AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Husker jeg jobbet et sted hvor nærmere halvparten av de ansatte var svensker. Dette samtidig som jeg hadde en rekke venner (norske statsborgere med utenlandske foreldre) som skulle likt å jobbe på samme sted. Synes det er latterlig av norske arbeidsgivere å ansette svensker fremfor etnisk norske og innvandrere med norsk statsborgerskap for deretter å sutre om innvandrere eller norsk ungdom som ikke gidder å jobbe. Blir så utrolig forbannet når jeg er innom butikker osv hvor det jobber nesten bare svensker når så mange med NORSK PASS er desperate etter jobb. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 AMEN! Jeg må si meg litt enig. Det er ikke det at jeg ikke liker svensker, men man kan jo ikke gå noen steder om dagen uten at en svenske jobber der. De er unge norske som trenger jobb, og så får unge svenske dem i stede. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Husker jeg jobbet et sted hvor nærmere halvparten av de ansatte var svensker. Dette samtidig som jeg hadde en rekke venner (norske statsborgere med utenlandske foreldre) som skulle likt å jobbe på samme sted. Synes det er latterlig av norske arbeidsgivere å ansette svensker fremfor etnisk norske og innvandrere med norsk statsborgerskap for deretter å sutre om innvandrere eller norsk ungdom som ikke gidder å jobbe. Blir så utrolig forbannet når jeg er innom butikker osv hvor det jobber nesten bare svensker når så mange med NORSK PASS er desperate etter jobb. Hvor er alle disse norske når jobbene lyses ut da? At det jobber så mange svensker i serviceyrker er jo i hovedsak fordi de sliter med å få norske til å ta de jobbene. 4
Ryvre Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Ikke bare er nordmenn forduftet når stillingene utlyses, men svenskene har også en bedre arbeidsmoral. Mange som ansetter som sier at de foretrekker svensker da de yter mer service istedenfor å bare klage, være slitne, sykemelder seg og egentlig bare leter etter en bedre jobb. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 svensker er for Norge som Meksinere er for USA :gjeiper: 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #6 Skrevet 29. april 2012 Hvorfor så mange svensker? Derfor: Ingen nordmenn ville steke burgere Helt utmerket at svensker vil ha disse jobbene, de hjelper norske servicebedrifter med å gå rundt. 1
brainstorm Skrevet 29. april 2012 #7 Skrevet 29. april 2012 svensker er for Norge som Meksinere er for USA :gjeiper: Hva er en Meksiner? :gjeiper: Joda, jeg skjønner hva du mener. Men ser ikke for meg en haug med illegale svenske arbeidere som kommer roende over Svinesund i nattens mulm og mørke. Vi trenger svenskene, og svenskene trenger oss. Det er en vinn-vinn-situasjon. 1
Ryvre Skrevet 29. april 2012 #8 Skrevet 29. april 2012 (endret) nvm, leste feil Endret 29. april 2012 av Ryvre
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #9 Skrevet 29. april 2012 Hvorfor trenger svenskene oss? De har ikke nok jobber i Sverige. Kjenner samtlige unge som ikke får jobb der.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Hvor er alle disse norske når jobbene lyses ut da? At det jobber så mange svensker i serviceyrker er jo i hovedsak fordi de sliter med å få norske til å ta de jobbene. spørs hva du mener med "norske" - om du inkluderer innvandrere med norsk statsborgerskap tror jeg vi kunne fint klart oss uten 80 000 svensker. Hvor mange studenter tror du setter pris på at fine deltidsjobb i butikker som Carlings er nærmest beleiret av svensker (attpåtil utrolig innpåslitne - jeg trenger faen meg ikke hjelp når jeg allerede har sagt NEI!!!!). 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #12 Skrevet 29. april 2012 Hvorfor så mange svensker? Derfor: Ingen nordmenn ville steke burgere Helt utmerket at svensker vil ha disse jobbene, de hjelper norske servicebedrifter med å gå rundt. Står INGENTING i artikkelen om hvor mange jobbsøknader de fikk. De bare nevner at de har 2 ansatte fra Norge. Kan for all del ha vært 30 søkere, men 28 av dem ikke var "kvalifisert." Arbeidsgivere er som oftest for selektive selv i lavstatusyrker. Husker selv jeg slet noe fryktelig med å få min første jobb (matbutikk) - måtte til slutt gå gjennom en bekjent. Likevel ser jeg tonnevis av svensker på Kiwi osv....mon tro om det skyldes at de har fine skandinaviske navn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Står INGENTING i artikkelen om hvor mange jobbsøknader de fikk. De bare nevner at de har 2 ansatte fra Norge. Kan for all del ha vært 30 søkere, men 28 av dem ikke var "kvalifisert." Arbeidsgivere er som oftest for selektive selv i lavstatusyrker. Husker selv jeg slet noe fryktelig med å få min første jobb (matbutikk) - måtte til slutt gå gjennom en bekjent. Likevel ser jeg tonnevis av svensker på Kiwi osv....mon tro om det skyldes at de har fine skandinaviske navn. Det sto at søknadene uteble. Synes denne tråden er hets av en gruppe som gjør en enorm innsats i det norske samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Det sto at søknadene uteble. Synes denne tråden er hets av en gruppe som gjør en enorm innsats i det norske samfunnet. Okay sorry!! Maxi i en av norges travleste og jævligste steder å jobbe representerer ABSOLUTT ALLE YRKESGRUPPER OG STEDER I NORGE!!! En enorm innsats du...de kommer hit fordi de ikke finner noe i hjemlandet. Men hva med våre ungdom? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Det sto at søknadene uteble. Synes denne tråden er hets av en gruppe som gjør en enorm innsats i det norske samfunnet. Står heller ikke noe om at søknadene uteble din løk. Ganske artig at ikke McDonald's og Burger King har noe lignende problem i Oslo. Nisse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #16 Skrevet 29. april 2012 Står heller ikke noe om at søknadene uteble din løk. Ganske artig at ikke McDonald's og Burger King har noe lignende problem i Oslo. Nisse. Hvis dette er representativt for norske ungdommers leseferdigheter og språkbruk overfor andre, er det ikke rart om de ikke får jobb. Kanskje en idé å lese artikkelen på nytt? Ingen nordmenn ville steke burgere Da søknadene uteble måtte burgerkjeden Max fly inn svensk arbeidskraft. 3
Gjest Bandit Skrevet 29. april 2012 #17 Skrevet 29. april 2012 Svenske kvinner er selvsagt velkomne. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #18 Skrevet 29. april 2012 Vel, noen må jo skrelle bananene til Banosen vår... 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #19 Skrevet 29. april 2012 Hvis dette er representativt for norske ungdommers leseferdigheter og språkbruk overfor andre, er det ikke rart om de ikke får jobb. Kanskje en idé å lese artikkelen på nytt? Ingen nordmenn ville steke burgere Da søknadene uteble måtte burgerkjeden Max fly inn svensk arbeidskraft. Så hvordan fikk de 2 norske ansatte om INGEN søkte? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #20 Skrevet 29. april 2012 Så hvordan fikk de 2 norske ansatte om INGEN søkte? De fikk ikke nok norske søkere og måtte fylle på med svensker, hvor vanskelig er dette å forstå? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå