Gå til innhold

Koltbord vs tallerkenservering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen viser lurer jeg på hvilken serveringstype dere foretrekker og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skal være koltbord, så skal det være et tapas koltbord.

Ellers foretrekker jeg tallerken servering, synes det er litt kjekker å få maten servert på en taleken, i stede for å stå i kø til et bord, der maten bare er lunken, og hvis du er uheldig å er sist i køen, kan mann resikere å bare spise rester eller få de dårligste utvalget.

i mitt bryllup vil jeg ha en enkel suppe eller tapas forett. reinsdyr kjøtt til middag (med tilbehør) og en lett dessert eks pannakotta, creme brulee, eller noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker tapasskåler ved bordene. Da slipper man kø ved koldtbordet, folk slipper å bli sittende igjen alene og likevel kan man servere forskjellige retter, noe for enhver smak.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde ikke koldtbord fordi vi ikke ønsket kø. Tallerkenservering var mye enklere og man fikk maten omtrent samtidig. Det jeg misliker mest med koldtbord er at noen får maten sin lenge før andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Yvonne. Jeg syns i tillegg det blir en mer høytidelig ramme rundt bordservering, noe som passet med brylluppet vårt, og man slipper folk som stadig er på farten. Smakmessig syns jeg det er vanskelig å sammenligne, da begge deler kan være veldig bra og veldig kjipt. Men jeg syns vel ofte at tallerkenservering har høyere kvalitet og smaker bedre enn koldtbordmat, selv om det er mer spennende og vairert med masse ulike retter man selv plukker fra. Syns koldtbord passer bra til litt mindre høytidelige anledninger, som bursdagsfester og kanskje komfirmasjon.

Skrevet

Vi skal ha tapas buffet. Da blir det nok gjort slik at bordene blir nummerert og at alle bordene går etter tur.

Det er veldig staselig å får servert rettene, men det er så kjedelig når det noe på tallerkenen som man ikke liker eller er allergisk mot.

Tapas passer vårt bryllup litt bedre da det er sommer, mange forkjellige mennesker også ønsker vi er litt mer avslappet atmosfære^_^

• Liker 2
Skrevet

Vi skal ha tapas buffet. Da blir det nok gjort slik at bordene blir nummerert og at alle bordene går etter tur.

Det er veldig staselig å får servert rettene, men det er så kjedelig når det noe på tallerkenen som man ikke liker eller er allergisk mot.

Tapas passer vårt bryllup litt bedre da det er sommer, mange forkjellige mennesker også ønsker vi er litt mer avslappet atmosfære^_^

samme her. vi har middelhavsbuffet pga mange i familien som ikke spiser ditt og datt, da er det bedre med et bord fylt av masse de faktisk liker :)

Skrevet

Vi hadde tallerkenservering. Det passet best med den atmosfæren vi ønsket i bryllupet vårt. Tok selvfølgelig hensyn til allergier/gravide. Om noen likte verken andebryst, potet, appelsinsaus eller grønnsaker så var det hvertfall ingen som sutra til oss om det :)

Gjest Linnerle
Skrevet

Jeg var først innstilt på tallerkenservering, men landet til slutt på koldtbord fordi det da var så mye godt å velge i mellom, samtidig som jeg personlig syns det er deilig å kunne reise seg opp litt også under middagen, og det blir mer sosialt. Vi hadde også mange runde småbord, så da passer det perfekt. Med langbord blir det jo mer tungvint.

Kommer også litt an på størrelsen på bryllupet, vi var 65, hvis man er mange fler enn det vil det nok bli mer upraktsk.

Skrevet

Vi skal ha koldtbord pga økonomi. Vi skal nemlig lage alt selv og ha festen på grendahus, så da passer det bedre at vi kan lage det meste av maten på forhånd og gjestene kan forsyne seg selv.

Skrevet

Jeg elsker koldtbord/tapas :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker koldtbord for da kan jeg selv få velge hva jeg vil spise :) + at det skaper en mer uformell atmosfære.

Skrevet

Tallerken servering hos oss. Vi vil ha et formelt bryllup og da passer det seg best. Fikk også nettopp en bryllupsinvitasjon hvor det sto at det skulle tas kontakt med brudeparet vedr allergi el likn. Dette "stjeler" jeg til min invitasjon :D Og det beste ved tallerken servering var at bryllupsarrangøren vår sa at da er det lov for brudeparet å tale mellom forrett og hovedrett slik at vi (han) kan nyte resten av måltidet uten nerver for talen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...