Bokalven Skrevet 29. april 2010 #11301 Del Skrevet 29. april 2010 Er det vinter i Bergen fortsatt? Vinter her. Masse snø. Må nok ut og måke etter jobb i morgen, gleder meg ikke... Men det har snødd masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2010 Forfatter #11302 Del Skrevet 30. april 2010 Nei, heldigvis er den over her. Snøen har vært borte en liten stund, og snart kommer løvet på trærne. Det høres ikke noe moro ut med måking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. april 2010 #11303 Del Skrevet 30. april 2010 Her kom snøen tilbake denne uka, og det må ha vært bortimot snøstorm natt til i går (eller forgårs? :klø Ellers er jeg veldig glad for at jeg ikke er på formsydd-kjøret, for det hadde blitt dyrt for meg. Hvilke ullbukser bruker dere, forresten? Jeg har to WoolHour Shorties, men synes de er klumpete. Nå satt jeg og så på Ittier igjen, og fikk lyst på flere, men jeg tipper L er for stort for smale Snupsi. Jeg burde vente, burde jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #11304 Del Skrevet 30. april 2010 Må man ha ullbukser også i tillegg til tøybleiene? *grønn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 #11305 Del Skrevet 30. april 2010 Ullbukser kan brukes som sperrelag utenpå formsydde bleier, da de ikke har et "innebygd" sperrelag. Ikke alle bleier trenger et sperrelag da de har det "innebygd". Klokere?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #11306 Del Skrevet 30. april 2010 Tja, jeg kan jo si ja bare for å gjøre det? Men, jeg skjønner det nok når jeg setter meg skikkelig inn i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 #11307 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg skjønte ikke så mye jeg heller i begynnelsen. Er ikke bare lett, er jo en egen vitenskap dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. april 2010 #11308 Del Skrevet 30. april 2010 Huff, snø?? Her på østlandet er den heldigvis borte og sola titter både titt og ofte frem:) Løvet spretter hvert øyeblikk, så her er det heldigvis vårstemning. (legg merke til at jeg snakker om været, da jeg har null peiling på tøybleier og den slags ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. april 2010 #11309 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) @O'Hara: Hvis du til nyfødt typisk skal bruke brettebleier (=billigbillig) i flannel eller gas, så trengs det noe utenpå for at det ikke skal lekke (=sperrelag). Da min mor brukte tøybleier på meg, var dette sperrelaget typisk en bukse i plast. Nå kan man enten velge å bruke sperrelag i med PUL (polyuretanlaminert stoff), eller ullbukse satt inn med lanolin, som reagerer med urin, og skaper vanndamp og såpestoffer. Formsydde bleier er samme prinsipp; hele bleien er i oppsugende materiale, så man trenger sperrelag utenpå. Lommebleier og alt-i-ett/2 trenger ikke ekstra sperrelag, men er dyre i innkjøp, og passer ikke så bra til nyfødt hvor det er mange skift i døgnet. Mange foretrekker også formsydd med ullbukse utenpå til nattebruk siden det puster bedre. Ja, det er en egen vitenskap, og jeg fikk litt panikkfølelse i begynnelsen. Det var egentlig grunnen til at jeg ventet til hun var 4 mnd før vi startet med tøybleier. Jeg vet fortsatt ikke hva jeg ville gått for med nyfødt. Endret 30. april 2010 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 #11310 Del Skrevet 30. april 2010 Og der kom en som kunne mye mer om dette enn meg. Bra det, for da lærer jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 30. april 2010 #11311 Del Skrevet 30. april 2010 Man lærer så mangt av Saeria, og "over there". Det er bra, for jeg har tålmodighet som en veps, og orker ikke prøve meg på prosjekter som kanskje mislykkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 30. april 2010 #11312 Del Skrevet 30. april 2010 Hmmm... Kanskje jeg må hive meg i strikkingen?? Denne var jo litt morsom, men kanskje det er mer praktisk med slike korte? Får se hva vi gjør, kanskje vi også bruker engangs frem til noen måneder...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 #11313 Del Skrevet 30. april 2010 Trenger ikke å bruke engangs i noen måneder. Vi brukte det kun i en uke eller to og har brukt tøy siden - og ikke angret. Jeg har litt lyst til å strikke en sånn monsterbukse selv, den kan jo brukes uansett bleier den da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2010 Forfatter #11314 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg har fått mine ullbukser jeg. I fegave/nissegave. Hjemmestrikkede. Men det er MANGE på hyenacart som selger LEKRE hjemmestrikkede soakers! Forøvrig startet vi i all hovedsak med alt i ett bleier (med lomme) til G. Vi hadde vel en 18 stykker. Mange BG og noen andre i str. small. Det gikk fint det. Vi hadde fleecepapir i bleiene som tok opp mye bæsj, og vi vasket annenhver dag, og tromlet de tørre/nesten tørre. Nå tromler vi de ikke tørre lenger, men gir dem en 10-30 minutter i maskina for at de skal bli litt mykere. Så vi styrte helt klar av brettebleier, lagsydde/prefolds og formsydde i starten. Var nemlig usikker på hvor vanskelig det var (ja, jeg har vært litt usikker jeg og. ), selv om det er like enkelt som alt annet. Brettiser kan bli litt plunder, mener JEG, dersom man må begynne å legge i ekstra helt fra start. Men formsydd vil jeg absolutt anbefale ALLE til nattbruk! Formsydd med ullbukse/soaker er bare knall! Moro med livlig bleiedebatt i boka mi da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 30. april 2010 #11315 Del Skrevet 30. april 2010 Moro med bleiedebatt ja. Mannen tror jeg er gal innimellom som diskuterer bleier så heftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. april 2010 Forfatter #11316 Del Skrevet 30. april 2010 Mannen skjønner seg ikke helt på det han heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. mai 2010 #11317 Del Skrevet 2. mai 2010 Skjønner ikke jeg heller Håper dere har en fin maihelg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. mai 2010 #11318 Del Skrevet 2. mai 2010 De Blueberry Minkiene dere har, er det OS eller i størrelser? Jeg tror vi trenger noen borrelåsbleier her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #11319 Del Skrevet 2. mai 2010 Skjønner at du ikke helt forstår, aricept. Minkyene våre er i OS, Honesty. Kjøpt på Pinstripes and polkadots. de har også vanlige blueberrys uten minky med hook and loop. Skulle de være tom, selger jo hjemmesiden til blueberry bleiene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 2. mai 2010 #11320 Del Skrevet 2. mai 2010 Samarbeidsviljen er ikke særlig stor når det gjelder bleieskift, og knapper tar lang tid. Mannen griper bare til BumGenius-bleiene selv om jeg til og med har lagt fram en ferdig ladet bleie med knapper. Det er kun BG og Muksut vi har med borrelås, så kanskje det hadde gjort seg med noen flere. Jeg er så glad for at jeg aldri teller bleiene. Jeg vasker nemlig annenhver dag fordi jeg ikke klarer å la dem ligge lenger, og da har vi egentlig for mange til at det kan forsvares fra et fornuftsperspektiv, men allikevel ikke sååå mange. Jeg skal se på Pinstripesandpolkadots. Bleieboden hadde bare kjipe farger (jeg likte den lilla som G hadde på det bildet ), og det skal jo være morsomt å kjøpe, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå