Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde for noen år siden tenkt å syke dyrepleieren jeg også, men fant ut at jeg mest sannsynligvis ikke ville takle det ( store sårskader, døde dyr etc ) så jeg droppet den drømmen. Men den lurer litt i bakhodet likvel. Har ei vennine som har jobbet som dyrepleier i 2 år og som har søkt på dyrepleier linja i år. Blir veldig spennende å se om hun kommer inn. Jeg krysse fingrene for henne og krysser fingrene for at du søker neste år.

Du har rett i det du sier, hvorfor skal man ikke gjøre det man drømmer om ? Vi lever da tross alt bare en gang. Jeg ville helt klart søk, du har ingen ting å tape på det.

Ønsker deg lykke til og håper samboeren din støtter deg i de planene.

Om du eks vil bo litt utenfor Oslo, men likevel sentralt finnes det masse flotte plasser. Lillestrøm er fint, masse tog så man kommer seg utrolig fort ( og ofte ) til Lillestrøm, fint for katten og man slipper det verste bystøyet. Men det finnes masse flotter plasser i Oslo også, så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du eks vil bo litt utenfor Oslo, men likevel sentralt finnes det masse flotte plasser. Lillestrøm er fint, masse tog så man kommer seg utrolig fort ( og ofte ) til Lillestrøm, fint for katten og man slipper det verste bystøyet. Men det finnes masse flotter plasser i Oslo også, så det er ikke noe problem.

Takker for tips. :D

Min søster bodde en stund i Lillestrøm, og jobbet i Oslo. Hun syntes det var trivelig der. Hvis hun så bort fra eksen. :(

Selv synes jeg Oslo er fryktelig skummelt. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Selv synes jeg Oslo er fryktelig skummelt. :oops:

Det syntes jeg også før jeg flyttet hit! Nå eeeelsker jeg Oslo! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det syntes jeg også før jeg flyttet hit! Nå eeeelsker jeg Oslo! :hjerter:

Ingen gjenger som truer med bank, eller andre skumle folk som lusker etter deg? :oops: :ler:

Må sies at Saeriamannen og jeg har lyst å flytte til Liverpool i framtida, og den byen er jo også stor. Men av en merkelig grunn ikke så skummel. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Saeria. Lenge siden sist!

Flytteplaner? Må komme til Oslo, så kan Saeriamannen og jeg gå på pub og se fotball sammen igjen :sjarmor:

Ser bra ut med tanke på jobb for meg, så har et håp om å flytte østover i løpet av et par uker. Kommer ikke til å bo i selve Oslo, men det går alltids et tog :)

Saeriamannen får seg alltids jobb. Han er utrolig dyktig, så det tror jeg ikke dere skal bekymre dere for. Om han spør sjefen vi hadde på prosjektet, så får han en kjempeattest å ta med seg videre. Jeg fikk bare lovord derfra, og det gjør seg godt sammen med en søknad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Saeria. Lenge siden sist!

Flytteplaner? Må komme til Oslo, så kan Saeriamannen og jeg gå på pub og se fotball sammen igjen :sjarmor:

Ser bra ut med tanke på jobb for meg, så har et håp om å flytte østover i løpet av et par uker. Kommer ikke til å bo i selve Oslo, men det går alltids et tog :)

Saeriamannen får seg alltids jobb. Han er utrolig dyktig, så det tror jeg ikke dere skal bekymre dere for. Om han spør sjefen vi hadde på prosjektet, så får han en kjempeattest å ta med seg videre. Jeg fikk bare lovord derfra, og det gjør seg godt sammen med en søknad :)

Jo, lenge siden sist.

HVis det blir flytting, så er det minst et år til. Mannen er kanskje heldig og får seg jobb, men som samboere med katt er det mye som skal flyttes. Ingen av oss har lappen, så vi må bestikke noen kompiser i såfall.

Både meg og Saeriamannen er sånn bekymre oss typer. Vil helst ha alt ordnet før vi er trygge på at ting går bra. Dvs. jobb til han, sted å bo, skoleplass og flytting organisert. :wink:

Vital er hvertfall fornøyde med han, så attesten blir nok bra. Lykke til med jobb og flytting, Svez! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel først og frems skoleplass og jobb? Flytting og leilighet ordner seg alltids. Jeg får forhåpentligvis låne en flyttebil for ei helg for 500,- + drivstoff. Regner med jeg får med hele flyttelasset mitt. Kompiser stiller alltids opp når man spør, så det skal du ikke bekymre deg for :) Er man litt lure så setter man inn annonse i en avis og søker etter folk som trenger flyttelass fra Oslo til Bergen, så får dere dekket noen av flytteutgiftene på tilbaketuren :)

Følg drømmen din du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel først og frems skoleplass og jobb? Flytting og leilighet ordner seg alltids. Jeg får forhåpentligvis låne en flyttebil for ei helg for 500,- + drivstoff. Regner med jeg får med hele flyttelasset mitt. Kompiser stiller alltids opp når man spør, så det skal du ikke bekymre deg for :) Er man litt lure så setter man inn annonse i en avis og søker etter folk som trenger flyttelass fra Oslo til Bergen, så får dere dekket noen av flytteutgiftene på tilbaketuren :)

Følg drømmen din du.

Du har nok rett. Det er vel bare vi to som er litt redde for forandring. Når den først har kommet er det ok. :ler:

Etter fotballen i kveld er det nok greit å ta opp flyttinga og det som måtte høre med. En positiv ting med Oslo er at det er flere IT jobber der, og bedre lønninger. (Noe som trengs, når husleia koster halve skjorta. :o )

Men det er jo vanskelig å komme inn på skolen da. Men en kan jo bare håpe at en er en av de 14. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kommune tilhører Lillestrøm? :oops:

Litt usikker, men mener at Lillestrøm går under Skedsmo kommune.

Det er alltid litt skummelt å flytte, men når man først har gjort det så er det bra likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillestrøm = Skedsmo kommune. :)

*blander meg*

Her kan du blande deg så mye du vil. :D

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid litt skummelt å flytte' date=' men når man først har gjort det så er det bra likevel :D[/quote']

Sant det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verre enn de som finnes paa Lillestroem.

Selv kunne jeg ikke tenke meg aa bo paa Lillestroem. Stortrives dog i Oslo. Bor rett ved marka og greier.

Selv tror jeg at man lever flere ganger, og at det nettopp derfor er viktig aa foelge droemmene sine. Jeg tror nemlig det er en del av livsoppgaven.

Dessuten, man er selv ansvarlig for sitt liv. Foelger man ikke droemmene sine er man selv skyld i en eventuell anger man vi faa siden.

Selv er jeg sjeleglad jeg fulgte droemmen min. Jeg sluttet i jobben og begynte aa studere til droemmejobben. Har ikke angret et sekund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stortrives dog i Oslo. Bor rett ved marka og greier.

Selv tror jeg at man lever flere ganger, og at det nettopp derfor er viktig aa foelge droemmene sine. Jeg tror nemlig det er en del av livsoppgaven.

Dessuten, man er selv ansvarlig for sitt liv. Foelger man ikke droemmene sine er man selv skyld i en eventuell anger man vi faa siden.

Selv er jeg sjeleglad jeg fulgte droemmen min. Jeg sluttet i jobben og begynte aa studere til droemmejobben. Har ikke angret et sekund! :)

Eier du eller leier du? Hvor mye er evt. leie? Er det stort?

Jeg har gjerne lyst å følge drømmen. Godt at du turde. Tøff du. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier du eller leier du? Hvor mye er evt. leie? Er det stort?

Vi eier. 88 kvadratmeter i boareal.

Sjekk eventuelt finn.no for leiepriser. Vil ha deg til Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...