Maetzii Skrevet 25. januar 2004 #1 Del Skrevet 25. januar 2004 Jeg trener ca 2 timer 3-4 ganger i uka på sats; aerobic, spinning og styrke. Har i tillegg et timeslangt yogaprogram som jeg gjør hjemme et par ganger i uka. Går alltid til og fra skole, jobb, butikk og innimellom trening (tar over en time å gå til og fra sats, ikke alltid man har tid). Spiser 2-3 skiver grovd brød med enten egg eller lettost til frokost, 1/2 nutrilettbar eller en håndfull pistasjenøtter til formiddagsmat, grønnsakssuppe/tomatsuppe/soppsuppe med grovt brød til og evt litt kylling/kalkun oppi til middag 5 ganger i uka, de to siste dagene blir det gjerne litt pizza eller kjøtt/fisk med poteter (må jo kose seg innimellom). Kveldsmaten er gjerne litt middagsrester, de gangene jeg jeg er sulten (spiser vel kveldsmat omtrent annenhver dag). Drikker alkohol omtrent en gang i måneden, en kopp kakao et par ganger i uka, og ellers kun vann. Har en stygg uvane med å spise et par kakestykker eller 100 gram potetgull i helgene, men den KLARER jeg ikke å bli kvitt. Så vidt jeg ser (med unntak av kakaoen og litt helgekos) så både spiser jeg sunt og trener bra.... Men skjønner at jeg IKKE gjør det riktig, siden jeg har gått opp 6 kg siden jeg begynte med denne "slankekuren" i høst.. Så nå har jeg faktisk en BMI som sier at jeg er overvektig Hva skal jeg gjøre annerledes? Gjøre mer/mindre av? Eller noen som vet om noe annet som virker? Jeg vil bli slank!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 25. januar 2004 #2 Del Skrevet 25. januar 2004 Gått opp i vekt. Men har du økt i størrelse? Når du trener styrke får du jo mer muskler. Muskler er tyngre enn fett. Dermed kan du miste fett, men likevel gå opp i vekt fordi du får mer muskler. Å se bare på vekten blir litt feil, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2004 Gått opp i vekt. Men har du økt i størrelse? Når du trener styrke får du jo mer muskler. Muskler er tyngre enn fett. Dermed kan du miste fett, men likevel gå opp i vekt fordi du får mer muskler. Å se bare på vekten blir litt feil, mener jeg. Vel, det ser ut som om jeg har fått strammere rumpe, større mage, og jeg kommer ikke inn i den buksa som var yndlingsbuksa mi i sommer lenger.. Så selv om jeg liker rumpa mi bedre, så liker jeg IKKE at jeg nå må kjøpe større klær om denne utviklingen fortsetter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #4 Del Skrevet 25. januar 2004 Enkelt og greit..du spiser mer enn du tror. Kutt ned på kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 25. januar 2004 #5 Del Skrevet 25. januar 2004 Vet ikke antall kalorier - men du spiser heller litt lite eller for sjelden. Fordel maten uover 4-5 måltider , ca. 3 timer imellom. Spis mye hvitt kjøtt/fisk og grønnsaker. Suppe er ikke mat ! Du trener ganske mye også - så derfor trenger du litt kalorier. Hadde jeg vært deg så hadde jeg konatktet en personlig trener der du trener og spurt om råd. De har erfaring med trening OG kosthold - og kan finne opplegget som passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 25. januar 2004 #6 Del Skrevet 25. januar 2004 Enig, suppe holder ikke. Spis heller fisk, kylling, biffdeig osv. Protein! Det må man ha når man trener. Og som PunkyB skriver, det lønner seg å fordele maten mer utover dagen enn det du gjør. Usunn mat begrenser du til en dag. Jeg ville også legge mer vekt på styrkedelen enn på aerobic og spinning, den bygger muskler, og muskler forbrenner fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå