juliane Skrevet 28. april 2012 #1 Del Skrevet 28. april 2012 Har invitert til jentefest om en uke, og tenkte jeg skulle servere litt enkel fingermat. Foreløpig har jeg tenkt på lefseruller med røkelaks/philadelphia, focaccia med litt ulik dip (Aioli, tzatziki, guacamole?), ristet brød med røkelaks og avocado- og chevrekrem og litt god ost. Noen som har noen gode og enkle forslag til hva jeg kan lage? Vi blir ca 10-15 stk. Må helst være noe kaldt som kan lages noen timer i forveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. april 2012 #2 Del Skrevet 28. april 2012 Små fruktspyd, gjerne med bær i tillegg Langtidsbakte cherrytomater, sånn at de blir sånn halvveis tørkede og skikkelig søte og smakfulle Spekeskinke, gjerne bare rullet lett sammen og festet med en cocktailpinne med f.eks en oliven på Siden du alikevel har laget diper, hva med noe så enkelt som agurkstenger, gulrotstaver etc? Og sjokolade! Kanskje du kan lage "fingermat" ved å dele opp helt avkjølt brownies (så du får pene kanter på bitene) i små firkanter og pynte med et bær, en marshmellow etc på hver bit? Kan ikke ha jentefest uten sjokolade... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 28. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2012 Brownies-muffins er allerede på lista til senere på kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 28. april 2012 #4 Del Skrevet 28. april 2012 Brownies-muffins er allerede på lista til senere på kvelden! Hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 28. april 2012 #5 Del Skrevet 28. april 2012 Parma/Serrano skinke med manchego ost er veldig godt og en slager i min jentegjeng. Eller en eller annen spansk pølse, som chorizo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 28. april 2012 #6 Del Skrevet 28. april 2012 Bruchetta, fylt sopp og/eller sånne grillede paprika man finner på glass, div oster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 28. april 2012 #7 Del Skrevet 28. april 2012 I tillegg til det du har nevnt så har jeg brukt å hatt; Spanske kjøttboller Tomat og mozarellasalat Loffbit (uten skorpe) som er sullet inn i bacon og stekt i stekeovnen pariserloffskiver som er knukket inn med hvitløk og smør, stekt i ovnen, med opphakket tomat og basilikum på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #8 Del Skrevet 28. april 2012 agurkruller 2stk stor slangeagurk 200g Philadelphia Original 2ts revet pepperrot 2ts finhakket dill 2ts finhakket gressløk 1stk sitron, revet skall av 300g tynne skiver av spekeskinke, evt serano skinke 1 stk liten rød paprika i tynne, 5 cm lange strimler (sukkererter kan også brukes) Salt og pepper Skjær agurkene langsetter med potetskreler i tynne skiver, en til hver rull. Tørk dem i kjøkkenpapir. Rør Philadelphiaost kremaktig med pepperrot, urter og sitronskall. Smør 2 ts av ostekremen på hver agurkskive. Legg på kjøtt eller røkelaks med små bunter av paprika eller sukkererter i den ene enden. Rull agurkskivene sammen. Sett dem i kjøleskap i ca. 20 minutter til fyllet er fast. Pynt med dill og dryss en anelse salt og pepper over. eller friskepinner: Tre biter av Brie, melon og druer på coctailpinner, evt sammen med en melbatoast. Enkelt og lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cool_water Skrevet 29. april 2012 #9 Del Skrevet 29. april 2012 Mine forslag: - Spekeskinke rullet rundt melon av noe slag - Daddel med bacon rundt, også en tannstikker eller no til å holde det på plass - jordbær dyppet i sjokolade - parmesanflak - Quesadilla av noe slag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 29. april 2012 #10 Del Skrevet 29. april 2012 Jeg fikk servert tapas igår. Og der var det noe jeg ikke hadde smakt før. Det var halve Amadinepoteter med pesto og pinjekjerner på. Veldig godt og veldig enkelt. Et alternativ til potetbåter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 29. april 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 29. april 2012 Takk for gode tips! Begynner å bli sving på planene nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 30. april 2012 #12 Del Skrevet 30. april 2012 En av mine favoritter er Toast Skagen.Det er reker,majones,rømme eller creme-fraiche,rødløk,litt sitronsaft, dill, salt og pepper.Dette røres sammen og smakes til og serveres på smørstekte loffskiver eller crostinis. Det er også vanlig å ha på en liten klikk lodderogn eller lignende, men det kan utelates. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 30. april 2012 #13 Del Skrevet 30. april 2012 Vårruller med sursøt saus, kyllingvinger/klubber, spanske kjøttboller, scampi oh brucetta er klallsuksess i venneflokken min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhMickey Skrevet 1. mai 2012 #14 Del Skrevet 1. mai 2012 Mine forslag: - Spekeskinke rullet rundt melon av noe slag - Daddel med bacon rundt, også en tannstikker eller no til å holde det på plass - jordbær dyppet i sjokolade - parmesanflak - Quesadilla av noe slag Baconsurret daddel, verdens beste fingermat <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå