AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1 Skrevet 29. april 2012 Jeg har nettopp gått gjennom en stygg skilsmisse, og i den forbindelse skiftet jeg passord på alt mulig; mail, facebook, Min ID, nettprofiler generelt... Etter bare få dager fikk jeg en skikkelig psykisk knekk med innleggelse og det hele. Problemet er at siden jeg rett og slett ble skikkelig sjuk er dette nye passordet jeg lagde, som på det tidspunktet virket svært så logisk og lett å huske, fullstendig borte fra hukommelsen. Nettbank, Altinn etc har jeg fått ordnet, og et par nettprofiler og Skype var jeg innlogget på på iPhonen hele tiden så der har jeg fått skiftet passord igjen, men jeg er nå utestengt fra mine egne mailkontoer og facebookprofilen min. Idiot som jeg har vært, har jeg ikke giddet å registrere mobilnummeret mitt på mailene, selv om Gmailen har mast på meg om dette i i hvertfall et år. Ikke har jeg sikkerhetsspørsmål heller, siden jeg har to mailkontoer og jeg har brukt den "motsatte" mailadressen min til recovery. Og nå har jeg altså ikke tilgang på noen av dem... Det jeg nå lurer på er om det finnes noen måte å "hacke" meg inn på mine egne kontoer igjen på? Jeg har forsøkt å google temaet og har lastet ned en hel rekke programmer som lover både det ene og det andre, men det eneste jeg har fått er virus. Finnes det programvare som faktisk virker? Eller ligger alle passord jeg noensinne har laget lagret ett eller annet sted på PCen? Eller kan jeg like gjerne gi opp...? Jeg er evig takknemlig for all hjelp og råd, men må advare om at jeg ikke er noen IT-ekspert, akkurat. I min verden er DOS tallet 2 på spansk og cookies er fylt med nøtter og sjokoladebiter...
Belima Skrevet 29. april 2012 #2 Skrevet 29. april 2012 Tror vi står omtrent likt når det gjelde forståelse for data, men mener at på facebook kan du skrive inn en "kode" som gjør at du får tilgang til FB kontoen din. Er det ikke sånn på mailene også da? Som sagt, ingen dataekspert. Godt å høre at livet blir lysere!
Lutetium 71 Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 (endret) Finnes det programvare som faktisk virker? Eller ligger alle passord jeg noensinne har laget lagret ett eller annet sted på PCen? Eller kan jeg like gjerne gi opp...? Hvis du har brukt firefox, og du ikke har klikket vekk "husk passord for dette nettstedet", så vil du muligens finne en liste her (veiledning på engelsk, og de har en link til løsning for Internet Explorer også). Godt å høre at du er blitt bedre, ts! Endret 29. april 2012 av Lutetium 71
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Hvis du har brukt firefox, og du ikke har klikket vekk "husk passord for dette nettstedet", så vil du muligens finne en liste her (veiledning på engelsk, og de har en link til løsning for Internet Explorer også). Godt å høre at du er blitt bedre, ts! Tusen, tusen, tusen takk, Lutetium! Dette var så enkelt at selv jeg fikk det til, og jammen løste det ikke hele problemet! Nå er jeg så utrolig letta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå