AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Sitter og ser på flybilletter til USA og ser at SAS og KLM ligger nokså likt både i pris og reisetid. Lurer derfor på om noen har erfaring med hvilket selskap som er best å reise med?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Sitter og ser på flybilletter til USA og ser at SAS og KLM ligger nokså likt både i pris og reisetid. Lurer derfor på om noen har erfaring med hvilket selskap som er best å reise med? Begge er helt greie. SAS har direktefly til New York, så hvis det var dit jeg skulle og prisen var lik, ville jeg valgt dem. Hvis det er mellomlanding blir det hipp som happ.
Noteknekk Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 SAS har jeg kun reist med på kortdistanse, men er vel ganske greit fornøyd. KLM har jeg reist mye med på lengre distanser og har egentlig bare positive erfaringer. Komforten er god, god underholdning og god mat.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 SAS har innført økologisk frokost Det ville ikke kommet på min topp 100-liste over argumenter for å fly med dem, men hver sin smak.
bobbi Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Jeg har reist en del med begge selskapene, både kort og langt,ville definitivt ha gått for KLM - de har best service
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #7 Skrevet 30. april 2012 Ville valgt SAS. Har opplevd å strande på Schiphol i Amsterdam pga kansellert KLM-avgang, det var over hundre mennesker i kø, og en hjelpeskranke som var åpen. Etter å ha ventet i noen timer på tur, fikk vi en ny billett neste dag. Vanskelig å finne overnatting klokka tolv på natta i nærheten av flyplassen, og ingen info om hvor vi kunne henvende oss. Var sjleglad for at vi ikke reiste med småbarn på den turen.
Glitnir Skrevet 30. april 2012 #8 Skrevet 30. april 2012 Begge er greie (men ikke gode) på langdistanse. Har opplevd noen flere problemer med service på KLM enn SAS for egen del, og ville derfor foretrukket SAS. Dette gjelder da i første rekke problemer med ombooking etc. når noe skjer, som beskrevet over om Schiphol. Ville også valgt SAS pga Star Alliance om det ellers var hipp som happ.
Noteknekk Skrevet 30. april 2012 #9 Skrevet 30. april 2012 Ville valgt SAS. Har opplevd å strande på Schiphol i Amsterdam pga kansellert KLM-avgang, det var over hundre mennesker i kø, og en hjelpeskranke som var åpen. Etter å ha ventet i noen timer på tur, fikk vi en ny billett neste dag. Vanskelig å finne overnatting klokka tolv på natta i nærheten av flyplassen, og ingen info om hvor vi kunne henvende oss. Var sjleglad for at vi ikke reiste med småbarn på den turen. Jeg opplevde også en gang en kansellering av KLM fly da vi var kommet til Schiphol med KLM fra Norge og skulle videre på en langdistanseflight. Da var det lite forvirring og liten ventetid. Det ble rimelig kjapt fikset hotell og transport ut til hotellet, og tilbake igjen tidlig morgenen etter for vår nye flight. Vi fikk god informasjon, og litt småting som tannbørste og andre nødvendige smågreier. Jeg skrev forresten tidligere i tråden at jeg bare har reist langdistanse med fly, men jeg kom på nå at dette stemmer ikke da jeg jo tok KLM også fra Schiphol og til Norge. Alltid god service syns jeg. Opplevde en gang at en kortdistanseflight ble noe forsinket, men det ble gitt god informasjon og vi fikk en slags kupong vi kunne bruke på flyplassen - i tillegg ble jeg oppgradert fra økonomi til business.
Capricorn Skrevet 30. april 2012 #10 Skrevet 30. april 2012 Har flydd langt med begge og foretrekker SAS. Syns SAS har bedre mat og bedre service.
bobbi Skrevet 30. april 2012 #11 Skrevet 30. april 2012 Det kommer kanskje litt an på hvem som er på jobb Har flydd over atlanteren med både KLM og SAS men er fortsatt mest fornøyd med KLM
Vibi Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Jeg har flydd langt med begge og foretrekker helt klart SAS. Bedre komfort og bedre service. dessuten flyr de jo direkte til New York nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå