Bokalven Skrevet 6. desember 2005 #3301 Del Skrevet 6. desember 2005 *kosemassepå* Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #3302 Del Skrevet 6. desember 2005 Takk for kosene folkens. I morgen braker det altså løs! Eksamen - 2MX. FIkk forberedelsen i dag og vi får oppgave om vektorer! Dessuten har jeg fått 4 i standpunktkarakter! Er så glad, så glad! Mer etter middag en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. desember 2005 #3303 Del Skrevet 6. desember 2005 Hurra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 6. desember 2005 #3304 Del Skrevet 6. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. desember 2005 #3305 Del Skrevet 6. desember 2005 *klemmemassepå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. desember 2005 #3306 Del Skrevet 6. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #3307 Del Skrevet 6. desember 2005 Så søte dere er! :kysse: Tenkte jeg skulle fortelle dere om resten av gårsdagen. Var jo hos legen i går. Dette er tredje gangen jeg hilser på en lege jeg aldri har møtt før, fo så å måtte foreta en gyn. undersøkelse. *Skrive seg bak øret at dette ikke er noe jeg skal gjøre til en vane. * Har jo gått med småblødninger i 4 måneder nå. Det begynte etter første mens etter jeg tok ut spiralen. Det viste seg at kroppen min rett og slett ikke liker spiralen, og legen anbefalte at han tok den ut. Etter alle de historiene jeg har lest her om hvor jævlig vondt det er å ta ut dritten, gav jeg han litt motvillig mitt samtykke.Så var det bare å stålsette seg for smerten som skulle komme, påfølgende blødning resten av dagen og magevondt. Kikka en annen vei i det han førte inn tanga. -Der har vi den! Utbryter han og vifter med spiralen i tanga. -Var det alt? *helt sjokka i trynet* -Ehh, jaaa. -Å! Hadde hørt det skulle gjøre så vondt, skjønner du. -Øhh. Ok? Så jeg kjente altså ikke en dritt. Ingenting. Nada! Så nå lurer jeg på hvorfor folk skriker og bærer seg om at det gjør så sinnsykt vondt. Det kan jo hende den har grodd fast hos enkelte da, så da skjønner jeg de. Jeg diskuterte med legen min om hvilke alternativer jeg hadde av hormonfri prevensjon,men der var det slunkent gitt. Ikke aktuelt med Ladycomp/babycomp. (For dyre!) Kondomer....uaktuelt! Pessar var visst ikke noe særlig brukt, og knotete. Så nå blir det østrogenfri p-sprøyte som skal settes med en gang jeg får mensen. Frem til da er jeg ubeskytta. Så da må gubben belage seg på regnfrakk. Når jeg får mensen vet jeg heller ikke. Har en syklus som varierer mellom 28 dager og 3-4 måneder. Familietrekk. Fikk også oxytetral for huden min. Han sa at de som hadde problemer med acne, komedoner (hudormer) og småkviser og sånt på ryggen, ikke ville kunne få hjelp av noe annet. Oxytetral er altså tetracykliner. Jeg fikk resept på 2x96 tabletter om gangen, og jeg har rest på 3 på resepten min nå. De kosta heldigvis bare 95 kroner pakka. Skal hive innpå 4 stykker for dagen i to puljer.Når jeg ser effekten, skal jeg trappe ned til halvparten. Kan heller ikke spise melkeprodukter før to timer etter jeg har tatt de. Eller jeg kan spise det inntil 1 time før jeg tar tablettene. P-sprøyta kjøper jeg ikke enda. Får jeg tante rød på besøk når jeg er i Haugesund, kjøper jeg den der og stikker på Klinikk Haugesund og får den satt. Det er privateid, og man kan komme på dagen. Tar derfor naturligvis med resepten. Pilte så på skolen for å hente prøven jeg trodde gikk til h. Gikk motvillig inn til læreren for noen i klassen ropte til han at jeg var her for å hente prøven min. Han henter papirene mine. Jeg titter på karakteren. 4. FIRE??????? :overrasket: -Kødder du? Ja, det bare datt ut av meg. -Nei. Han tar frem permen og titter.... -Skal vi seee...Ja jeg har satt 4 i standpunkt på deg. -Seriøøøøst? *Så himmelfallen ut* -Ja. Selvfølgelig. -Ååååh! Nå ble jeg så glad at jeg nesten kunne gitt deg en klem! -Læreren ser litt brydd ut. Han er tross alt en litt sjenert type når han ikke underviser og hjelper oss, og utbryter: -Ja, nå må du fortsette å jobbe bra frem til eksamen på onsdag vet du. Rødmen begynner å skimtes mellom skjegget. -Ja, det skal jeg gjøre. Etter noen timer på skolen gikk jeg til tannlegen.Var tidlig ute, så han sa jeg kunne komme til med en gang. Han titta på tanna. Jeg hadde akkurat sagt jeg skulle ha eksamen, så da ville han at jeg skulle vente med å ta tanna. Dessuten regnet han med det ville ta litt tid å fikse den. Grunnen til at han ville jeg skulle vente, var i tilfelle jeg plutselig skulle få smerter etter rotfyllingen under eksamen. Han sa det ikke var stor sjans for det, men han ville ikke gamble. Dessuten ville han ha litt god tid, sånn at han slapp å stresse. Så jeg skulle få time neste mandag. Han spurte naturligvis om jeg trodde det kom til å gå bra og om jeg hadde vondt. Det har jeg ikke. Jeg sa at om jeg plutselig kom til å få vondt, så kunne jeg jo gå til tannlegevakta. Men, neida. Det skulle jeg IKKE gjøre. Fikk jeg plutselig vondt så skulle jeg ringe han med en gang, og så skulle han ta det om ettermiddagen. (På sin egen fritid!) Det spilte heller ingen rolle om jeg ringte i løpet av de dagene han skulle ha fri heller. Dette er en kjempepopulær tannlege som har lite fri,så er det helt greit å "ødelegge" hans sårt tiltrengte fridager!?! Jammen har jeg en snill tannlege. :-D Nei...nå må jeg kubbe. Skal opp tidlig i morra og føre inn noe dill på de to arkene jeg har til rådighet. Natta! *klem* De siste dagene har mildt sagt vært superbra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 6. desember 2005 #3308 Del Skrevet 6. desember 2005 Så flott at ting ordna seg, da. Og du, jeg SA jo at matten kom til å bra. Du er jo flink! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 7. desember 2005 #3309 Del Skrevet 7. desember 2005 Så bra å "se" deg i godt humør igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. desember 2005 #3310 Del Skrevet 7. desember 2005 Så bra at alt ordnar seg for deg og at du er glad og fornøgd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 7. desember 2005 Forfatter #3311 Del Skrevet 7. desember 2005 Ja er i grunnen fornøyd. Eksamen gikk sånn så som så, men det får bare stå til. Får jeg en treer er alikevel snittet på fire berget grunnet 0,5 ekstra realfagspoeng som kom som noe nytt i år. Dermed vil et snitt på 3,5 tillagt det halve poenget jeg ikke visste kom til å komme utgjøre 4. Da er jeg jo der jeg vil være. Nå skal det slappes av...Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. desember 2005 #3312 Del Skrevet 8. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 8. desember 2005 #3313 Del Skrevet 8. desember 2005 Uansett hvordan eksamen går, så er du i hvert fall ett skritt nærmere målet, og du har lært masse! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. desember 2005 Forfatter #3314 Del Skrevet 8. desember 2005 Ja.Nærmere målet er jeg jo. Skal bli deilig med noen dager fri før ny eksamenstrekning. Sambo fikk kjempemasse skryt av sjefen sin på julebordet. Han traff på mennesker fra andre firmaer som han ikke kjente, men som tydligvis kjente til han. Stakkaren ble nesten flau da han ble omtalt som sannsynligvis den beste .net programmeren i hele Bergen! Han fikk jo helt sjokk. Syntes det var litt overdrevet, men det er tydelig at noen har funnet seg en bransje han kan bli supergod i. Og jeg...? Jeg er stolt av mannen min. Det er sant det ordspråket. For hver dårlig dag, kommer minst to gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #3315 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Tjuuuhuuuu! Jeg skal jobbe på Gilde. Jeg skal jobbe på Gilde! Skal jobbe på mandag (kveldsskiftet) og hele resten av uka om jeg ikke kommer opp til eksamen! Da blir det noen sårt trengte kroner på meg! Så koselig det skal bli å tilbringe litt advendtstid med folk der ute. De er så koselige atte, om enn noe enssporet. Endret 9. desember 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2005 #3316 Del Skrevet 9. desember 2005 Her var det mye godt nytt paa en gang! Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Saa flott at du faar 4! Jeg fikk 4 i matte paa vgs, men jeg sluttet etter foerste aaret, saa jeg hadde sikkert faatt noe slikt som minus 4 hvis jeg hadde tatt 2MX (det er det du tar?? husken streiker litt...). Koselig at samboeren din er saa flink! Det betyr mye for disse mannfolkene aa gjoere det bra i karrierelivet! (og for oss jenter ogsaa selvsagt, men jeg har inntrykk fra min mann at selvfoelelsen og humoeret er veldig knyttet til jobb...). Og for en hyggelig tannlege! Tannleger er ofte koselige, synes jeg! Men jeg har aldri hatt hull, da, saa jeg forbinder dem ikke med noe vondt i utgangspunktet. Blir nok deilig aa faa den tannen ute av verden. Den hormonsproeyten hoertes litt skummel ut... men den er sikkert bra. Har bare gaatt paa p-piller selv, men vi er faktisk fornoeyde med regnfrakk! :kgblunk: Lykke til paa eksamen! Og god helg! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2005 #3317 Del Skrevet 9. desember 2005 Glemte aa si gratulerer med jobb!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Manic Skrevet 9. desember 2005 #3318 Del Skrevet 9. desember 2005 Så flink du er!! Gratla med firer'n! Jeg ante ikke at leger og tannleger var snille jeg... Har skrekke for begge! En snikleser står fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #3319 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Næmmen, så koselig! Snikleser som står frem, og koselig hilsen fra verdens beste Askepott! Først og fremst så får jeg ønske deg Manic, hjertelig ut av snikleserskapet. Koselig at flere følger med i mitt liv og levnet. :-D Selv lå jeg på vippen mellom 4 og 5 på grunnkursmatten. Riktignok etter jeg tok det opp igjen da.På vgs. slet jeg som bare det for å bestå. Tror nok du har rett i at selvtillit og humøret til disse mannfolka avhenger litt av hvordan de har det på jobben. Nå har jo min kjære det supert, og det merkes hjemme også. To dager til nå, så er jeg tilbake hos tannlegen. Må huske å ta med meg smertestillende på jobb. Skal jo jobbe fra 15.00 til 23.00, og da er det greit med en ibux i fall tanna skulle begynne å syte litt. Jeg håper den sprøyta funker. Hvis ikke vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Må vel vurdere pessar eller Leas shield da. Hørte om dette shieldet for første gang i dag. Vel...skal ikke ta sorgene på forskudd. Så lenge sexlysten min ikke forsvinner med sprøyta, så er jeg fornøyd. Håper også at Oxytetralen funker. Finner jo ikke ut av det på en stund da. Det hadde vært stas å kunne ta på seg et strapless plagg, eller en singlet til sommeren uten å tenke på hvordan ryggen min ser ut. Har ikke kunne bruke singlet i offentlighet siden jeg var 16-17 år. Høres sikkert ut som en bagatell, men for meg er det ikke en selvfølge å ha glatt fin hud på ryggen. Det er ekstra surt nå som det er så mange fine topper, "korsetter" og kjoler som har bar rygg også. Håper jeg kan kjøpe meg noe sånt om noen måneder. Det eneste som er litt dumt er at det påvirker blodgivningen min. Håper det går greit med en to ukers pause fra tablettene før hver blodgivning. Jeg vil jo fortsette å gi blod. Har jo bare gitt fra meg en liter til sammen nå. (2 donasjoner) Men det kreves at antibiotikakurer må være avsluttet to uker før blodgivningen, så da får jeg prøve å se om et opphold i pillespisingen går greit. Håper det. Det skal i grunnen bli deilig å jobbe en ukes tid. Koselig at Gilde har best om å få meg tilbake. Jeg fikk jo bekreftet at de var fornøyde med arbeidsinnsatsen min da jeg var der i sommer. (For tredje sesong) Håper jo at jeg slipper å komme opp i muntlig matte. Gjør jeg det, kan jeg bare gå å legge meg. Særlig hvis jeg trekker temaet logaritmer. Jeg er usannsynlig dårlig akkurat der. Særlig i sånne større tekstoppgaver. Små regnestykker går greit, men det er neppe det de er ute etter på eksamen. De små stykkene altså. Har kjøpt gave til læreren fra meg og min blonde kompanjong i mattetimen. Vi to har hatt en intern ting gående om at vi er blonde så vi forstår ikke tingene så lett. Faktum er at jeg lærer sent i matte (eller er blond i matte om dere vil), så sånt sett passer det jo. I andre fag som ikke involverer tall, er jeg ikke blond. Men....over til saken. Jeg har kjøpt Ulvers CD kveldssanger til læreren vår. Rolig akustisk musikk som kan roe en lærer/inspektørsjel når han er sliten. Jeg setter alltid på den cden når jeg må flykte fra soverommet og til sofaen fordi mannen snorker. Selve cden varer i en knapp halvtime, men jeg sovner alltid etter 15-20 minutter med den musikken, så en kan trygt si det er avslappende musikk. Jeg kommer, however, til å be læreren om å vente med å høre spor 1, 2, 10-13 før han har hørt de andre. De er litt spesielle. Jeg elsker hele cden, men vet at mange vil synes de er litt rare første gangen. Er litt chanting/synging med mørk stemme på de. Siden inspektøren/læreren vår er en travel mann, tror jeg denne type musikk er midt i blinken for han. Ved gaven skal vi legge ved et kort med en liten hilsen fra de blonde jentene på første rad. Vi kommer også til å takke han for tålmodigheten, all hjelpen og støtten. Han har vært helt fantastisk som lærer, skjønner dere. Det var bare å banke på kontordøra hans og så fikk vi komme inn. (Så sant han ikke satt i møte eller telefon) Han gjorde alt han kunne for å hjelpe oss og yte det lille ekstra. Mer enn en kan forvente av en lærer. Hadde det ikke vært for han, hadde det ikke blitt en 4 i matte for å si det sånn, så gaven er vel fortjent. Dessuten skal vi ikke ha han i flere fag, så det kan ikke regnes for smisk. Det er bare en måte å si takk for oss på. Ellers har det ikke skjedd stort her. Min blonde kompanjong og medsammensvorne kommer innom i morra sammen med kjæresten. Sambo skal nemlig ta seg en titt på laptopen hennes og se om han kan få den opp på nett. Så da kommer hun til å ta med seg den og routeren. Det er nemlig sannsynligvis noen innstillinger på dataen hennes som gjør at den og routeren ikke samarbeider slik de skal, og da blir det ingen nettilgang på henne. Stakkar jenta er helt i fra seg, for hva skal hun gjøre i ferien da. Jeg er visst ikke den eneste som er avhengig av nettet. Dere får ha en fortsatt fin kveld/natt. Endret 10. desember 2005 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 10. desember 2005 #3320 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg lærte også senere i matte enn i andre fag, hvis det er noen trøst. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå