Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Wow, 22 brød?

Hva bruker du alle brødene til?

:ler:

De fleste ligger i fryseren, og naboen ved siden av og naboen under (som er Saeriamannens kompiser) kan forsyne seg så mye de vil. Sparer litt penger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke værst :)

Saeria, hvis du ser en halvgal jente kjørende på scooter i en sinnsykt høy fart mot huset ditt: lås alle dører og lukk alle vinduer.

DEt er Aniola-Fisken på jakt etter is :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst :)

Saeria, hvis du ser en halvgal jente kjørende på scooter i en sinnsykt høy fart mot huset ditt: lås alle dører og lukk alle vinduer.

DEt er Aniola-Fisken på jakt etter is :sjarmor:

:hoho:

Hvis du kjører over fjellet på jakt etter gratis is da skal du F***meg få det også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Aktuelle saker har jeg lagt en debatt om dette. Sendte en mail til Dagbladet og takket for at de tok dette opp, fordi vanlige kvinner som til og med er under gjennomsnittet i størrelse, har problemer med å finne bukser som passer. :( Fortalte også litt om handleturen min på torsdag, og frustrasjonen min over klesstørrelsene.

Jeg fikk først svar fra nettredaktøren som sa at mailen ble videreformidlet til journalistene som skrev artikkelen. Hyggelig gjort tenkte jeg.

Plutselig dumper det en mail i innboksen min. Det er fra den ene journalisten som spurte om det var greit om han videresendte mailen til Kathrine. :o Selvfølgelig, var det det. :D

Ba han også takke henne for at hun er med på å fronte dette problemet. Det er på tide at ungdommer innser at de ikke er store, men klærne som er bittesmå.

Tror Dagbladet hadde trengt flere slike mailer. *Hint* Det er på tide at vi kvinner roser de for å ta opp sånne viktige temaer, før klesgigantene tar fra oss selvbildet vårt med å innbille oss at vi er større enn det vi er. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er baade kort og rund, saa jeg hater aa handle klaer i Norge. Det er bedre her borte, faktisk, litt stoerre utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er baade kort og rund' date=' saa jeg hater aa handle klaer i Norge. Det er bedre her borte, faktisk, litt stoerre utvalg.[/quote']

Det kan jeg tenke meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at du er med og fronter dette sammen med frk Norge :wink:

Sliter også med å finne klær som passer, men går igrunnen ikke på de butikkene som har bare småklær. Var med ei venninne og skulle finne bukse, og hun er liten og tynn, men jammen meg måtte hun opp i den største str hun fant på Vero Moda. Hun kunne klart seg med en str mindre, men da fikk hun ikke puste, som hun sa. Merkelig verden vi lever i...

Skamme seg alle størrelsestyranner :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, størrelsestyrannene burde skamme seg. Kanskje jeg burde sende over den diskusjonstråden under aktuelle temaer til db.no. Eller linken til den. Da kan de selv se, at flere jenter misliker disse størrelsene. Ikke bare meg

Men nok om det, for nå. Har andre ting å hjertesukke om. :oops: Håper dere gidde høre. Vel. Tusler dere innom, så er vel ikke valget stort. :ler:

Nå som sommeren er her, og høsten nærmer seg, er det på tide å vurdere framtidsplanene mine.

Min store drøm er å bli dyrepleier. Jeg er et dyremenneske. Men da må en flytte til Oslo, og opptakskravene er skyhøye. Det var de hvertfall i fjor. Bare se her. Nedre poenggrense for ett-årig studium 2003: Primærvitnemålskvoten - 54,7 poeng, ordinær kvote - 60,0 poeng. Det er riktignok blitt et toårig studium, men jeg tror ikke kravene blir noe lettere til neste år. Dessuten er det bare 14 plasser. Men det er drøm. En drøm jeg har lyst å snakke med mannen om. Jeg har lyst å ordne vitnemålet mitt, og søke skolen til neste år. :)

Men han bør få jobb der. I Oslo altså. Vi bør bo et sted det er trygt for katten, og jeg kjenner ikke til en eneste bydel i Oslo. :oops: Vi har masse som må flyttes, og husleien i Oslo og omegn er pervers! :( Hvordan har folke hjerte til å ta 8-10000 for en treroms, umøblert? Uansett så skal jeg ta det opp med mannen en dag. Hva ligger leien på, Oslojenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine steder i Oslo som du kan ta med pus til :)

Var mjau har det herlig her vi bor.

Vet ikke hva prisen for en 3-roms er..

Men vi leier ut underetasjoen, stue kjøkken, bad og soverom, for 350o kr i måneden.

Håper alt ordner seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Du kan fint finne en ok leilighet til 5-6000. Den vil ikke bli så stor, men. Eks-sambisen og jeg leide en 80 kvm stor leilighet til 8 000, men en klarer seg fint med mindre plass.

Ønsker deg lykke til med drømmen! Håper det går bra! *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vi leier nå er på ca 65 kvm. Den er riktignok ikke så godt isolert, det er enkle vinduer og det er kaldt om vinteren, men den er ok. Vi betaler 4700 i måneden. Vi vet at dette er billig for å være i Bergen. Men det er da nok, når en må betale dyrt i strøm om vinteren. Vi har vedovn i stua, men det skal jo spares på både ved og strøm. :ler: Hvor er det fint for katter å bo? Katten vår vandrer nok ikke så fryktelig langt, men bakhager og sånn er gøy. :D

Jeg har jo fått erfare at å undertrykke en drøm, og å prøve på noe helt annet ble feil. Det er derfor jeg plutselig tenkte, hvorfor skal jeg gå på akkord med meg selv igjen? Hvorfor skal jeg takke ja til en evt. plass på høyskolen i Bergen, når det er dyr som gjør meg glad. Samtidig vil jeg flytte med samboeren min. Vil ikke bo alene i Oslo. (Skummel by.) En ting som er litt fint, er at jeg har KG venninner fra Østlandet, og det blir lettere å dra på treff og sånn om jeg bor der selv. :D

Nei. Kan ikke la dette ligge for lenge. Må ta opp med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å se hva du ender opp med å gjøre da Saeria. Jeg søkte selv på dyrepleier linja i høst, men kom ikke inn. Egentlig like greit da det blir for tungt for håndleddet mitt (har en skade i det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se hva du ender opp med å gjøre da Saeria. Jeg søkte selv på dyrepleier linja i høst' date=' men kom ikke inn. Egentlig like greit da det blir for tungt for håndleddet mitt (har en skade i det).[/quote']

Jeg prøvde ikke å søke en gang, for snittet mitt er alt for dårlig. Det skal vel uansett godt gjøres å ha 6 i snitt.

Heldigvis er kroppen min fin. Så tror ikke det bør bli noe problem. :wink: Synd med håndleddet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Her skjer det ting! Planer om å flytte til Oslo og gå på dyrepleie.. GO FOR IT!! :-) Kanskje du ikke kommer inn, men da vet du i alle fall at du har prøvd.

Tror det er viktig å gå for det som gjør deg glad, som du sier.

Blir kjempespennende å følge med på hvordan dette utvikler seg!!

(Og flytter du til Oslo er du ikke såå langt unna meg,- kanskje vi kunne treffes en gang da :wink::hoppe: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Her skjer det ting! Planer om å flytte til Oslo og gå på dyrepleie.. GO FOR IT!! :-) Kanskje du ikke kommer inn, men da vet du i alle fall at du har prøvd.

Tror det er viktig å gå for det som gjør deg glad, som du sier.

Blir kjempespennende å følge med på hvordan dette utvikler seg!!

(Og flytter du til Oslo er du ikke såå langt unna meg,- kanskje vi kunne treffes en gang da :wink::hoppe: )

:klem:

Skal bli spennende å høre hva mannen synes.

Hvis han er litt med på notene, gjør jeg kanskje østlending av meg til neste år. Det er hvertfall finere vær der i det minste, og det hadde vært fint å få treffe deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...