Gjest Ninakanin Skrevet 17. januar 2006 #3501 Del Skrevet 17. januar 2006 finn en sterk en, for det blåser noe helt jævlig også!!! godmorgen by the way Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. januar 2006 #3502 Del Skrevet 17. januar 2006 Saeria: Nei... Jeg savner å bo der, jeg... *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. januar 2006 Forfatter #3503 Del Skrevet 17. januar 2006 Fant sterk paraply! Har nettopp kommet hjem fra møte. Var i grunnen koselig, for det er mange hyggelige veteraner der. Selv om jeg er minst 15 år yngre enn yngstemann (hverfall i dag) så kommer vi godt overens. Godt fellesskap kan en si. I morgen skal jeg sende avgårde noe småtterier i posten, dernest bærer det avsted til skolen for å forberede seg mer til prøve. Føler aldri jeg blir klar til sånne ting. Særlig ikke når det er første prøven i faget. Ja, ja...det får gå som det går. Tror det blir lettere på neste prøve. Da er temaet menneskerettigheter. Men så lenge jeg klarer å bruke fagterminologien rett, samt få til en fin drøfting burde jeg klare meg greit i morra. Nei...lage meg mat nå... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. januar 2006 #3504 Del Skrevet 18. januar 2006 *kosemoseklemmepåsøtejenta* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. januar 2006 Forfatter #3505 Del Skrevet 18. januar 2006 *kosemosermassetilbakepåsnuppa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. januar 2006 #3506 Del Skrevet 18. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 19. januar 2006 #3507 Del Skrevet 19. januar 2006 Du må komme på besøk snaaaaart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. januar 2006 #3508 Del Skrevet 19. januar 2006 Saa travel du er! Flink du som klarer aa engasjere deg i saa mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 19. januar 2006 #3509 Del Skrevet 19. januar 2006 Du må komme på besøk snaaaaart! ← Jaaaaaaaaaa, vil ha besøk av Saeriavennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #3510 Del Skrevet 19. januar 2006 Så masse besøk! :-D Det setter lille Saeria pris på! Tusen takk for fine ord Popelka... lunacia og Lythande: Nå har jeg jo sånn løst avtalt Romatreff med Evelina, luna, Qlers og folket, og Lythande kan sikkert også henge på. Det hadde vært koselig. Når det blir, vet vi jo ikke enda. Det har litt med min hektiske timeplan og folks hektiske hverdag å gjøre. Jeg håper jo at jeg kan komme i løpet av mars/april. En liten helgetur hadde vært stas. Er det noen jeg kan kræsje hos? Tror ikke jeg var til så alt for stor bry for snille søte lunacia som tok inn fremmede meg sist. Hadde prøve i går, forresten. Gikk sånn passe. Læreren gav inntrykk av at vi hadde sååååå god tid, og dumme meg gikk på pinnen. Ja, jeg burde ha visst bedre i og med at jeg har hatt han før, men jeg er jo til tider vel godtroende, naiv og dum. Satte meg ned og kladda det meste bortsett fra to deloppgaver som jeg fant ut jeg måtte tenke litt på. Når jeg var ferdig med innføringen av kladden, hadde vi plutselig dritdårlig tid! Og det var da det skjedde. Hjernen gav meg fingern og gikk ut i streik. Som vi alle vet er det ikke noe som heter trykk ctrl, alt og del for å få hjernen til å funke igjen. Så da ble det bare masse svada og urk og æsj... Ja,ja...bedre lykke neste gang, og da skal jeg hvertfall IKKE kladde! Bare skrive ned stikkord og ting jeg kommer på som jeg ikke må glemme. I morgen er det ny prøve, men da i samfunnslære. Det burde gå greit. Stoffet vi skal ha prøve om er en mye lettere versjon av det vi hadde i går, så da er det meste innabords. Åååååhhh! Må bare si hva som hendte meg i dag. Gikk inn til siste religionstime (som forøvrig undervises av vår supre rektor som forteller på en engasjerende måte som gjør at tida bare flyr) og hørte en splættelyd. Ikke uvanlig siden jeg bor i Bergen og det regnet bra her i dag. Etter timen der i mot kjenner jeg en rar lukt. Det luktet varm, småsur melk. Tenker ikke noe mer over det til ei klassevenninne ser at jeg har fått fuglebæsj over hele høyre jakkeermet! Piler inn og vasker det av med såpe, men lukta vil ikke bort nei... Ergo måtte jeg ut og få meg en ny jakke, (fikk heldigvis på salg) sånn at jeg ikke skulle stinke ut skolen. Den gamle ble pakket ned i en pose og stappet i sekken. Har forresten fått eksamenskarakteren. Jeg fikk 2...2! Var sur helt til jeg fikk vite at ingen som hadde eksamen fikk bedre enn 3! Her snakker vi om eksamenskandidater som ikke har dårligere enn 4 i standpunkt, altså. De fleste har faktisk 5. Dessuten har alltid skolen vår ligget over gjennomsnittet i forhold til vanlige videregående skoler både i standpunkt og på eksamen. Siden jeg sitter i elevrådet måtte jeg snakke med inspektøren for å finne ut hva som foregikk. Hør her på hans ankeliste, det er helt forbanna utrolig: Oppgavene vi fikk var for lange og for mange. Ingen rakk å bli ferdige, selv ikke de som har 6 i standpunkt. Språket i oppgavene var klønete og alt for lett å misforstå. Fallgruvene var store og menge, men vanskelige å se. En oppgave som så ut som en parameterfremstilling, var i realiteten en vektoroppgave. Vektorer og parametre er to vidt forskjellige ting! Læreren sa at de som hadde laget dette eksamenssettet (de lages sentralt hos utdanningsdept.) har tydeligvis ALDRI vært inne i et klasserom og sett hva som foregår og hvordan en underviser. Det var hakket før vår ellers så sindige lærer kalte disse "forfatterne" for idioter. Vi er sååå frustrerte. Det nytter jo ikke å klage på karakteren. Det er hvor mange % en har rett av alle oppgavene som svgjør karakter, altså en helt enkel utregning. Har du 50% rett, så har du det. Da får du den karakteren som SKAL gis for 50% rett. Klage på oppgavesettet vil ikke føre frem. Det er uaktuelt for departementet å lage nye sett. De viser bare til et punkt i læreplanen som sier at vi skal ha lært å løse oppgaver som er annerledes. Ergo har vi ikke sjans til å rette opp dette. Departementet bør jo ta hintet når landsgjennomsnittet på 2mx eksamen de siste åra har ligget på 3,5 - 3,7. Vår skole har ligget med et snitt på over 4. I år var snittet på 2,37! 2,37!!!!! Det er jo pokker ikke normalt...Det er heller ikke normalt å gå ned 2 karakterer i forhold til standpunkt. Læreren vår sa at så og si alle elevene som har kommet opp tidligere har fått samme karakter på eksamen som i standpunkt. Noen få har gått ned en karakter. Jeg er så frustrert. På alles vegne, for det er innmari surt at teite oppgaver på eksamensdagen skal ødelegge hele snittet. Akkurat nå ønsker jeg hele direktoratet pokker i vold! *knurr* Men nok om det.....kjempekos med masse besøk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lythande Skrevet 19. januar 2006 #3511 Del Skrevet 19. januar 2006 håper dette hjelper til å gjøre dagen litt bedre enn den var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2006 #3512 Del Skrevet 19. januar 2006 *smasker litt på Saeria* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 19. januar 2006 #3513 Del Skrevet 19. januar 2006 til oppmuntring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #3514 Del Skrevet 19. januar 2006 Åååååhhh! Dere er nå søte og gode. Klart smasker og klemmer hjelper på.... Jeg har visst om min karakter i noen dager, men som elevrådsrepresentant har jeg måttet løpe litt frem og tilbake for å få klarlagt det hele, da alt begynte med et løst rykte. Synd det ryktet om at ingen fikk bedre enn 3 stemte. Men, men....Sånn er livet av og til. Kan ikke legge meg ned å dø for det. Må bare jobbe litt ekstra med de andre fagene sånn at jeg får snittet på 5,5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #3515 Del Skrevet 20. januar 2006 Heisann, folkens og GOD HELG ønskes alle sammen.... Hadde prøve i dag, og det gikk i grunnen greit. Skrev 10 sider på 5 oppgaver. :-D Har tenkt ut litt småplukk som kan trekke ned, men håper jeg ikke får dårligere enn 5 for DA blir jeg SKUFFA da.... Har vært på besøk hos frisøren min, Morten og fått ordna håret. Ble like fornøyd og glad som alltid, og hadde det kos. Har forresten funnet en ny metode for å finne ut når jeg får mensen.... Jeg har jo som en del vet, en riktig så ustabil og tullete syklus, men nå har jeg funnet løsningen på når jeg får den... Jeg tar på meg splitter nytt, hvitt undertøy.......og BINGO! Og siden dette er første ordentlige mens uten at jeg har hormoner i kroppen og spiral som irriterer har det vært rene syndefloden... *sorry detaljen* Jeg bruker rosa OB, som er ganske "store", men de må jeg bytte etter 2 timer. Toppen to og en halv....og da har jeg sittet i ro! Sånn var det IKKE før! Så på mandag skal jeg til legen for å få satt p-sprøyte. Kommer til å be han ta en blodprøve også, for å sjekke hormonnivået. Jeg fikk jo vite at mild PCOS kan gi rare sykluser og hudproblemer....noe jeg har... like greit å sjekke. Har jeg mild PCOS så kan jeg starte en evt. prøving tidligere enn jeg ellers ville ha gjort for å veie opp vansker med å bli gravid. Ja,ja.....det var det om min dag i dag....Nå skal jeg sette meg i soffan og spise opp resten av kinamaten min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2006 #3516 Del Skrevet 21. januar 2006 Men da har du jo ihvertfall en skikkelig god unnskyldning for å kjøpe deg lekkert nytt undertøy en gang uti neste uke da. *positiv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #3517 Del Skrevet 21. januar 2006 Tror ikke den er så god, for jeg har nettopp kjøpt meg masse nytt undertøy...men det er hvertfall en god unnskyldning til å måtte trøste seg med et par strawberry daiquiris i kveld når jeg er på utrikkingslaget. Uff...jeg må snart komme meg til byn. Må på apoteket, for det klarte jeg å glemme i går. Trenger p-sprøyta og nye tabletter til huden min. Kose dere i dag....laget begynner forholdsvis tidlig (17.00) så jeg har ikke lange tiden på å finne noe å ha på meg. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 23. januar 2006 #3518 Del Skrevet 23. januar 2006 Håpar du koste deg på utdrikningslag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 23. januar 2006 #3519 Del Skrevet 23. januar 2006 Er det noen jeg kan kræsje hos? ← Meg! Meg meg meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. januar 2006 Forfatter #3520 Del Skrevet 23. januar 2006 Meg! Meg meg meg! ← Hurra! og Ul var bra...skrev nettopp et langt innlegg...men det forsvant...skriver mer i morgen... Natta! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå