Gå til innhold

Vil bli mer handy!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan såvidt hamre inn en spiler og henge opp et bilde. Men vil så gjerne bli mer handy. Lære hvordan jeg tetter vasken som drypper og slike "hverdagsoppgaver" rundt im i huset.

Finnes det en god bok, nettside eller liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil, skriver fra mobil.

Spiler = spiker

Im = om

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg husker riktig står det endel om hverdagshandiness i den gratis gule boka i dnb. :)

Skrevet

Er den gratis selv for de som ikke er kunder der? Hehe

AnonymBruker
Skrevet

Google it :gjeiper:

Jeg pleier å ta det som det kommer. Hvis vasken drypper, så søker jeg på internett og finner ut hvordanejg gjør det. Når neste problem dukker opp gjør jeg det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er den gratis selv for de som ikke er kunder der? Hehe

Her jeg bor skulle man av å til tro de fikk pe her for hver de fikk delt ut hvert fall. De har et stativ med bøkene mellom døra og skranken og selv om boka er beregna på de som flytter for seg selv for første gang har også opplevd at en pensjonist, en 10åring og meg(36) og ble spurt. Jeg vil egentlig ha den selv, men banktur er ofte i kombinasjon med joggeturen og jeg gidder ikke jogge i en halvtime med en ganske stor bok.

Ellers er jo YouTube genial, bare bekreft fra flere kilder at de vet hva de gjør.

Skrevet

Jeg kan såvidt hamre inn en spiler og henge opp et bilde. Men vil så gjerne bli mer handy. Lære hvordan jeg tetter vasken som drypper og slike "hverdagsoppgaver" rundt im i huset.

Finnes det en god bok, nettside eller liknende?

AA finne noen skriftlig instruksjoner skader sikkert ikke, men du kan klare mye ved aa proeve deg fram og tenke logisk. Ofte er det ikke saa vanskelig. Senga som skal settes sammen er ofte lettere aa montere enn man foerst tror.

Gjest Søgni
Skrevet (endret)

Google it :gjeiper:

Jeg pleier å ta det som det kommer. Hvis vasken drypper, så søker jeg på internett og finner ut hvordanejg gjør det. Når neste problem dukker opp gjør jeg det samme.

Enig i dette. Jeg er som deg, TS, ganske lite handy. Jeg klarer meg, og noen typer oppgaver er jeg god på, men det er mye jeg ikke kan som jeg har inntrykk av at andre kan. Om det er på grunn av at det "ikke ligger for meg", manglende interesse eller mangel på øving vet jeg ikke. Trolig er det en kombinasjon, så jeg tror første skritt for mange er å faktisk prøve å gjøre det selv. Jeg tror det er få som ikke har potensiale til noe som helst av praktiske oppgaver.

Jeg lærer best ved å prøve meg frem, og søke opp det jeg lurer på når jeg trenger det. Når det gjelder slike praktiske ting, så tror jeg "learning by doing" fungerer bedre enn å lese en bok fra A-Å på forhånd. For meg er det iallefall slik :)

Men store prosjekter bør du kanskje heller be om hjelp til. :gjeiper:

Endret av Søgni
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...