Saeria Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #3641 Del Skrevet 11. februar 2006 Du er god du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 12. februar 2006 #3642 Del Skrevet 12. februar 2006 Grtulerer masse med dagen på etterskudd! Har ikke hatt tid til å komme innom boka di før nå, det har vært så mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #3643 Del Skrevet 12. februar 2006 Takk vennen. *klemmepå* Vi har det da alle travelt, så jeg ble ikke snurt for at du ikke rakk innom på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. februar 2006 #3644 Del Skrevet 12. februar 2006 Etter at jeg ikke hadde internett hjemme (i nesten et år ) har jeg sklidd litt vekk fra dagbøkene. Det var ikke bevisst en gang, det bate ble slik. Men jeg har ikke glemt deg, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2006 Forfatter #3645 Del Skrevet 12. februar 2006 Søt du er! Har ikke glemt deg heller. Tok bare litt tid før jeg fant boka di, men det var en gledelig overraskelse å finne den. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #3646 Del Skrevet 13. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #3647 Del Skrevet 13. februar 2006 Ha en fin uke, søtnos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. februar 2006 #3648 Del Skrevet 13. februar 2006 Saa moro med en laerer som kommer med raad som tydeligvis er velbegrunnede! Skjoenner godt at du fikk deg et lite sjokk (om ikke et stort ett), men det er jo en straalende mulighet for aa utforske noe du aldri hadde kommet paa ellers! Husk at du trenger ikke bli politiker selv om du har studert politikk! Men du kan kanskje bli raadgiver for en? Og mye annet! Dessuten er du ikke saerlig gammel for aa begynne paa noe som helst! (kanskje bortsett fra primaballerinayrket) Lykke til med valget! Det blir spennende aa se hva du velger til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 13. februar 2006 #3649 Del Skrevet 13. februar 2006 Hva skjer???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #3650 Del Skrevet 14. februar 2006 Sover du, Saeria...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #3651 Del Skrevet 14. februar 2006 Ikke nå.... Kubbet tidlig i går grunnet lite søvn. Men...jeg fikk snakka med læreren i går, og jeg hadde tolka han rett. Han mente at jeg hadde en god evne til å tenke tverrfaglig og at det kom til uttrykk i mine skriftlige prøver/innleveringer. Dessuten hadde jeg visstnok en evne til å se ting i et større perspektiv. En evne som i følge han, ikke mange hadde. Må si at det var litt gøy å høre da. :-D Derfor mente han at jeg hadde noe å gjøre på SV fakultetet. Tok jeg Ped. og en realfag eller språkfag kunne jeg, hvis det var vanskelig å få jobb, undervise i vgs. Men nå må jeg på skolen. Har ikke undervisning, men har to prøver denne uka. Skal dessuten på styremøte. Snakkes! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 14. februar 2006 #3652 Del Skrevet 14. februar 2006 Blir spennende å se hva du finner ut av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #3653 Del Skrevet 14. februar 2006 Ja, det synes jeg også. Har sendt en forespørsel til karrieresenteret ved UiB hvor jeg spurte om jeg kunne få en karriereveiledningstime. I tillegg leste jeg i dag at hele 75% av samfunnsviterne faktisk får jobb i Bergen etter endt 5 årig studie, så det er tydelig at karrieresenterets arbeid for å skaffe studentene jobb, funker. Det som har vært problemet er jo å få arbeidsgivere til å tenke utradisjonelt. En samfunnsviter kan faktisk jobbe i mange forskjellige stillinger som tradisjonelt besittes av andre yrkesgrupper. Uansett hva jeg velger, er jeg glad for at læreren har åpnet øynene mine for at jeg faktisk kan gjøre det bra i et helt annet felt enn jeg trodde. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke har noe å gjøre på SV fakultetet, men faktisk så har de flere studieprogrammer og enkeltemner som hadde vært kjempegøy å studere. :-D Men jeg har ikke tatt et endelig valg enda. Jeg kommer til å søke bioingeniør, men vil også søke en del programmer/emner på UiB. Fikk forresten roser av mannen i dag. Nydelige mørkrøde fløyelsroser og brudeslør til. Læreren ble helten på konas jobb, da et bud leverte blomster til henne fra han. Hadde det ikke vært for undertegnede, så hadde det ikke skjedd. Han fikk ballongbukett av kona. Disse var på plass på jobben når han kom....Søte de er. :-D Han bad kona om å hente han etter jobb, da han ikke ville ta med seg en bunch med ballonger på bussen hjem...Forståelig...Mann og ballongbukett er ikke helt forenelig i offentlige sammenhenger...hvertfall ikke hvis de ønsker å ha mannefølelsen i behold. Nei....nå var det ikke mer å preike om for øyeblikket.... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #3654 Del Skrevet 14. februar 2006 Impia skrev: Alt det der hørtes spennende ut, men fryktelig vanskelig. Og jeg er litt opptatt av jobb etter endte studier, jeg. Får du jobb? Får du en jobb du kan leve av? Får du en jobb der du bor eller har du LYST til å flytte på deg? ← Ja, det er kjempespennende og med litt arbeid så tror jeg at jeg kan klare dette veldig bra. Å få jobb i Bergen som samfunnsviter har tradisjonelt ikke vært lett, men nå viser undersøkelser at hele 75% har fått jobb etter endte studier. Karrieresenteret ved UiB har gjort en god jobb med å få næringslivet til å tenke annerledes, og karrieredagene som de arrangerer tiltrekker haugevis med arbeidsgivere som er interessert i å vite mer om hva en samfunnsviter kan. Antall jobber for nyutdannede har eksplodert, og næringslivet kan utlyse stillingene hos karrieresenteret for å få inn de folkene de vil ha. Den kontakten som er skapt mellom studenter og næringslivet har snudd en gammel trend og samfunnsvitere vil kunne få jobb i kommuner, fylkeskommuner, stat, privat næringsliv, skoler, i politikken og andre steder. Det som er trenden nå, er at mennesker med ulik bakgrunn jobber sammen for å nå bedrifters mål, og da er samfunnsvitere stadig oftere en del av gjengen. Når en lager slike grupper i næringslivet vil arbeidsgiver ha arbeidere som til sammen har en enormt bred kompetanse og hvor alle lærer av alle. Så jeg har god sjanse for å få jobb uten å måtte flytte på meg. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 14. februar 2006 #3655 Del Skrevet 14. februar 2006 Først NÅ forstod jeg signaturen din!! Og jeg som alltid skriver Norwenglish sjøl! *føler seg sniglete* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 14. februar 2006 #3656 Del Skrevet 14. februar 2006 Hei, hei! Du kan jo studere biologi (var det ikke det?) et år, også ta samfunnsfag, hvis det ikke passer for deg. Eller, som du skrev tidligere, ta noen fa som privatist, kanskje du finner det interessant. Ikke lett å ha lyst til flere ting, men det viser jo at du er allsidig, og det er en bra egenskap. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #3657 Del Skrevet 14. februar 2006 Sniglå skrev: Først NÅ forstod jeg signaturen din!! Og jeg som alltid skriver Norwenglish sjøl! *føler seg sniglete* ← Du er så søøøøt! Der minnet du meg forresten på at signaturen min må endres en smule. GrønnSky skrev: Hei, hei! Du kan jo studere biologi (var det ikke det?) et år, også ta samfunnsfag, hvis det ikke passer for deg. Eller, som du skrev tidligere, ta noen fa som privatist, kanskje du finner det interessant. Ikke lett å ha lyst til flere ting, men det viser jo at du er allsidig, og det er en bra egenskap. :-D ← Har snakket med biologilæreren og skal jeg bli lærer i f.eks naturfag, må jeg ha 20 vektall i et realfag og 5 i de to andre. Kjemien var ganske tung, og jeg er ikke akkurat Einstein når det gjelder kjemi. Men hvis det blir UiB på meg, så regner jeg med at jeg har fått hatt en klarleggende samtale med en av karriereveilederne på SiB/UiBs karrieresenter. Takker forresten for komplimentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. februar 2006 #3658 Del Skrevet 14. februar 2006 *Deler ut roser :dagens-rose: og sjokolade i høve Valentinsdagen* Glad i deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #3659 Del Skrevet 14. februar 2006 Du er nå skjønn! Glad i deg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isowen Skrevet 15. februar 2006 #3660 Del Skrevet 15. februar 2006 *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå