Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Morsomt med gående G :strix:

:hjerte: Ja. Tusen takk for nydelig kort av ei alldeles bedårende Tøtte! G ble også veldig fascinert. "beibi" sa han da han så kortet, og så måtte han røre litt med pekefingeren for å kjenne på henne. :fnise:

Jepp. Lillegutt har rast rundt i et par måneder. Nå løper han...

Så herlig...og travelt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt moro at våre to slapp seg nesten samtidig. :) Her er Vesla høyt og lavt hele tiden. Nå har hun oppdaget lyden: ba! Så alt er det: ball, bade, bane, pappa, baby. :fnise: Også er hun sinnsykt opptatt av babyer og andre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi synes selvsagt at hun er helt bedårende ja, men vi kan vel neppe kalles for objektive i en slik uttalelse... :fnise:

Gleder meg litt til at frøkna her blir litt større også, tror jeg...

Ha en super lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige vesla! Snart har hun bursdag også. Ønsker du deg noe spesielt til henne?

Ja det har hun - på fredag. Vi har bestilt en Rubens Ark (ku) dukke og dukkebæresele til henne. :fnise: Nei ikke noe spesielt.

Vi synes selvsagt at hun er helt bedårende ja, men vi kan vel neppe kalles for objektive i en slik uttalelse... :fnise:

Gleder meg litt til at frøkna her blir litt større også, tror jeg...

Ha en super lørdag!

Takk for det fine kortet. Hun er skikkelig søt. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutten vår slapp seg da han var 14 mnd og krabbet ikke i det hele tatt, men tror han var over 2 år før han begynte å løpe, så alle gjør ting i sitt eget tempo. Både morsomt og slitsomt med små barn som er høyt og lavt og overalt på en gang!

Også så stolt men føler seg som forelder når man skjønner hva lydene deres betyr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjønner ikke mye av hva lillegutt sier. Han skravler i ett, men det er ikke mange forståelig ord. Leser jo om mange andre som prater korte setninger ved 14 mnd. Vår er 18 mnd og sier egentlig ikke mye, kun mamma og pappa innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prater (og kjefter :sjenert:) hele tiden, men jeg har kanskje ikke nok fantasi til å forstå hva hun vil, for det er kun få ord jeg forstår. Nå har hun dessverre begynt med noe nytt og irriterende: å sutre og peke til hun får gjennom det hun vil. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skjønner ikke mye av hva lillegutt sier. Han skravler i ett, men det er ikke mange forståelig ord. Leser jo om mange andre som prater korte setninger ved 14 mnd. Vår er 18 mnd og sier egentlig ikke mye, kun mamma og pappa innimellom.

Setninger ved 14 mnd er nok langt fra normalen. Jeg mener å huske at ved 18 mnd hadde gutten vår ca 10 ord. Rett før han ble to år begynte han å sette sammen to og to ord "Stor traktor" "sort hund" osv. En kort stund etter det løsnet det og det begynte å komme lange og innviklede setninger, og idag har han bedre språk enn de fleste av jevnaldrende venner (han er 2 år og 8 mnd). Også språket kommer veldig i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prater (og kjefter :sjenert:) hele tiden, men jeg har kanskje ikke nok fantasi til å forstå hva hun vil, for det er kun få ord jeg forstår. Nå har hun dessverre begynt med noe nytt og irriterende: å sutre og peke til hun får gjennom det hun vil. :blink:

Å, jeg husker den perioden :dåne: Alt var "den"! Heldigvis går det over, det også. Noen ganger mistenker jeg at barn er laget kun for å teste foreldres tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Noen ganger mistenker jeg at barn er laget kun for å teste foreldres tålmodighet.

Å ja.... Den blir strukket laaaangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jo språket kommet litt i forkant, men han har ikke enorme mengder ord da. De siste nye er gul, gakk, buss, blå, lilla, bilde, momo (som han kaller farmora for :ler: ), labb (sokk), på og av.

Han kan sette sammen enkelte ord. Av og til sier han gul gakk, dys/dyset på, dys/dyset av og ta på dys.

Ellers svirrer han rundt som en tornado for tida. Han har også så smått begynt å peke og sutre, og han har noen herlige sutrelyder. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Jeg krysser fingrene og håper at frøkna her fortsetter med sitt gode humør også i den alderen!

(Det er lov å håpe, ikke sant??? :pls: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin dag vi har hatt. G har vært i perlehumør og vi har matet endene og gått en lang tur. Han holdt mammaen og pappaen sin så fint i hendene, og når han var trett, fikk han sitte på pappas skuldre. Det var stas!

Han har sovet godt, og i ettermiddag var det kakebesøk av tante, onkel, storekusine, lillefetter og farmor og farfar. Kake var veldig nam, men jammen var det ikke plass til en brødbit etterpå også.

3 ganger har han hatt storbutikk på potten, og han har nesten tolerert å bli lagt på rygg ved stell. ;) Tannpuss ble gjort med et smil! :hjerte:

Slik er det ikke i ukdagene lengre. :( De små har fått ny avdeling, og manglende gardiner ved soving har gjort at søvnkvaliteten hans har blitt mye dårligere enn før. Så vi har hatt en sliten og sur gutt som har hylt seg gjennom kveldsstellet. Utslitt og lei seg. Han begynner å snakke om å lalle omtrent før han er hjemme fra barnehagen. Så jeg må snakke litt med de i barnehagen i morgen. Håper de kan få de gardinene på plass snart, for vi kan ikke akkurat legge han klokka fire - halv fem.

Sett bort i fra at de ikke er helt i orden på den nye avdelingen, er det verdens beste barnehage da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Koselig!

Lurte bare på hva du mente med å nesten tolerere å bli lagt på rygg under stell? Er det fordi han har vært motstander en periode, eller fordi dere pleier å gjøre det på en annen måte? A kan til tider være rabiat på stellebordet, men siden hun bæsjer i bleia er det ikke så mange andre måter å gjøre det på. Rimelig mye klin, for å si det sånn. Gleder meg til hun blir pottetrent! Hun spør ofte om å få "tisse på do", og synes det er gøy å sitte litt på do og presse (selv om det aldri kommer noe), så jeg håper interessen vedvarer :). Blir nok ikke noen aktiv pottetrening her før til sommeren, når hun kan gå litt uten klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker bare ikke å bli lagt på rygg. ;) Jeg bytter vel alle tissebleiene hans stående nå, men har han hatt snikebæsj, så må han på stellematten.

Vi håper på godvær til sommeren, slik at vi kan prøve å få han bleiefri. Tar med barnehagepotta hjem i ferien, har på lite klr og har en potte her, og en potte der, slik at vi kan ta han med ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...