AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Jeg er student, uten deltidsjobb. Får 6800 i mnd fra lånekassen. Faste utgifter: -3300 i husleie -strøm varierer, men la oss si 500 kr, så er vi på den sikre siden Da har jeg 3000 igjen til alt annet. Jeg vil gjerne prøve å spare litt. Selvom det bare blir noen få hundrelapper i måneden Kan dere hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 hjelpe deg med å sette opp budsjett eller tipse om sparing?
Binta Ba Skrevet 28. april 2012 #4 Skrevet 28. april 2012 Forst-price varer. Aner ikke hvor du bor, men kjøp salater, olje, nøtter, boksemat osv på f.eks arabiske butikker. Planlegg en uke med middag og mat generelt. Skriv en handleliste, og sørg for at f.eks rømmeboksen kan brukes to dager på rad, fremfor å kaste restene. Om du får spart omså 100kr i mnd, så er jo også det penger:) Og, om du har mulighet for å dra til Sverige: Kjøp alkohol, kjøtt og røyk der, om du nå røyker. Og; tobakk er mye, mye billigere å røyke i lengden enn sigaretter.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #5 Skrevet 28. april 2012 OK, budsjett: -mat -transport? -fritidsgreier (kafe, resturant, kino, byn..) -klær og sko -forsikringer? innbo og reise kanskje? -tannlege og lege? -sparing -annet som dukker opp (bursdagsgaver, du trenger nytt et eller annet)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #6 Skrevet 28. april 2012 OK, budsjett: -mat -transport? -fritidsgreier (kafe, resturant, kino, byn..) -klær og sko -forsikringer? innbo og reise kanskje? -tannlege og lege? -sparing -annet som dukker opp (bursdagsgaver, du trenger nytt et eller annet) -mat -husholdningsartikler (såpe, sjampo, oppvaskbørste, dopapir ol) -fritidsgreier -sminke, klær, sko (her må jeg SKJERPE meg) -tannlege og lege -sparing -annet som dukker opp er det mer da? (transport: jeg går over alt forsikring: reiseforsikring er det eneste jeg har, og den har mamma betalt TV og internett er inkludert i husleien ) TS