Gå til innhold

hvor mye kostet ditt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

tittelen sier sitt, hvor mye brukte dere på deres bryllup?

hvor mange var dere: ?

pris:

lokale: ?

mat: ?

pynt: ?

brudekjolen: ?

underholdning (toastmaster og evt musikk): ?

fotografi: ?

totalsum: ?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi endte til slutt med følgende regnestykke:

58169 kr for leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt.

1936 kr for viglser som sto for vår utevielse.

12500 kr for live-band og film.

2000 kr for trompetist.

8000 kr for fotograf (med rettigheter til alle bilder, alle bilder i høytoppløselig format, fikk nesten 1000 bilder).

2400 kr for brudebuketten.

1000 kr for brudekjolen.

500 kr for pynt/stæsj/dekorpynt/invitasjoner etc.

Totalsummen ble på 86996 kr

Bare for å presisere: mine foreldre betalte henholdsvis 2400 kr for bryllupskaken og 2000 kr til frisør/make-up.

Foreldrene til min mann betalte for hans sjakett. Tror den kom på 5000 kr.

Edit: Inviterte 49 stykker, var 36 stykker til sammen inkl. brudeparet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi var 25 i vårt bryllup.

lokale: 1500

mat: 6500

pynt: 2000

brudekjolen: 9500

underholdning (toastmaster og evt musikk): 0 (venner)

fotografi: 0 (venner)

Brudebukett: 2000

Alkolhol: 4000 (tror jeg, husker ikke nøyaktig)

totalsum: Med litt div som jeg ikke husker, endte vi hvertfall opp op 30.000 :)

Skrevet

Vi var 45, men betalte for 50 siden fire stk meldte avbud samme dag og den siste to dager før.

Lokale: 10.000

Mat: 21.000 (sånn ca)

Pynt: 600

Brudekjolen: 10.900

Underholdning/toastmaster: 0

Fotografi: 7.500 pluss 5.000 for bildefilene

Brudebukett: ikke helt sikker, men rundt 2.500 tror jeg

Alkohol: 6.000 - 7.000 tror jeg, har masse igjen

Totalsummen ble ca 100.000

Skrevet

Vi blir 60 til middag og 90 til festen etterpå.

Lokale: 45 000,-

Mat: 28 000,-

Pynt: 1000,-

Brudekjolen: 17 000,-

Underholdning (toastmaster og evt musikk): 6000,- (DJ)

Fotografi: 8000,-

Brudebukett: 2500,-

Alle andre blomster: 8000,-

Alkohol: ca 15 000,- (kjøper alt i sverige)

Kaker: 6500,- for bryllupskaken, resten av kakene baker vi selv

totalsum: ca 160-170 000,-

Skrevet

Vi blir 60 til middag og 90 til festen etterpå.

Lokale: 45 000,-

Mat: 28 000,-

Pynt: 1000,-

Brudekjolen: 17 000,-

Underholdning (toastmaster og evt musikk): 6000,- (DJ)

Fotografi: 8000,-

Brudebukett: 2500,-

Alle andre blomster: 8000,-

Alkohol: ca 15 000,- (kjøper alt i sverige)

Kaker: 6500,- for bryllupskaken, resten av kakene baker vi selv

totalsum: ca 160-170 000,-

:hakeslepp::sjokkert:

får jeg tør og spørre om hvorfor dere betaler 45k for bare lokalet, hvem tar så mye liksom? :sjenert:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tittelen sier sitt, hvor mye brukte dere på deres bryllup? Ca 100 000, tror jeg, men aner ikke, da våre foreldre betalte det meste

hvor mange var dere: Var vi ikke rundt 80? Husker ikke... :sjenert:

pris:

brudekjolen: 6500,- for kjole og sko på tilbud! :takke: Mor sydde sløret for 150kr i slør-stoff som vi kjøpte av en syerske, samme type, men mer forseggjort og personlig enn det som kostet 2400kr på salongen! :danse: Diadem arvet, smykker hadde jeg fra før og lånte. Stylist/sminkør som fulgte meg fra morgenen, under fotografering og frem til middag; 2000,-, Hår: 2000,-

underholdning (toastmaster og evt musikk): 0,-

fotografi: SVINDYRT! 3500,- for selve fotograferingen, 1800kr for bildene til takkekortet (selve kortene fikk vi i gave av noen venner som jobber i fotobutikk, genialt!) og 4300kr for albumet etterpå (et av de rimeligere alternativene).

Skrevet

vi har regnet med at det blir å koste ca 1000kr per gjest, da er mat, drikke, lokale, servitører osv inkludert. Så 60.000 blir det + 20.000 til andre kostnader som klær, fotograf, frisør osv.

Skrevet

:hakeslepp::sjokkert:

får jeg tør og spørre om hvorfor dere betaler 45k for bare lokalet, hvem tar så mye liksom? :sjenert:

Hehe ja det burde ikke vært mulig! Vi har leid drengsrud herregård i asker. Den summen er for hele huset og er inkludert vasking/rydding dagen etter, ekstra kjølerom og alt av dekketøy som damask duker osv. Men uansett er det helt sinnsykt mye penger, men det var det vi endte opp med da vi ikke fant noe annet som var stort nok og ledig den datoen vi ønsket. Vi så på et par andre alternativer men hadde veldig uflaks med dem alle sammen. Et skulle legges ned og et skulle pusses opp denne sommeren, så da var det kun drengsrud igjen som var stort nok. Men vi syntes uansett drengsrud var det fineste stedet og ville gjerne ha det der.

Skrevet

skulle trodd dere måtte kjøpe huset liksom :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Et sted mellom 50 og 60 tusen. Dette er ti år siden.

Mat og alkohol var det dyreste. Kjolen kostet ca. 4000 i leie.

Skrevet

hvor mange var dere: blir ca 90

innbydelser/bordkort: 2000

lokale: 8000

mat: ca 500kr pr gjest, ca 90 gjester = 45000

alkohol: skal ha bar med kostpris

pynt: skal lage blomsterdekorasjoner selv, satt av 5000 til dette

brudekjolen: 12700 (fått låne slør og underskjørt)

frisør og tilbehør brud: 4000

underholdning (toastmaster og evt musikk): 5000

fotografi: 8000 (full rettighet på bilder og to fotografer hele dagen)

Antrekk brudgom: 5000

Brudesuite på hotell: 2000

Kjole/gave forlovere: 4000

totalsum: foreløpig ganske nøyaktig 100.000..... men skummelt redd det blir mer som baller på seg.....

Men mine foreldre betaler 52.000 som gaven til oss. Vet ikke hva hans foreldre gjør.....

AnonymBruker
Skrevet

tittelen sier sitt, hvor mye brukte dere på deres bryllup?

hvor mange var dere: ?

pris:

brudekjolen: ?

fotografi: ?

totalsum: ?

Antall gjester: 114

Lokale, pynt og mat: 228.000

Blomster: 9.000

Brudekjole: 24.000

Antrekk brudgom og brudepiker: 15.000

Div. underholdning: 32.000

Foto: 12.000

I tillegg div kostnader til transport, invitasjoner, takkekort, reise og opphold for forlovere.

Rundt regnet ca. 350.000. Dette inkluderte fri bar, nattmat, coctailer ved ankomst lokale.

Skrevet (endret)

jeg lurer litt på hvordan folk klarer og betale for alt dette jeg :sjenert: tar dere opp lån, får dere pengene fra familie eller har dere alt på konto spart opp?

nvm, lager ny tråd om dette :)

Endret av ^me^
  • Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

hvor mange var dere: brudeparet

mat: 10 000

brudekjolen: 1500 + 800kr på sko

fotografi: 5000

Ringer: 10 000

totalsum: ca 65000

(inkludert flytur, hotell og betaling for vielse)

Endret av Annaires
AnonymBruker
Skrevet

Antall gjester: 114

Lokale, pynt og mat: 228.000

Blomster: 9.000

Brudekjole: 24.000

Antrekk brudgom og brudepiker: 15.000

Div. underholdning: 32.000

Foto: 12.000

I tillegg div kostnader til transport, invitasjoner, takkekort, reise og opphold for forlovere.

Rundt regnet ca. 350.000. Dette inkluderte fri bar, nattmat, coctailer ved ankomst lokale.

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: WOW!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

AB #13 igjen.

Vel, først og fremst så er det faktisk ikke "all verden" med 2000 kr pr kuvert inkl fri bar og 4 retters god middag i flotte omgivelser. Ihverfall ikke når man ser på hva som er "standarden" med 1100 - 1200 kr pr kuvert uten fri bar. Ihvertfall i Oslo-området.

Vi har en samlet brutto årsinntekt på ca 2,4 mil, og la av litt penger året før. For oss var dette en fin måte å bruke oppsparte midler på, og både vi og gjestene fikk en dag vi ikke glemmer, hvor vi spiste godt, hygget oss og feiret begivenheten :-)

• Liker 2
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Hehe ja det burde ikke vært mulig! Vi har leid drengsrud herregård i asker. Den summen er for hele huset og er inkludert vasking/rydding dagen etter, ekstra kjølerom og alt av dekketøy som damask duker osv. Men uansett er det helt sinnsykt mye penger, men det var det vi endte opp med da vi ikke fant noe annet som var stort nok og ledig den datoen vi ønsket. Vi så på et par andre alternativer men hadde veldig uflaks med dem alle sammen. Et skulle legges ned og et skulle pusses opp denne sommeren, så da var det kun drengsrud igjen som var stort nok. Men vi syntes uansett drengsrud var det fineste stedet og ville gjerne ha det der.

Hvilke andre steder vurderte dere?

Vi "teller på knappene" og lurer på om vi har råd til bryllup på Drengsrud..

Skrevet

12 år siden, 100 gjester, kr 100 000,-

Skrevet (endret)

jeg lurer litt på hvordan folk klarer og betale for alt dette jeg :sjenert: tar dere opp lån, får dere pengene fra familie eller har dere alt på konto spart opp?

nvm, lager ny tråd om dette :)

Wow, jeg lurer også på hvordan folk greier å betale slike svære summer :sjokkert:

Vårt bryllup blir veldig lite, vi hadde egentlig en plan om å dra til Island og gifte oss der, men da vi har kjøpt hus, så måtte vi tenke litt mer økonomisk. (Vi lever kun på hans inntekt da jeg nettopp har startet mitt eget foretak, og har ikke lansert enda).En ferietur til Island kan vi alltids ta ved en senere anledning.

Uansett, kostnader osv. er fortsatt under planlegging, men vi tenker å gifte oss i april, på tinghuset i Bergen og så gå ut å spise litt etterpå.

gjester: forlovere

lokale: 0 ,- Vi skal ikke ha noe lokale

mat: Skal ut og spise på restaurant, vet ikke hvor mye det vil koste :fnise:

pynt: 0,-

brudekjolen: Har kjøpt på nett for 1300 ,-

underholdning (toastmaster og evt musikk): 0,-

fotografi: En kompis av mannen skal fotografere oss gratis (han er fotograf), og så betaler vi for bildene vi vil ha ut og så skulle vi få de på en cd uten ekstra kostnad, men bilder koster jo litt da, med rammer og slikt så det blir noen tusenlapper der

totalsum: Har et budsjett på 10.000, så vi får se om vi greier å holde oss til det =) Forhåpentligvis blir det ikke så mye heller. Ja, jeg er en liten gjerrigknark :fnise:

Endret av julielis
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...