Maria M Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Hei! Skriver denne artikkelem pga jegerlitt bweskymret over aa rekke alt i tide. Jeg skal enderlig flytte til mannen min om 1 mnd. Og maa derfor kvitte meg med baade mobler, og annet utsyr. Ikke har jeg bil eller noen som kan kjore helle. Saa jeg lurte paa om noe paa denne forumet hvet om en byraa eller liknende. Eller som hsr et losning.....trenger svar fort !!!!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Legg det ut på finn.no.Gir du det bort så er det utrolig hva folk henter. Ta kontakt med et korps, idrettslag som du vet holder loppemarked. De kan være interessert i alt stort og smått og kan hente. 2
Maria M Skrevet 29. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2012 Legg det ut på finn.no.Gir du det bort så er det utrolig hva folk henter. Ta kontakt med et korps, idrettslag som du vet holder loppemarked. De kan være interessert i alt stort og smått og kan hente. Har kjekket loppemarkedene, men det er ingen som kan hente i det destriktet jeg bor i Med finn har jeg aldri provd for og er redd for at ting ikke blir gitt bort fort nokk
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Jeg fikk utrolig kjapp respons da jeg la ut ting og møbler. Legger du ut en annonse nå (gratis dersom du gir bort) så er du nok kvitt flere ting i løpet av dagen. Hvor lang tid har du på deg før det skal være tomt? 1
Arlea Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Som flere sier kan en annonse på finn.no om gratis møbler ved henting gi utslag. Er det verdifulle ting som du ikke kan gi bort, og heller ikke ta med deg ville jeg prøvd å selge det via enten finn eller slike facebookgrupper for kjøp og salg i forskjellige distrikt. Noen kommuner har søppeltaxi. Her hvor jeg bor tror jeg du betaler 350 kroner for å få hentet ting til gjenvinning. Hvis det er ting av spesiell verdi som du ikke vil gi bort og ikke får solgt ville jeg spurt venner pent om de ikke kan oppbevare det for deg om noen du kjenner har en ledig garasjeplass ect. Så kan du heller prøve å selge disse senere.
Maria M Skrevet 29. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2012 Jeg fikk utrolig kjapp respons da jeg la ut ting og møbler. Legger du ut en annonse nå (gratis dersom du gir bort) så er du nok kvitt flere ting i løpet av dagen. Hvor lang tid har du på deg før det skal være tomt? ca. 2uker......trenger jo tid til aa vasske og saant
Maria M Skrevet 29. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2012 Som flere sier kan en annonse på finn.no om gratis møbler ved henting gi utslag. Er det verdifulle ting som du ikke kan gi bort, og heller ikke ta med deg ville jeg prøvd å selge det via enten finn eller slike facebookgrupper for kjøp og salg i forskjellige distrikt. Noen kommuner har søppeltaxi. Her hvor jeg bor tror jeg du betaler 350 kroner for å få hentet ting til gjenvinning. Hvis det er ting av spesiell verdi som du ikke vil gi bort og ikke får solgt ville jeg spurt venner pent om de ikke kan oppbevare det for deg om noen du kjenner har en ledig garasjeplass ect. Så kan du heller prøve å selge disse senere. Slike soppeltaxier hortes bra ut......har du noe nummer eller adresse???
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 Prøv Finn, da. NÅ. Ikke vent. Tar ikke lang tid å lage en annonse, og da får du eventuell kjapp respons. 3
Arlea Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Slike soppeltaxier hortes bra ut......har du noe nummer eller adresse??? Det nummeret jeg har er bare for min kommune. Men sjekk din kommunes hjemmeside. Der finnes vel det meste av info for hvordan avfall håndteres.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #10 Skrevet 29. april 2012 Her er det bare å ta seg selv i nakken, TS. Hvis du kvitter deg med tafattheten og offerfølelsen så skal du se at ting går unna. Lykke til! 2
Naos Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Frelsesarmeen kommer og henter mange steder i landet. Ring dem og spør! 1
Gjest Blondie65 Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 (endret) Kontakt ditt renovasjonsselskap for å se om det finnes brukthall på returstasjon/gjenvinningsstasjon. Der kan man sette ting gratis slik at andre kan bruke det. Er det salgbart på Finn er også Fretex interessert i det. Men da må det være helt, og det må være noe som faktisk er salgbart. (Edit: sorry jeg leste mobiler når det stod mobler). Endret 29. april 2012 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Ellers får du leie bil og henger og få kjørt det på fyllinga. Jeg må si du virker fryktelig tafatt som ikke har det her på plass enda, TS! 1
Gjest HuskyPusky Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Finn gi bort er gull verdt! Vi ha bort en hylleseksjon for et halvt års tid siden og det tok ikke mange timene før den var hentet og borte. Er mange som sitter å tråler sidene der etter funn.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #15 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har vært i samme situasjon flere ganger og blitt kvitt alt i løpet av to-tre dager på Finn eller tilsvarende. GIS BORT VED HENTING! Litt stress når det står på med alle avtalene og folk som skal hente som ikke finner veien osv, men deilig når det er over 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #16 Skrevet 1. mai 2012 Når du gir vekk ting, så er det utrolig hva folk er interessert i. Hver gang jeg har gitt bort noe, hva som helst, så har jeg måtte sile ut interesserte, folk sprenge emailboksen min. Godt jeg ikke oppgir nr, hadde ikke gjort annet enn å svare på telefon og sms, garantert! Slutt å sitte der tafatt og giddaløs, gjør noe! 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #17 Skrevet 1. mai 2012 Finn er bra som mange nevner. Jeg ga bort min gamle TV for et par år siden og den ble hentet innen èn eneste time :-) 1
Jane F. Skrevet 1. mai 2012 #18 Skrevet 1. mai 2012 Er du medlem på facebook går det ann å bli med i slike grupper der man kan legge ut saker og ting. Fikk meg ny soffa her om dagen, helt gratis da jeg spurte etter om det var noen som hadde en soffa til salgs. Kom en og sa at jeg kunne få hans om jeg kom å hentet den.. Selvfølgelig gjorde jeg det da !! Det finnes sikkert en slik gruppe for ditt område også
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #19 Skrevet 1. mai 2012 det finnes brukt butikker som henter! legg det ut på finn,da henter dem selv. eller så har du alle disse gruppene på facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå