sunshiny Skrevet 28. april 2012 #1 Del Skrevet 28. april 2012 Hei! Som nevnt i tittelen har vi en dobbeltseng (GOLD C20) fra jysk som vi kjøpte for 11 måneder siden. Nå har det ene benet vært så løst slik at hullet som skruen som fester benet til selve sengen, er blitt for stort,slik at det ikke går an å skru benet på igjen. Alle bena ble skrudd GODT fast da vi satte opp senga. På kvitteringen og garantibeviset står det at det er 15 års garanti på sengen, men at det gjelder brudd på fjær og ramme ved normal bruk. Har selv opplevd utrolig dritt service hos jysk, men er det ingen måte vi kan få noe igjen på dette eller reklamere??? Har jo ikke mishandlet sengen, men den må jo tåle litt... hjeeelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #2 Del Skrevet 29. april 2012 Er benet knekt eller bare løst? Hvis det er slik at hulllet er blitt for stort, går det vel an å fylle noe trelim/fyllmasse i hullet kanskje. Ellers så står det vel i bruksanvisningen at skruer må etterskrues med jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2012 Er benet knekt eller bare løst? Hvis det er slik at hulllet er blitt for stort, går det vel an å fylle noe trelim/fyllmasse i hullet kanskje. Ellers så står det vel i bruksanvisningen at skruer må etterskrues med jevne mellomrom. finnes det noe som er ment for å fylle i et hull i tre? tenkte på trelim, men tror ikke det blir å holde, det skal jo være en bolt inni der også.. har skrudd jevnlig på skruene;o skal se om det kanskje er mulig å lage t nytt hull ved siden av. men da blir benet ute av sporet som er laget... hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 29. april 2012 #4 Del Skrevet 29. april 2012 Er et en rammemadrass det er snakk om her? Ville nå spurt på jysk om de hadde noen tips. Vi har reklamert til jysk vi, og aldri hatt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. april 2012 #5 Del Skrevet 29. april 2012 Hei! Som nevnt i tittelen har vi en dobbeltseng (GOLD C20) fra jysk som vi kjøpte for 11 måneder siden. Nå har det ene benet vært så løst slik at hullet som skruen som fester benet til selve sengen, er blitt for stort,slik at det ikke går an å skru benet på igjen. Alle bena ble skrudd GODT fast da vi satte opp senga. På kvitteringen og garantibeviset står det at det er 15 års garanti på sengen, men at det gjelder brudd på fjær og ramme ved normal bruk. Har selv opplevd utrolig dritt service hos jysk, men er det ingen måte vi kan få noe igjen på dette eller reklamere??? Har jo ikke mishandlet sengen, men den må jo tåle litt... hjeeelp!! Hvis dere skrudde bena godt fast og brukt senga normalt vil jeg si at dere har en god garantisak. De skal jo tåle mer enn som så. Jeg regner med dere ikke har hoppa i senga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 29. april 2012 Er et en rammemadrass det er snakk om her? Ville nå spurt på jysk om de hadde noen tips. Vi har reklamert til jysk vi, og aldri hatt problem. nei det er en sånn kontinentalmadrass tror jeg det heter. Var nødt å skru av alle bena som nødløsning for å kunne sove i natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 29. april 2012 Hvis dere skrudde bena godt fast og brukt senga normalt vil jeg si at dere har en god garantisak. De skal jo tåle mer enn som så. Jeg regner med dere ikke har hoppa i senga? hahaha nei har aldri hoppet i senga!^^ det er det jeg også tenker. men det står jo at garantien kun gjelder brudd på fjær og ramme... så unødvendig å måtte plages med dette nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. april 2012 #8 Del Skrevet 29. april 2012 hahaha nei har aldri hoppet i senga!^^ det er det jeg også tenker. men det står jo at garantien kun gjelder brudd på fjær og ramme... så unødvendig å måtte plages med dette nå... Hører ikke bena med til rammen? Jeg vil tro det altså. Jeg syns du skal prøve deg, så får dere heller kjøpe dere ny seng hvis Jysk setter seg skikkelig på bakbena Verdt et forsøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Hører ikke bena med til rammen? Jeg vil tro det altså. Jeg syns du skal prøve deg, så får dere heller kjøpe dere ny seng hvis Jysk setter seg skikkelig på bakbena Verdt et forsøk! Jo dem gjør vel det. hele problemet er at hullet i rammen, som benet skal festes i, er for stort. der benet skal være er det et hakk som passer akkurat til benet. hvis jeg skal flytte benet, må jeg flytte det 6cm bort pga hakket. og da blir ikke benet å støtte senga like mye. vanskelig å forklare.. ja får prøve å ringe dem imorgen. har opplevd så dårlig service at jeg tror jeg skal prøve å bore et nytt hull ved siden av, men da må jeg ha en tynn liten metallplate eller noe å sette inn for å støtte opp senga... huuuff for et slit.. har nok ikke råd til å kjøpe ny seng nei... betalte 6000 for denne, og det er ikke et år siden engang. senger skal jo vare i mangemange år! Endret 29. april 2012 av yaaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 29. april 2012 #10 Del Skrevet 29. april 2012 Hvis dere skrudde bena godt fast og brukt senga normalt vil jeg si at dere har en god garantisak. De skal jo tåle mer enn som så. Jeg regner med dere ikke har hoppa i senga? Trenger vel ikke bare hoppe, det holder med litt vil :sex: Nei, jeg vil tro dere får dette på garantien. Ta bilder og dra inn og snakk med de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 29. april 2012 Trenger vel ikke bare hoppe, det holder med litt vil :sex: Nei, jeg vil tro dere får dette på garantien. Ta bilder og dra inn og snakk med de. får vel prøve det! lur idé å ta bilde og vise dem! kan jo ikke akkurat dra med meg senga:p takk for all hjelp alle sammen:D merket at noe falt av akkurat idét jeg skulle legge meg. var sliten og trøtt og så ble det plutselig en time før jeg fikk lagt meg:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrell Skrevet 29. april 2012 #12 Del Skrevet 29. april 2012 Du har en lovfestet garanti på 2 år, forbrukerkjøpslovens § 27: § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 29. april 2012 #13 Del Skrevet 29. april 2012 Trenger vel ikke bare hoppe, det holder med litt vill Hadde tenkt å foreslå dette, men tenkte jeg skulle være litt seriøs... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #14 Del Skrevet 29. april 2012 Det som KAN gjøres er å kjøpe metall bein til sengen istedenfor (399 for 4.stk). Disse er mye mer stabil og tåler my mer! Dessuten festes disse med hjørnebeslag og har dermed ingenting å gjøre med de andre festene. Det spiller dermed ingen rolle at de andre hullene er blitt for stor. Jeg jobber i JYSK, og mener helt og holdent at vi er mye greiere enn andre ang reklamasjoner (av og til litt for grei faktisk). Er litt vanskelig å si om dette er reklamasjon her inne da;), er skruene etterteitet osv? Mener du at alt er gjort riktig, er jeg sikker på at jysk gir deg en god pris på metall beina;) Jeg tror det kunne løst problemet ditt. Lov å spørre hvor i landet dette er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrell Skrevet 29. april 2012 #15 Del Skrevet 29. april 2012 For at det skal foreligge en reklamasjon er det nødvendig og tilstrekkelig å gi en "melding som angir hva slags mangel det gjelder"; forbrukerkjøpsloven § 27 første ledd bruker uttrykket "melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen". Ved forbrukerkjøp av ting som er ment å vare vesentlig lengre enn to år, gjelder en femårsfrist etter lovens § 27, annet ledd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrell Skrevet 29. april 2012 #16 Del Skrevet 29. april 2012 Du skal ikke kjøpe nye ben, du har en lovfestet garanti på minimum 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #17 Del Skrevet 29. april 2012 Det som KAN gjøres er å kjøpe metall bein til sengen istedenfor (399 for 4.stk). Disse er mye mer stabil og tåler my mer! Dessuten festes disse med hjørnebeslag og har dermed ingenting å gjøre med de andre festene. Det spiller dermed ingen rolle at de andre hullene er blitt for stor. Jeg jobber i JYSK, og mener helt og holdent at vi er mye greiere enn andre ang reklamasjoner (av og til litt for grei faktisk). Er litt vanskelig å si om dette er reklamasjon her inne da;), er skruene etterteitet osv? Mener du at alt er gjort riktig, er jeg sikker på at jysk gir deg en god pris på metall beina;) Jeg tror det kunne løst problemet ditt. Lov å spørre hvor i landet dette er? jeg tenkte på at nye ben til senga kunne være aktuelt, noen som har skruen fast i benet OPPÅ benet. men er IKKE keen på å bruke penger på dette eller sitte hjemme å måtte skru på 8 ben og lage nye hull til dem.. er jysk i tromsø det er snakk om. eneste jysken jeg har dårlig erfaring med, av de to jeg har erfaring med. beina er skrudd på riktig, og vi har skrudd på dem jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #18 Del Skrevet 29. april 2012 jeg tenkte på at nye ben til senga kunne være aktuelt, noen som har skruen fast i benet OPPÅ benet. men er IKKE keen på å bruke penger på dette eller sitte hjemme å måtte skru på 8 ben og lage nye hull til dem.. er jysk i tromsø det er snakk om. eneste jysken jeg har dårlig erfaring med, av de to jeg har erfaring med. beina er skrudd på riktig, og vi har skrudd på dem jevnlig. Hmm, dårlig at en av de største og beste butikkene i landet yter så dårlig service da :-( Skjønner veldig godt at du ikke er interessert i det. Er kanskje mer stress å dra hele sengen fra hverandre for å få nye rammer da? Men det er jo ditt valg. Og de har jo bare med å rette opp feilen når du har gjort alt riktig:) Stå på ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyrell Skrevet 29. april 2012 #19 Del Skrevet 29. april 2012 Dette er ikke noe å diskutere videre: Du har en lovfestet garanti på 2 år, forbrukerkjøpslovens § 27: § 27. Reklamasjon Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g. Du har altså en lovfestet garanti på minimum 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunshiny Skrevet 29. april 2012 Forfatter #20 Del Skrevet 29. april 2012 Hmm, dårlig at en av de største og beste butikkene i landet yter så dårlig service da :-( Skjønner veldig godt at du ikke er interessert i det. Er kanskje mer stress å dra hele sengen fra hverandre for å få nye rammer da? Men det er jo ditt valg. Og de har jo bare med å rette opp feilen når du har gjort alt riktig:) Stå på ditt. ja akkurat, jeg var fornøyd med jysk helt til jeg skulle handle hos varehuset i tromsø.. ja det er nok mye mer arbeid, og det er jo ikke mitt ansvar å måtte styre med det engang! sengen har jo ikke vart i et år engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå