Gå til innhold

1000 kr på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å bruke 1000 kr på mat i måneden (1 pers)? Sunn og god mat altså :)

Videoannonse
Annonse
Gjest _La Femme
Skrevet

Det høres fryktelig lite ut. Det spørs litt om du mener bare matvarer, eller andre husholdningsartikler også - som vaskemiddel, tannkrem, body lotion, shampoo og oppvaskbørster også. I så fall kan 1000 kr bli ganske knapt.

Du kan jo sette opp et budsjett over hva du bruker på mat nå, og se hvor du kan kutte og eventuelt hvor mye du kan spare med å spise annerledes.

Skrevet

Du kan leve på 1000 kr måneden, men om du vil leve sunt, må du nok opp i minimum 1500 kr. Grønnsaker og rent kjøtt koster dessverre mer enn nudler og kjøttdeig.

Gjest Spinell
Skrevet

I følge andre tråder her inne finnes de som sier de har det helt fint med å handle mat for ca 1000 per mnd som par! Og som forteller at de spiser sunt og variert.

Jeg synes det høres lite ut med 1000 per person, men hvis man ikke er storspist, har evnen til å planlegge innkjøpene slik at man utnytter råvarene best mulig og slipper å kaste slanter, har muligheten til å handle noe utenlands, benytter minst mulig halvfabrikata og ferdigvarer og i tillegg utnytter gode tilbud, er det nok ikke helt umulig.

Skrevet

Ønsker jeg klarte det! Synes jeg handler så billig jeg kan, men frukt, grønnsaker og særlig fisk er dyrt!

Er det noen som kan linke til en billigtråd så blor jeg glad!

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt eksempel på ukentlig handleliste fra dem som bare bruker 1000 kr i måneden. Vi bruker ikke halvfabrikata, handler stort og fryser ned, men vi bruker likevel veldig mye penger på mat. På to pers + en baby bruker vi kanskje 1500 kr i uka på alt av dagligvarer...

• Liker 3
Skrevet

Vi har klart å bruke så lite som 1000,- i måneden

Da har vi handlet for kanskje 2000,- i Sverige, delt opp kjøtt, fryst ned, fryst pålegg, handlet hygieneartikler. Det eneste jeg trenger å handle på butikken her er melk og annet som må has helt ferskt, og da går det kanskje 100,- i uka på det.

Og når man da ikke storhandler før det har gått 3 mnd så blir gjennomsnittet ca 1000,- pr mnd.

(vi er to voksne og ikke så småspiste, samt at jeg lager det aller meste fra bunnen)

• Liker 1
Skrevet

Jeg var alene hjemme en mnd i vinter mens gubben jobbet utenlands og da klarte jeg meg på 1000kr - MEN... Det meste av kjøtt hadde jeg fra før av, så jeg vil tippe jeg ville bikket 2000 om jeg skulle kjøpt alt den mnd.

Gjest cool_water
Skrevet

Vel, da må du planlegge godt.

Her har du en tråd som kanskje kan hjelpe :) Det er iallefall en del nyttige tips og forslag der ;)

• 6 år senere...
Skrevet

Stipend kom for 5 dager siden.

8-tusen sto det på kontoen.

Hva står det nå 5 dager senere etter faste kostnader og forbruk?

1700.

Overleve på 1700 til forbruk i 25 dager blir tøft.

Anonymkode: 74cbe...8b2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stipend kom for 5 dager siden.

8-tusen sto det på kontoen.

Hva står det nå 5 dager senere etter faste kostnader og forbruk?

1700.

Overleve på 1700 til forbruk i 25 dager blir tøft.

Du fant en tråd fra 2012 bare for å skrive det?

Anonymkode: 557d1...467

• Liker 1
Skrevet

Eller så Googlet jeg problemstillingen og skrev i tråden som var mest omtalt om nettopp det, ja.

Skrevet

Klart det blir tøft. Men kan du se på faste utgifter som det er noe å spare? Feks strøm- mobilselskaper evt se om man kan greie seg med litt mindre 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du fant en tråd fra 2012 bare for å skrive det?

Anonymkode: 557d1...467

Bedre seint enn aldri!

Skrevet
On 2/21/2019 at 10:20 PM, bjone said:

Klart det blir tøft. Men kan du se på faste utgifter som det er noe å spare? Feks strøm- mobilselskaper evt se om man kan greie seg med litt mindre 

Jeg er avhengig av take away. Spiser aldri mat selv.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig av take away. Spiser aldri mat selv.

SPISER aldri mat selv? Det gjør du nok, ellers hadde du ikke levd. Du mener kanskje LAGER aldri mat selv?

Ja, da kan det nok bli litt for lite med 1700 de neste tre ukene, ja.

Skrevet

Ja, så hva gjør man da foruten forbrukslån og kreditt? Vaner er vonde å vende.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så hva gjør man da foruten forbrukslån og kreditt? Vaner er vonde å vende.

Men da kan du ikke spise takeaway denne måneden.

Anonymkode: 55e05...ba4

Skrevet

Anbefaler @fattigstudenten på Instagram for tips 

Anonymkode: e05e6...1d5

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men da kan du ikke spise takeaway denne måneden.

Anonymkode: 55e05...ba4

Men jeg vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...