AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Den nye hunderasen heter verandahund. Kjennetegnet er at eieren går ikke tur med de. De er små hunder. Ikke blir de kjent med andre hunder eller folk. Antagelig gjør de fra seg på verandaen også. De bjeffer i et sett. Til stor ergrelse for folk,naboer. Naboen har tre stk av disse små. Gneldrer hele dagen.ikke kan du gå forbi huset på veien før helvete er løs. Antagelig er de døve,for eieren snakker aldri til de. Så det er vel ikke vits. Hvorfor skaffer man seg hund når de aldri er ute med de? Står der og plager alle folk. Skulle vært anmeldt til mattilsynet. Dyreplageri 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Ingen verandahund i mitt nabolag, men vokste opp med to forfedre av verandahunden, nemlig Liten lufteårdshund. Og nei, det var ikke hundene som var små, men løpegårdene. Disse bjeffet til alle døgnets tider. Jeg kjenner dessverre til en hund av typen Burhund. Det er forferdelig grusomt og trist, men er altså en stor og vilter hund som lever i et bur det meste av døgnet. Om natten, om dagen, hvis eierne er ute, hvis de har besøk, når de spiser, osv.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Er Varandahund den som ligner på små levende teddybjørner? Og så kjøper folk feil pga likheten og kjøper en med puls i stedet for en med stopping??
Gjest Bobler Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Er Varandahund den som ligner på små levende teddybjørner? Og så kjøper folk feil pga likheten og kjøper en med puls i stedet for en med stopping?? Ja. Evt rotter med et sabla stort hode.
Silfen Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Ja. Evt rotter med et sabla stort hode. Sikkert muterte etterkommere av skipsrotter.
Tabris Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Deres nærmeste nålevende slektning er vel også Veskehunden, hvor hunden har utviklet seg fra å være et dyr til å bli et accessorie. Disse lever nå i vesker, eventuelt også i eierens fang, og har sjelden kontakt med gulvet eller - gud forby! - skogen.
Sulosi Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 Jeg har sett både stor Burhund og en liten blanding av Burhund og Verandahund. Naboen hadde en Båndhund, den sto i hagen hele dagen. Jeg tror den rasen ikke trenger så mye selskap eller oppdragelse. Et "HOLD KJEFT" to ganger i døgnet er nok, rasen er også venn med mørket. Iallefall "prater" den mye i mørket.
Auri Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Vi har en Verandahund i bygården, eieren slipper den ut på den felles takverandaen støtt og stadig. Så der er det jo ikke mulig for oss mennesker å gå lenger, Verandahunden har jo driti ned hele stedet.
Gjest Spinell Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Jeg har sett både stor Burhund og en liten blanding av Burhund og Verandahund. Naboen hadde en Båndhund, den sto i hagen hele dagen. Jeg tror den rasen ikke trenger så mye selskap eller oppdragelse. Et "HOLD KJEFT" to ganger i døgnet er nok, rasen er også venn med mørket. Iallefall "prater" den mye i mørket. Åh, jeg trodde eierne var så glade i Båndhundene sine at de tenkte kjært barn har mange (i alle fall mer enn ett) navn, og dermed gav dem dobbeltnavnet "Hold kjeft", alle sammen...
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #10 Skrevet 1. mai 2012 Vi har en Verandahund i bygården, eieren slipper den ut på den felles takverandaen støtt og stadig. Så der er det jo ikke mulig for oss mennesker å gå lenger, Verandahunden har jo driti ned hele stedet. Hvorfor sier dere ikke fra? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 angående disse veranda hundene som står å bjeffer hele tiden. hvor mye skal man tåle før man sier i fra om dette?hvor lang tid skal man vente ? og beklager for det dumme spørsmålet her men hvem skal jeg si fra til?
Auri Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Hvorfor sier dere ikke fra? Vi gjør det. Jeg er BRL-leder og har sagt ifra flere ganger. Da plukker hun opp og slipper ikke ut bikkja på en ukes tid... Så er det på'n igjen. angående disse veranda hundene som står å bjeffer hele tiden. hvor mye skal man tåle før man sier i fra om dette?hvor lang tid skal man vente ? og beklager for det dumme spørsmålet her men hvem skal jeg si fra til? Bor du i borettslag? Isåfall klager du til leder/styret. Hvis ikke BRL, så er det vanskelig å få gjort noe med...
Minya Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Vi har en veranda/luftegårdshund i nabohuset. Den jipper som et uvær når den blir satt ut og eieren kjefter hardt og høylydt til den i to minutter og går fra det stakkars dyret til det er tid for tur. (ca en gang om dagen, kanskje annenhver dag) Da jipper den noe så hysterisk og prøver å rømme inn døra, mens eieren trekker hardt i båndet og drar dyret etter seg. Det virker som det gir seg rett nedi gata, for da oppfører hunden seg som vanlig, men det virker ofte som om naboen virkelig ikke burde hatt hund. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå