AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #1 Skrevet 28. april 2012 Skal ha eksamen i skatterett 14 mai, og føler meg helt motløs før eksamen... Har ikke fått lest så mye som jeg hadde planlagt på grunn av sykdom og andre ting, men jeg vet godt at det ikke er noen unnskyldning, men jeg lurer på om noen har noen tips og råd til eksamen? Har sett igjennom gamle oppgaver, men det er jo mye varierende hva som blir vektlagt mest. Noen som har tips til viktige temaer jeg kan lese mest på? Er jo et stort pensum, så det er greit å plukke ut noen ting som er viktigst å lese på.. Hadde også vært fint om noen hadde tips til å sette opp skatteregnskap? Dette syns jeg er vanskelig, for det er så omstendelig, og blir så fort følgefeil, men det kommer jo på hver eksamen og det er store oppgaver.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #2 Skrevet 28. april 2012 Hvor skal du ta eksamen og på hvilket nivå er dette? Har du spurt på jusstudent.com?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #3 Skrevet 29. april 2012 Dette er på høyskole, 20 stp. skatterett, siste semester bachelor i regnskapsførerfag. Takk, skal sjekke ut den nettsiden! TS
Lista Skrevet 29. april 2012 #4 Skrevet 29. april 2012 Tar samme faget, og jeg gjør bare oppgaver. Anbefaler deg å gjøre MASSE oppgaver, og bli godt kjent i lovsamlinga
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #5 Skrevet 29. april 2012 Skal ha eksamen i skatterett 14 mai, og føler meg helt motløs før eksamen... Har ikke fått lest så mye som jeg hadde planlagt på grunn av sykdom og andre ting, men jeg vet godt at det ikke er noen unnskyldning, men jeg lurer på om noen har noen tips og råd til eksamen? Har sett igjennom gamle oppgaver, men det er jo mye varierende hva som blir vektlagt mest. Noen som har tips til viktige temaer jeg kan lese mest på? Er jo et stort pensum, så det er greit å plukke ut noen ting som er viktigst å lese på.. Hadde også vært fint om noen hadde tips til å sette opp skatteregnskap? Dette syns jeg er vanskelig, for det er så omstendelig, og blir så fort følgefeil, men det kommer jo på hver eksamen og det er store oppgaver. Var i lignende problem som deg ifjor. Det jeg gjorde var istedenfor å gjøre eksamensoppgavene, så så jeg på sensorveiledning/løsningsforslag med en gang for å forstå fremgangsmåten. Greit å skrive ned løsningen samtidig som man ser på oppgaver og fasit for å huske bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå