Gå til innhold

Må mannen ta initiativ til første kyss?

54 stemmer

1. 1. Er det greit at kvinnen tar initiativ til første kyss?

• Ja, det er helt greit
    • Nei, dette er mannen sin oppgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
"Skal du ikke kysse meg snart?". Jeg sa det til min kjæreste etter date nr 6, treiging

Var ikke denne kvinnen like treig selv? Hvorfor må absolutt mannen være den som tar initiativ til første kyss? Hva er galt med at kvinnen gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener absolutt at begge kan ta initiativet først, men jeg må innrømme at jeg selv synes det er best hvis mannen gjør det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener absolutt at begge kan ta initiativet først, men jeg må innrømme at jeg selv synes det er best hvis mannen gjør det :)

Hva tror du det er som gjør at du synes det er best?

Skrevet

Begge varianter er bra, men det er kanskje flere som holder det kysset tilbake. Det er tross alt svært sårende om kysset ikke blir gjengjeldt.

Skrevet

Har aldri opplevd å kysse noen som ikke kysser tilbake.. Heller aldri tenkt over hvem som har tatt initiativet - synes det er helt greit uansett hvem som gjør det - man merker vel når det passer.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er mer redd for å bli avvist, derfor er det kanskje naturlig at mannen tar initiativet.

Skrevet

Hva tror du det er som gjør at du synes det er best?

Jeg tror kanskje det har noe med at mannen skal liksom være "beskytteren" og være den sterke hvis du skjønner, han skal kunne ta vare på jenta... det har jo egentlig ikke noe med hvem som tar initiativ først, men det er den eneste forklaringen jeg finner...

jeg for min del synes bare det er veldig fint hvis han gjør det! :)

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg syns absolutt ikke mannen trenger å være den som tar initiativ til det første kysset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først tenkte jeg at det må være greit om kvinnen gjør det, men etter å ha tenkt meg om byttet jeg mening. Dette bør være mannens oppgave. Kvinner liker å føle seg begjæret, og menn liker å erobre. Det er naturlig at mannen gjør dette.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sikker på at menn er akkurat like redd for å bli avvist og ønsker like sterkt å bli begjært som kvinner. Og selvfølgelig er det greit at kvinnen tar initiativet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er teit (i mangel på et bedre ord) at det har blitt sånn, og nok en gang skylder jeg på filmer som får oss til å tro at det er sånn det skal være. Hvis jeg vil kysse noen, så gjør jeg det. Hvis jeg er interessert i noen, så ringer jeg selv. Jeg liker godt når mannen tar initiativet, og grunnen til det er at det første kysset gjerne markerer starten på noe nytt, og jeg synes det er mer spennende når det er jeg som blir kysset. Mer romantisk også. Men jeg tar heller sakene i egne hender (no pun intended) enn å gå i ring rundt mobilen og vente hysterisk på at en fyr skal kontakte meg :dry: Vi er i 2012, og begge kan og bør ta initiativ, synes jeg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at menn er akkurat like redd for å bli avvist og ønsker like sterkt å bli begjært som kvinner. Og selvfølgelig er det greit at kvinnen tar initiativet.

Kvinner bekymrer seg mer, og menn har behov for å erobre bare peise på, mens en kvinne vil at det seksuelle skal være knyttet til følelser. Kvinner har ikke det samme behovet for å erobre, det ser vi på byen. Menn jakter, kvinner er tilbakeholdne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er teit (i mangel på et bedre ord) at det har blitt sånn, og nok en gang skylder jeg på filmer som får oss til å tro at det er sånn det skal være. Hvis jeg vil kysse noen, så gjør jeg det. Hvis jeg er interessert i noen, så ringer jeg selv. Jeg liker godt når mannen tar initiativet, og grunnen til det er at det første kysset gjerne markerer starten på noe nytt, og jeg synes det er mer spennende når det er jeg som blir kysset. Mer romantisk også. Men jeg tar heller sakene i egne hender (no pun intended) enn å gå i ring rundt mobilen og vente hysterisk på at en fyr skal kontakte meg :dry: Vi er i 2012, og begge kan og bør ta initiativ, synes jeg.

Godt skrevet, og godt poeng med at det er mer romantisk når mannen tar initiativ.

• Liker 1
Skrevet

Om kvinnen vil kysse mannen, så har han da erobret henne - selv om det faktisk er hun tar initiativet? Jeg ser ingen grunn til at ikke kvinnen skal kunne ta initiativ! Alle er redd for å bli avvist - mann som kvinne. Sist tok jeg initiativ, men jeg er litt redd for det, så mannfolka kommer meg ofte i forkjøpet:p

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som mann liker jeg å ta styringen, og det ville nok vært en liten turn-off om jenta bare lente seg inn for et kyss uten min "tillatelse".

Skrevet

Kvinner bekymrer seg mer, og menn har behov for å erobre bare peise på, mens en kvinne vil at det seksuelle skal være knyttet til følelser. Kvinner har ikke det samme behovet for å erobre, det ser vi på byen. Menn jakter, kvinner er tilbakeholdne.

Snakk for deg selv. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg krysset av for at det er greit at både kvinner og menn tar første initiativ, men selv er jeg nok mest på den at jeg liker at gutten gjør det. Det tror jeg bunner mest i at jeg ikke er tøff nok selv til å gjøre det, trenger den bekreftelsen fra han først. Men med han jeg er sammen med nå derimot, var det faktisk jeg som tok mest initiativ til første kysset - men da var vi begge ganske fulle :P.

AnonymBruker
Skrevet

Man må være litt tøff for å ta initiativ, og siden gutter er tøffere enn jenter, bør gutten gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Så klart ikke!

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg liker handlekraftige menn. Siden jeg er daff og initiativløs, blir det ingen kyss dersom ikke mannen gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...