Gå til innhold

Inntekten min er på ca. 9000 kr pr mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke student, men skal begynne på folkehøyskole til høsten hvor jeg skal reise mye etc. Jeg bor for tiden med samboeren min, men utifra situasjonen vår nå, så kan det hende jeg kanskje må finne mitt eget sted i nærmeste fremtid, og føler meg litt lost der...

Altså, inntekten min er på ca. 9000 kr i mnd, og jeg har et par ganger vært innom finn.no og sjekket om det finnes en hybel eller leilighet til maks 3-4000 kr i mnd, helst inkludert strøm. Men det er virkelig ikke mange av dem... jeg har også en hund, så jeg kan ikke tenke meg noe kollektiv lignende. Jeg vil helst ha mitt eget, lille sted der hvor hunden min og jeg kan få være i fred.

Lurer derfor da på om det er mulig å søke om bostøtte for eksempel? Jeg har gjort det før (bodde i et annet fylke den gangen og gikk mitt siste år på vg) Så siden jeg allerede har mottat bostøtte før, har jeg kanskje ikke den retten lenger? Støtter nav noe sånt kanskje?

Jeg har en medfødt funksjonshemning som har hindret meg i å få jobb, selv om jeg har prøvd i et helt år nå og vært på utallige intervjuer, men så fort jeg forteller om denne dumme funksjonshemningen min, im gone. Derfor er ikke jobb en rask løsning for å kunne gi meg tak over hodet.

Any tips? :) Hadde blitt veldig glad for litt råd og hjelp!

PS: Jeg har ikke venninner jeg kan flytte sammen med fordi ingen av vennene mine bor i samme by som meg og fleste av de har allerede planer for høsten osv, noe som gjør at jeg ikke kan spolere det for å si det sånn. Og jeg kan ikke flytte tilbake til foreldrene mine heller. Hvis dere skulle foreslå det liksom...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bostøtte får man ikke når man får støtte gjennom lånekassen. Men kanskje du har krav på noe pga din funksjonshemming? Ta kontakt med Nav.

Ellers blir det nok kollektiv...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt på landsbygda. Eller kvitt deg med bikkja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal godt gjøres å få seg noe til den prisen, inkludert strøm, og hvor du har lov til å ha bikkja.

AnonymBruker
Skrevet

Kvitter meg ihvertfall ikke med bikkja. Heller bo ute på gata enn å kvitte meg med henne... Inntekten min øker til litt over 10 000 kr etter mai forresten. Så kanskje jeg kan få til en leilighet på 5000 til og med. Da har jeg jo 5000 kr igjen jeg kan leve på. Har ikke bil og hvis jeg bor veldig sentralt, så kan jeg alltids gå/sykle.

Men får høre med nav, hvis ikke, så har jeg jo lånekassen da. Men har ikke såå lyst til å ha lån etterpå, når alt er over. Bleh

AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke bo på folkehøgskolen?

Uansett, det er da ingen som har lyst på studielån. Du skal gå på skole, og de fleste andre tar opp studielån for det. Hvorfor skal du få bostøtte? Jeg er student og kunne absolutt tenkt meg bostøtte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortelle om funksjonshemmingen din da? :)

Med en jobb så får du jo minst 20 000 i mnd og kan velge og vrake!

AnonymBruker
Skrevet

www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=34298105

Ja, dette var jo "romslig"...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har samme inntekt som deg, og betaler 5000 i husleie, pluss ca 1000 i strøm. Det er trangt, men det går:)

Du stiller helt urealistiske krav til boligen din! Og hvis det skulle dukke opp en slik leilighet, vil det bli grisehard pågang, og du stiller ikke sterkt i konkurranse med lav inntekt, handicap og hund. Desverre :(

Så her må du opp i pris, det er jeg sikker på..

AnonymBruker
Skrevet

Så det du trenger er igrunn bare tak over hodet til deg og hunden frem til folkehøyskolen begynner?

Når det det?

Og hvilken by bor du i?

AnonymBruker
Skrevet

Kva skal du gjere med hunden når du byrjar på folkehøgskule, då? Han kan jo ikkje vere der, og heller ikkje vere med på turane...

Skrevet

Mener du at du skal få bostøtte mens du går på skole?

Skrevet

Så lenge du går på skole skal det veldig mye til å få hjelp av Nav sosial, men er det AAP du har siden du har ca 9000 så regnes skole som tiltak og da kan du ha rett på hjelp og bostøtte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må le, det virker ikke som at funksjonshemningen din er synlig, men hvorfor er du så dum at du forteller om den? Det er jo bare å skyte seg selv i foten, og det er ingen måte de kan finne ut det. Dette er ikke som å søke om en jobb et sted, hvor man må vise vandelsattest, så du har ikke noe plikt å opplyse om det, så lenge det ikke er mulig at det påvirker jobben du søker på.

Om de finner det ut i etterkant så kan de ikke gjøre noe med det, for så lenge det ikke står "personen kan ikke ha en funksjonshemning" , så har du ikke brutt noen regler, og de kan derfor ikke sparke deg på det grunnlaget.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...