Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for hilsen i den gjenoppståtte dagboken min, og god helg! Vi skal visst få en flott, solfylt bergenshelg :)

Skrevet

Hyggelig å se deg her. Det skal bli fint med en solfylt helg. Vi kjøpte utedress til G i dag. Ble en reimasak. Uforet. Tenkte å ta med guttungen i hagen. Noen paraplyer for skygge, et pledd, og noen leker, og være ute sammen. Da er det nok greit med en vanntett dress, i fall det skulle bli vått gjennom pleddet. Vi har mest mose med gresstuster i til hage. ;)

Skrevet

Vi har ikke hage i det hele tatt, men vi har i alle fall litt utemuligheter i nærheten. Jeg tok med C på lekeplassen sist uke i en dress i str 80 - det ble ikke mye lek, for å si det sånn, hun kunne knapt bevege seg :ler: Så litt ut som Michelin-mannen. Nå har jeg kjøpt Reima-dress i str 74, så nå får hun beveget seg bedre.

Helgeplanen din høres herlig ut! Vi får håpe været holder :jepp:

Skrevet

Det ble en Reima i 74 her også. 80 var så alt for stort.

Skrevet

Gratulerer med 8mnd gammel gutt i huset ;)

Deilig å kunne være ute litt med de små - vi har vært ute hele dagen, E har storkost seg med solbriller på i det fine været :ler:

Skrevet

Hehe. Vi kjøpte solbriller til C i dag, men hun bare tok dem av hele tiden. Tror ikke hun skjønte poenget ;)

Skrevet

Takk, Soon. Han har jammen blitt stor.

Det var ikke noe stas å være ute da, for vi satt ikke med han, men prøvde åordne litt i hagen. Vi var 3 meter fra han, men det så IKKE ut til å spille noen rolle. :gjeiper:

Jaja, Det blir vel bedre når han kan krabbe og sitte av seg selv. Da må vi jo ta med buret (lekegrinda) ut, eller løpe etter han da. :ler:

Skrevet

Bur. :fnise: Vi har et stort hundebur som står ubrukt i garasjen, kanskje vi skal ta det fram? (Neida).

Jeg tror jeg må tenke på å senke bunnen i sprinkelsenga, for nå har hun begynt å sette seg opp, og jeg er redd hun skal tryne over kanten.

Jeg sendte pakke til deg i dag. Endelig. :)

Skrevet

Hun har begynt å sette seg opp, ja. Da skjønner jeg at senking blir nødvendig. Sette seg opp ser jeg ikke at G kommer til å gjøre i nærmeste fremtid. Han er litt tregere enn de fleste på terminforumet ser det ut til. ;) Den ene jenta han skal i barnehage med, som er 2 mnd. eldre, begynte nettopp å krabbe da, så jeg er ikke den eneste med barn som ikke er tidlig på an. ;) Mener å ha lest at snitt for å krype/krabbe er 10 mnd., så det er jo ikke hast da. Det er bare frustrerende noen ganger med en knurrepotte av en unge, fordi han blir så frustrert når han ikke kommer seg noen vei. Bortsett fra rundt og rundt.

Regner med jeg får det travelt når han blir mer mobil da, så sånt sett er det like greit at han ikke suser avgårde som et olja lyn.

Skrevet

C har heller ikke helt satt seg opp eller begynt å krabbe. Men hun sitter stødig selv (fy, vi får ikke lov til å sette henne opp av HS, men vi synder av og til likevel :sjenert: ), ruller rundt og skifter retning veldig fort, fyker bakover, står i krabbestilling og gynger og "hopper" bena fremover, samt at hun står på tærne i krabbestilling. Det siste begynte hun med i dag. Men altså, hun klarer ikke å sette seg selv opp, åle fremover eller krabbe fremover. Så alle er nok ikke tidlig ute! De utvikler seg i sitt eget tempo, det holder i massevis det :gjeiper:

Skrevet

Det skjer så mye uansett dette første leveåret. Og utviklingssprang. Plutselig en dag kan de noe de ikke kunne i går. Vår lillegutt kan krabbe, men ikke sitte selv uten støtte, ei heller sette seg opp selv.

Skrevet

Ja, er det jeg og tenker. Dessuten var hv erken jeg eller pappaen særlig raske motorisk. ;)

Skrevet

I dag har gutten vært veldig flink å drikke vann! :hoppe: han synes det er SÅ stas når han får av Oldenflaska, at da er vann plutselig eliksir for guder! :nigo:

Han har også fått spise en liten porsjon av vår middag i dag (fullkornspasta med tomatsaus og pølsebiter). Han hadde spist litt fast food (Hipp) tidligere, men han synes det er så gøy å få smake på vårt når vi sitter ved bordet. Dessuten får han sitte i den fine tripp trappen og ha maten sin på Stokke sitt matbrett. Det er en søt giraff under brettet nemlig.

Takk for tips, H. Kjøpte brettet på finn til 300 kroner inkludert porto. Brettet var lite brukt, men her vil det nok gjøre stor lykke i årene som kommer.

Sovet i vogna ute har han også, men jeg har ristet løs flesket over en del planterøtter som måtte graves opp, samt røttene til en diger, stygg busk som var så utidig plassert MIDT på plenen! Eller det som har vært en plen en gang. Grei trim det.

Til vår store glede har de som har bodd her også sådd planter som sprer seg som ugress i plen og alt, så skiten skal bort! Det er sikkert og visst. i går stod jeg og fjernet en eldgammel rosetrebusksak som hadde viklet seg inn i rododendronen, og som ikke kan stå slik. Skulle trodd de som bodde her før plantet etter innfallsmetoden. :roll:

Mer jord ville vi hatt også, for å planere ut, men det må nok vente litt.

Skrevet

Gjett hvem som har holdt det gående siden klokka tre i natt, med knirking, snuing og kaving, smokk inn og ut og generell herjing i søvne?

:Gjesp:

Mannen oppdaget i dag at han har litt utslett på ene kinnet, så det er tennene som plager. :forvirret:

Snart skal vi legge oss igjen. Jeg er dautrøtt, for jeg har knapt sovet. Jeg fikk ikke sove umiddelbart i går kveld heller. Så jeg har vel fått 3,5-4 timer søvn tilsammen i natt.

Skrevet

Velkommen i de tannplagedes rekker. :eeeh: Men G er mer plaget enn I, virker det som? Han har jo klødd i månedsvis, og har ikke fått så mange tennene.

Jeg skimter begge fortennene gjennom gommen nå, så da bryter de vel gjennom snart. Men gudhjelpemeg så sutrete hun blir i ventetiden. Jeg er ikke vant med slikt, så jeg blir nok ekstra stresset, også.

Skrevet

Kjipt når nattesøvnen blir så ødelagt for alle. Her har vela sovet i litt over 8 timer. :sjokkert:

Skrevet

Velkommen i de tannplagedes rekker. :eeeh: Men G er mer plaget enn I, virker det som? Han har jo klødd i månedsvis, og har ikke fått så mange tennene.

Jeg skimter begge fortennene gjennom gommen nå, så da bryter de vel gjennom snart. Men gudhjelpemeg så sutrete hun blir i ventetiden. Jeg er ikke vant med slikt, så jeg blir nok ekstra stresset, også.

Her er det mye kløe og lite action. Noen netter er supre, og andre helt pyton. Det er sjelden en mellomting. :forvirret: Skjønner at det ikke er moro for deg heller med sutrete I. Du som er alene om dette og med Keiseren å ta deg av i tillegg! All ære til deg! Lykke til i dag, forresten. :)

Kjipt når nattesøvnen blir så ødelagt for alle. Her har vela sovet i litt over 8 timer. :sjokkert:

Oi. Det er jenta som kan sove! Mannen her i huset har sovet veldig godt han. Hatt et par oppvåkninger, men han sovner sekundet etter uansett. Det er jeg som ligger våken og ikke får sove. Heldigvis var han grei og tok guttungen opp for morgenstell, så gikk jeg på kjøkkenet, fant mat til katten, og ordnet grøt til G.

Skrevet

Oi. Det er jenta som kan sove! Mannen her i huset har sovet veldig godt han. Hatt et par oppvåkninger, men han sovner sekundet etter uansett. Det er jeg som ligger våken og ikke får sove. Heldigvis var han grei og tok guttungen opp for morgenstell, så gikk jeg på kjøkkenet, fant mat til katten, og ordnet grøt til G.

Ja hun kan sove, tror hun slekter på meg der - blir grinete om hun ikke får sovet nok. :fnise: Skal ikke klage jeg når hun sover så godt, håper hun sover så godt de neste 2 nettene også. Mannen sovner igjen han også, men ikke så fort. Og han er herlig om morgenen når han har fri, da tar han vesla uten å kny.

Skrevet

Huff, kjipt med våkenatt...

E sutrer og kaver og våkner endel om nettene han også, men stort sett er de tbare å gi smukken igjen så sovner han.

Men i natt var det et par ganger av vi måtte til å løfte han opp og roe han ned.

Men han har faktisk vært i senga fra 18.40 til 06.40 - med x antall ganger ligge-og-knirke-litt-og-skravle-litt-så-mamma-må-opp-og-gi-meg-smokken-så-jeg-sovner-igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...