Gå til innhold

Når startet og sluttet "80-tallet"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet det startet j januar 1980 og sluttet 31 desember 1989, men når var det 80-tallet som vi ofte tenker på og kjenenner det startet og sluttet? Var det fortsatt 80-tallet i klesstil og "oppførsel" i 1990 og 91?

Og hva er så spesielt med 80-tallet? Hører mange nevne 80-tallet i en negativ sammenheng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ, er det over :sjokkert:

Skjønner ikke hva som er så negativt med 80 tallet. For meg var det en herlig tid, spesielt siste halvdel mtp at jeg ble tenåring da :briller:

AnonymBruker
Skrevet

For meg var "80-tallet" 80-tallet, altså 1. januar 1980 til 31. desember 1989.

• Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet (endret)

80-tallsstilen gled nok litt inn i 90-tallet ja, men "80-tallet" er når stilen hadde sitt høydepunkt, og alle hadde Ball-genser og kreppet hår. Når nøyaktig det var, vet jeg ikke.

Endret av finurlig
Skrevet

Det typiske "80-tall" på sitt høydepunkt ser jeg på som omtrent mellom 1984-1988. Før dette hang det fortsatt litt igjen fra 70-tallet, og stilen var ikke like tydelig og definert enda. Etter dette begynte det å gå over og roe seg mot 90-tallet. Det er i hvert fall min oppfatning.

AnonymBruker
Skrevet

En gang på midten av 1990 eller 1991. Det var da platåskoene og disse 70-tallsbuksene kom på mote igjen på en helt annen måte enn det noen klær hadde gjort før. Plutselig skulle alle ha de samme skoene, de samme buksene. Gjennom hele 80-tallet ellers hadde folk sin stil, sine klær, sin smak. Nå var det borte. Nå ble det mer og mer at alle skulle ha likt.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt siste rest forsvant da alle sanger begynte å være "remixer", som i praksis bare betydde at de la til dunk-dunk-trommer. Det var en grusom periode. Er usikker på hvor lenge det varte, men det føltes som et mareritt som aldri tok slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...