AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Skal bestiille meg bøker og tnger tips. De skal være morsomme,spennende. Selvføgelig ispedd alvorlighet.
Michaelhe Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Skal bestiille meg bøker og tnger tips. De skal være morsomme,spennende. Selvføgelig ispedd alvorlighet. Hva slags bøker liker du da? Nevn noen du syntes er bra.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Hva slags bøker liker du da? Nevn noen du syntes er bra. paastilinnen. Husker ikke hvordan det skrives
OhSerendipity Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Skal bestiille meg bøker og tnger tips. De skal være morsomme,spennende. Selvføgelig ispedd alvorlighet. Morsomme, spennende og med en alvorlig undertone? A Long Way Down av Nick Hornby. Bøkene hans får meg til å gapskratte, men denne var ikke kun humor. Hovedtemaet er selvmord, og balansegangen mellom (mørk) humor og alvorlighet var helt perfekt. Eller Room av Emma Donoghue. Det kan være litt vanskelig å leve seg inn i den i starten fordi den er fortalt på en ganske annerledes måte; gjennom øynene på en seksåring som sliter litt med språket. Men det fører også til en del morsomheter for å si det sånn Spennende er den uten tvil. Den handler i bunn og grunn om en jente/dame som blir bortført i ganske ung alder, og holdt til fange av en mann som voldtar henne jevnlig. Hun får bare det han gir henne av mat og andre ting, og derfor har hun selvfølgelig ikke noen prevensjonsmidler... det fører naturligvis til at hun blir gravid med den gale mannens unge, som blir født i det bitte lille rommet hun blir holdt til fange i. Den handler hovedsaklig om livet deres i det lille rommet og rømningsplanen de prøver å klekke ut. Det er en veldig fascinerende, spennende og annerledes historie.
Belle de Jour Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Jeg vet ikke om denne boken passer dine kriterier, men jeg likte i hvert fall Siri Hustvedts "Summer without men". Etter et eviglangt ekteskap forteller mannen at han vil ha en pause, da han har funnet noen andre, men foretrekker pause slik at han kan komme tilbake om "The pause" (som hun kaller den andre kvinnen) ikke fungerer. Det resulterer i at hun får et psykotisk anfall av noe slag, flytter tilbake til morens nabolag og har en sommer uten menn med mye refleksjon. Den var lettlest, og jeg synes hun skriver godt og har ganske morsomt, tidvis sarkastisk språk, samtidig som settingen er ganske alvorlig.
Thought-Fox Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Mange som liker Paasilinna liker også Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant av Jonas Jonasson.
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2012 #8 Skrevet 1. mai 2012 Dette er den baste boka jeg har lest på flere år. Den har alt, drama, fantasi, kjærlighet. Den er MAGISK!!!!!!!!!!!! http://pantagruel.no/bok/sn%C3%B8barnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå