Gå til innhold

Kom med en annerledes oppskrift på mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en oppskrift på noe som ikke er så "vanlig" mat som dere vil dele med andre? Vi trenger vel alltid tips til noe å lage som er litt annerledes enn det vanlige man lager.

Her kommer jeg med en, det er dritgodt og sterkt!

FLYGENDE JACOB!

2 kyllingfileter/1 hel kylling

3 dl kremfløte

200 g bacon

Hvitløkspulver

Chilisaus

2 bananer

Ananas

Smør en ildfast form emd smør. Oppå det smurte heller du på hvitløkspulver. Legg over ferdigstekte kyllingbiter i formen. Deretter putter du oppi ferdigstekt bacon. Skjær bananene i skiver og legg disse over. Halvpisk kremfløten og bland i chilisausen etterpå. Dekk hele formen med krem/chiliblandingen så den ligger over alt det andre. Legg anansbiter på toppen.

Ha i ovnen på 175*C i ca. 10-15 min. Til du ser kremfløten har sunket og den begynner å boble.

Nam nam!!

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den hørtes jo kjempegod ut, *Lillian*!

Skal prøve meg på den neste gang jeg har frihelg... Sambo elsker sterk mat, så den faller helt sikkert i smak... :)

Gjest Moonshadow
Skrevet

Olsang er godt å kanskje ikke så vanlig.

Du bruker kjøtteig, mengde etter hvor mange som skal spise.

Knus og brun kjøddeigen og bland den med pastasaus. Legg kjøttdeigen i bunnen på en terrekottagryte ha en boks mais over. Over den legger du ferdikokte pastaplater også lager du en pose med potetmos som du legger over pastaplatene og avslutter med ost på toppen. Stek den i ovnen til osten er smeltet og gylden i fargen. Server med brød og salat... Veldig godt.. Nå ble jeg faktisk sulten

Gjest Brunhilde
Skrevet

Dette er det lenge siden jeg har laget, men det er faktisk godt:

Pølsebrød, 2-3 pr person smøres med sterk sennep og fylles med ost (norvegia eller jarlsberg) i staver. Strø over revet parmesan og surr bacon rundt, stekes på 225 grader til osten er smeltet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...