 1000-2000 kroner av mine faddere for 17 år siden, og jeg fikk lite penger samlet sammenlignet med mine venner.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #19 Skrevet 30. april 2012 Håper du tuller Selvsagt tuller jeg. Ble bare litt forundret over at det er så utenkelig at man kan miste kontakten med en venn som i sin tid sto en nær, i løpet av de 14 årene det tar fra man ble valgt som fadder og til konfirmasjonen Jeg har selv gitt 300,- til en b). En a) hadde jeg kanskje gitt 4-500? Er jeg frekk hvis jeg slenger meg med i tråden? Jeg skal gi gave til niese og nevø. Skal i selskap, og er relativt nær i relasjon. Hvor mye gir man da?? Ikke frekk, sleng deg med Jeg tenker forøvrig at din gave til disse havner i samme kategori som faddergave? Så tenker jeg at det kanskje kommer an på hvilke livssituasjon man er i også? Å gi noe mindre enn 500-1000 kr er smålig når man er fadder. Herregud, jeg fikk jo 1000-2000 kroner av mine faddere for 17 år siden, og jeg fikk lite penger samlet sammenlignet med mine venner. Er enig med deg i det. Jeg tenker som sagt at det kommer litt an på livssituasjon også. Jeg er jo voksen og etablert og bør vel da kunne gi mer enn om jeg hadde vært student som levde på makaroni på en hybel... Syns dere det har noe å si at jeg ikke kjenner konfirmanten og at jeg ikke kommer i selskapet? Jeg føler nesten at jeg må gi litt ekstra som kompensasjon for manglende oppfølging og jule- og bursdagsgaver opp gjennom. (Må legges til at jeg aldri har blitt bedt i noe bursdag og at årsaken til at vennskapet med konfirmantens mor har fadet ut ikke er konfliktrelatert, og ingen av oss har mer "skyld" enn den andre) Hva med venninnes barn da? 200 som en symbolsk gave? Tror jeg ga 300 til noen nabobarn og venninnebarn i fjor, men der kjente jeg barna bedre enn jeg gjør med dette barnet, hvis det har noe å si.
challenger Skrevet 30. april 2012 #20 Skrevet 30. april 2012 Det er da lett, svarte bare på en "fadder ønskes" annonse på Finn.no Jeg fikk tilslaget og siden glemte jeg hele greia :gjeiper: Jeg tenkte forøvrig 1000 til det forsømte fadderbarnet og 400 til venninnebarnet, men hører veldig gjerne fra flere og tusen takk så langt. TS. Skjønner jo selvfølgelig at man kan miste kontakten, men man kjenner vel personen fordi? Har ikke særlig kontakt med mitt fadderbarn jeg heller, men jeg kan jo ikke si at jeg ikke kjenner han? Hørtes bare ut som på måten du sa det på at du aldri hadde kjent vedkommende liksom:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå