Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Godt dere fant ut av bushen igjen, da! :ler:

Får håpe du får sove godt i natt!

Tror jeg gir meg snart jeg og, så natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Naken sa; Bra dere fant veien ut av bushen. Om du ikke hadde gjort det så hadde det bare vært å rope på oss så hadde vi satt i gang en redningsaksjon vi vet du. Alt for med alvevenner.

Ellers vil jeg bare si natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Naken sa; Bra dere fant veien ut av bushen. Om du ikke hadde gjort det så hadde det bare vært å rope på oss så hadde vi satt i gang en redningsaksjon vi vet du. Alt for med alvevenner.

Ellers vil jeg bare si natta! :klem:

:D

Godt jeg har dere. :wink:

Natti til deg også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*med tantete stemme*Skulle ikke du legge deg tidlig' date= Saeria? :fy:

:oops: :oops: :oops: *Med uskyldig tantebarnstemme* Jo, men så kom jeg meg over denne trøttebygen. Nå venter jeg på 60 minutes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmmprf! Jaja' date= det får gå, da. Men så er det marsj i seng! *streng*

Ja.

Nå har jeg sett det, og Andy Rooney kom med sterk kost i dag. Platoonsangen og bilde av alle de 800 amerikanske soldatene som er drept i Irak. Jeg satt og gråt så snørra rant. :grine:

Men jeg tror vi har godt av å se de ansiktene. De får en til å stoppe opp, og se at det faktisk er menneskesjebner vi snakker om. Fedre, mødre, ektemenn, koner, noens barn som er drept. Foreldre som savner et eller flere barn, menn som savner konene, koner som savner menn, barn som savner foreldre. Barn som aldri ble kjent med sin far eller mor. Sjebner. Ufattelig trist at vi ikke har lært av all galskapen ennå. :( Nå skal jeg legge meg, Green. Være snill jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Saeria, jeg har tenkt mer. Jeg leste det du skrev for noen innlegg siden om faren din. Jeg har søkt tilbake i innleggene dine ved hjelp av søkefunksjonen. Jeg tror jeg forstår ved å kombinere det jeg har lest og det er ubeskrivelig trist.

Jeg tenker på noe, vanskelig å formulere. Prøver å komme med litt selvinnsikt. Beklager at det kommer i dagboken din. Det er fordi jeg liker refleksjonene dine.

Syns du jeg er for "amerikansk" når det gjelder holdninger? Syns du jeg er for tøff? Kynisk? Jeg tenker på når jeg blir provosert av naive holdninger mot en "berikende" kultur. Det vi diskuterte tidligere. Det at jeg har en kort prosess, offensiv holdning og null toleranse overfor "temaet"? At jeg er for krigføring selv om den oppgitte grunnen er løgn og bedrag.

Syns du det er hårreisende og forferdelig på bakgrunn av det du har opplevd selv? Jeg har tenkt på at jeg kanskje sårer deg når vi diskuterer og jeg har slike holdninger :(

Så selv slutten på "60 minutes" når bildene ble vist. Jeg syns også det er forferdelig og var på gråten når jeg tenkte på de etterlatte. Men så tenker en del av meg at det er prisen for krigføring. Og akkurat denne krigen er jeg for.

Er jeg en dårlig person? Kanskje de har rett som ønsket å sparke meg over Atlanteren for aldri å få komme tilbake igjen?

Midt i alt og holdningene her, i Norge er jeg en slags fremmed? Er jeg? På bakgrunn av mine holdninger til ting? Jeg er ikke republikaner. De har forferdelige holdninger som jeg ikke vil bli forbundet med. Men likevel. Finnes det en slags kulturforskjell?? Selv om jeg er født her. Det betyr at jeg har arvet f****** av pappa.

Vet ikke om du forstår hva jeg mener. Tenker at kanskje noen ikke vil si hva de egentlig mener om "amerikanere" når de kjenner meg fordi de vet at jeg blir slik :sinna:

Jeg forsvarer ikke alt. Langt i fra. Det er mye f******.

Innrømmer det. Usa har mange svin i?/på? skogen. F ex Michael Moore har rett i mye. I særdeleshet det med våpen. National Rifle Association er en farlig gjeng hjernetomme idioter.

Han har rett i hva han sier om Bush familiens lenker til Saudi-Arabia og Bin Ladens. Men jeg sluker ikke alt det andre ukritisk.

Når jeg tenker meg om og prøver å se meg selv utenfra kanskje det folk ser er en hjernetom, høyreorientert tulling som veiver med det am. flagget og vil bombe alle "evildoers" som president tullingen kaller dem.

En overvekt av am. er i mot krig. Når tapene ble for store. Når motivene kom frem.

Men jeg er ikke i mot.

Syns du jeg har forferdelige holdninger? Du må være ærlig.

Føler andre for å si sin mening selv om noen vil knuse kneskålene mine, skriv det i min dagbok slik at Saeria's ikke blir full av slikt.

Uansett :klem:

Føyd til: Gikk inn for å slette hele innlegget fordi det bærer preg av affekt. Og fordi jeg ikke vil fylle vertshuset ditt med slikt. Men noe måtte jeg skrive om at jeg ikke vil såre deg. Hvis du ber meg om det skal jeg slette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det vil jeg ikke si at du er. Enten en er enig med deg eller ikke, så klarer de fleste å skille sak og person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Balenciagavennen! :klem:

Du er nå hensynsfull. :D Faktisk så er du og jeg mere like enn du tror, både i tanker og holdninger. Du er ikke for "amerikansk". Du er deg, og du er en person jeg setter stor pris på. Jeg blir minst like provosert av de naive holdningen i samfunnet. Denne snillismen. Jeg vet at det finnes mange gode mannesker som er en del av denne berikelsen, men jeg irriterer meg grenseløst over hvordan de som bare lager bråk skal bli dullet med, og over enkelte offentlige instansers evne til å gi og gi "fordi det er så synd på de". De forskjellsbehandler.

Av og til er krig uungåelig. Jeg vet det, Og jeg er glad for at en viss herre med bart fra Irak er borte, selv om jeg ikke vil gi enn annen herre uten bart fra Texas æren for det. Det som jeg synes er så trist er tapepne av mennesker. Jorda er riktignok overbefolket, men vi trenger ikke miste så mange på denne måten. Vi mennesker er jo bevisst vår egen dødelighet, og vi knytter oss til andre i "flokken" vår, som er unik for vår rase, og sikkert noen primater.(Hvis en ser bort fra den bevisstgjøringen av dødelighet.)

Ja det er en pris å betale for å føre krig. De 800 er ingenting i forhold til andre verdenskrig. Det er bare det at når en ser bildene, så blir virkelighetens brutalitet nærere. Vissheten om at bak de vel 800 kistene som tilhører de som ble vist i går, så er det minst 3-4 ganger så mange mennesker i sorg. At du har deler av to kulturer i deg, betyr ikke at du er noe dårlig menneske. Dine holdninger er ikke typisk for en med "din bakgrunn". De er det mange i dette landet som også har. Jeg vil ikke sparke deg noe sted. Jeg er glad for at du er her. Dessuten er det som Green sier, IKKE person men SAK som skal diskuteres. :wink:

Det er ikke alle amerikanske fenomen jeg skjønner, men jeg misliker ikke et helt folkeslag for det. Jeg har derfor en liten "helt" i Michael Moore, som konfronterer holdninger til våpen, dødsstraff o.l. Jeg forstår ikke hvorfor disse digre bilene er et must blant mange amerikanere, selv om de sluker bensin, og hvorfor "alle" er kristne, selv om de ikke lever etter de kristne reglene. Jeg forstår heller ikke hvorfor noen av de som absolutt skal bo i tornadobeltet IKKE bygger stormkjeller eller kjeller til huset sitt. :wink: Men jeg vet det er mye mer ved USA enn det. Det er mange fantastisk mennesker i USA, som i andre land. Gode mennesker, som bryr seg om andre. Det er det viktigste.

Jeg er selv litt høyreorientert, uten at jeg ønsker å bli kalt rasist eller noe for det. Jeg synes ikke du har forferdelige holdninger. Krig er et vanskelig tema, og uansett hvilket standpunkt en tar så er det noe som er tiltalende ved det, og noe som er vondt å svelge. Selv om en er for krigen, så er det ikke gøy å høre om alle tapene av liv. Selv om en er i mot, så må de fleste inrømme at de ikke likte Saddam og hans holdniger og gjerninger.

Noen ganger er vi enige, og det kommer nok ganger vi ikke er det. Men du er da min KG venninne alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du shoppet deg noen klær da' date= Saeria?

De åpner ikke det nye senteret før 12.00. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Eller, de fleste fornuftige mennesker klarer å skille sak og person, skulle jeg vel heller sagt... (og dere er fornuftige!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller' date= de fleste fornuftige mennesker klarer å skille sak og person, skulle jeg vel heller sagt... (og dere er fornuftige!)

:enig_animasjon:

Jeg har en venninne som stort sett har totalt motsatte holdninger til en del ting enn hva jeg har, jeg slutter jo ikke aa vaere glad i henne for det! Vi er alle mennesker, og vi ser verden paa forskjellig maate. Kan vel si at man har forskjellige sannheter, om dere forstaar hva jeg mener. Jeg tror at ved aa vaere klar over dette og aa respektere det, saa kommer man langt.

(Ikke meningen aa skape diskusjon i dagboka di, Saeria, ville bare understreke at jeg tror vi som skriver i dagboka di "fast" stort sett er fornuftige mennesker som skjoenner dette).

Saa, :klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Er så lettet over at du sier, Saeria. Hodet mitt kortsluttet i natt fordi jeg begynte å tenke på det. Vil ikke såre noen som jeg liker uansett om det er på nett eller ikke :klem:

Fornuftige mennesker skiller person og sak ja. Men ikke alle. Ble skikkelig skremt den gangen jeg skrev om i dagboken. Folk har hintet før, men det var ikke hets det var aggesivitet, de nesten fløy på meg og skjelte meg ut etter noter. Og ønsket " å sparke ræva mi over atlanteren så hardt at du aldri kommer tilbake så du kan være hos amerikanerjævlene der du hører hjemme". Samt noe annet jeg ikke klarer å skrive nå.

Over til noe annet og hyggelig:

Klokken er snart tre. Ble det noe shopping?? Klær.... :sexy:

:klem: til deg

Og :klem: til alle fornuftige sjeler som besøker Saeria's vertshus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...