Saeria Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #11961 Del Skrevet 30. mars 2011 Takk, fisken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 2. april 2011 #11962 Del Skrevet 2. april 2011 Håper såret i pannen er bedre nå og at dere slipper arr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. april 2011 Forfatter #11963 Del Skrevet 2. april 2011 Det har ENDELIG kommet skorpe på hele såret, og det ser ikke så aller verst ut. Vi fortsetter å krysse fingrene. Ellers var lillemann klar for morgen klokka kvart på seks i dag. DET var ikke mammaen, så han ble med inn i senga mi. Han sovnet, sov selvsagt noe urolig, men klokka åtte var det i grunnen greiere for mammaen å si at vi skulle opp! Etter morgenstell og pottebæsj, gikk pappaen inn på soverommet og la seg. Han var på avskjedsfest i går for en kollega, så han sov på sofaen i natt. Vi overtok stua og jeg lagde havregrøt med banan til gutten. "Mmmmmm" sa han når den første skjeen kom i munnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. april 2011 #11964 Del Skrevet 3. april 2011 Havregrøt ja, kanskje jeg skulle prøve meg på det. Lenge siden lillegutt har fått grøt nå. Etter han endelig knakk koden med å spise med skje, får vi ikke lov til å mate eller hjelpe lenger i det hele tatt. Så da tar det jo litt tid. Når vi matet tok det 1 minutt å spise en yoghurt, nå tar det 30 minutter... Jaja, bra vi har god tid om morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. april 2011 Forfatter #11965 Del Skrevet 3. april 2011 G spiser litt selv med skje, til han begynner å tøyse. Da overtar vi. Det er ikke ofte vi lager havregrøt altså. Han får det av og til i barnehagen da. Hverdagene starter stort sett med at han får en halv banan før barnehagefrokosten. I helgene er det stort sett brødmat som han spiser selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. april 2011 #11966 Del Skrevet 3. april 2011 Så bra at det har grodd skorpe på hele såret. Det høres lovende ut Barnefamilietilværelsen høres herlig ut. Jeg gleder meg til det blir min tur. Enn så lenge har jeg en fin substitusjon; to hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. april 2011 Forfatter #11967 Del Skrevet 4. april 2011 Det er slitsomt og moro med en liten gutt i huset. Han er jo en liten tornado til tider, men han er en veldig snill og god gutt da. :)Så du har noe å se frem til. Det er klart at særlig den første tiden var preget av en del usikkerhet, jeg hadde jo tross alt aldri vært mamma før, men man vokser med rollen i grunnen. Hunder er en god substitutt da. Jeg er veldig glad i hunder, og skulle ønske vi hadde en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. april 2011 #11968 Del Skrevet 4. april 2011 Barn kan anbefales Selv om hunder ikke er så dumt det heller. Jeg tror det ble mye lettere å bli foreldre nettopp fordi vi hadde hatt hund. Nå gleder vi oss bare til barna er litt større og vi kan få hund igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 7. april 2011 #11969 Del Skrevet 7. april 2011 Barn kan være herlige, men jeg tror ikke det å få barn er for alle. Det vil si, jeg vet det ikke er for meg. Betyr ikke at jeg ikke liker barn, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. april 2011 #11970 Del Skrevet 8. april 2011 Man blir jo rent babysyk av å titte innom her. Jeg tror jeg skal liste meg stille ut igjen. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. april 2011 Forfatter #11971 Del Skrevet 8. april 2011 Nei, det å få barn er ikke for alle. En må selv velge det som er riktig for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 10. april 2011 #11972 Del Skrevet 10. april 2011 Det er sant. Selv har jeg vært sikker på at jeg skulle bli mor fra jeg var 5 år. Håper du og dine får en flott søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. april 2011 Forfatter #11973 Del Skrevet 10. april 2011 Takk. Jeg har vært våken siden klokken fem. Fikk ikke sove med en urolig gutt mellom oss, og en snorkende mann. Jeg stod opp med gutten klokka sju og etter potte og morgenstell, ble det tid for å lage havregrøt. Siden det har vi spist litt banan og appelsin. G fikk også smake på pasjonsfrukt for første gang, og han likte det. Selv om den nok kunne ligget en dag eller to til for å modne mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 10. april 2011 #11974 Del Skrevet 10. april 2011 I liker ingen verdens ting av frukt og grønt, unntatt bringebær, jordbær og banan. Hun har fått og får stadig vekk nye ting, men hun ser på dem, tar en ørliten bit, spytter ut, og gir resten til meg. Potte vil hun heller ikke sitte på, så jeg ser mørkt på bleieslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. april 2011 Forfatter #11975 Del Skrevet 10. april 2011 Det løsner vel en gang. Vi har jo som sagt vært ganske heldige med vår gutt som spiser det meste. Noe er han ikke villig til å ta i sin munn, sånn som rent kjøtt f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. april 2011 #11976 Del Skrevet 14. april 2011 Kjøtt er heller ikke noe favoritt her. Fisk går greit noen ganger, kylling går greit andre ganger. Men aldri kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. april 2011 Forfatter #11977 Del Skrevet 14. april 2011 Samme her.Fisk og kylling går stort sett fint, men ikke kjøtt. Vi var på påskefrokost i barnehagen i dag. Kjempekoselig. Etter alle foreldrene var gått ble jeg igjen og hjalp til å rydde på småbarnsavdelingene. Så da gikk G ut med de andre småtissene og mammaen hans fikk ryddet opp etter gildet, og vasket gulvene for smuler. Jeg hater å trakke i smuler! Så bar det ut på kjøkkenet for å hjelpe med å rydde på plass all maten. Stakars. De hadde kokt nok egg for en UKE minst! For det er jo slik at folk flest spiser mindre enn de egentlig ville ha gjort på sånne tilstelninger. Av "høflighetsgrunner". Ikke før var det ryddet, før det varpå tide med lunsj. Noen av ungene hadde kommet inn og da skulle de male litt. Så pratet jeg litt med de og tenkte jeg kunne like gjerne hjelpe til med lunsjen. Som sagt så gjort, og med en fornøyd G som smakte på og likte røkelaks, var det pottetid og lalletid. Jeg satt ved han til han sovnet, før jeg flyttet meg til en gutt som IKKE ville sove, men som MÅ sove på dagtid. Jeg strøk han på magen til han snorket og gikk ut for å lage i stand frukten. Tok meg en kaffekopp først. Vips var det frukt, gutten var våknet og malte og koste seg. Vi så på folk som arbeidet utenfor barnehagen og koste oss før vi omsider gikk hjem (G gikk hele veien som normalt tar meg 15 minutter å gå i rask gange). Er så stolt av han! Alt i alt var det en veldig fin dag i barnehagen og jeg er så heldig som har tid til å være der litt, tid til å hjelpe en gang i blant, og ikke minst priviligert som har fått så mye tillit hos alle ungene på avdelingen hans. Jeg får bare nyte den tiden før jeg begynner i jobb...må få jobb først da. Etter denne dagen har jeg bare mer respekt for de som jobber i barnehage, for det er virkelig en krevende jobb. Morsom også, men viktig og krevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. april 2011 #11978 Del Skrevet 15. april 2011 Høres ut som om du koste deg i barnehagen i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. april 2011 Forfatter #11979 Del Skrevet 15. april 2011 Ja, det var veldig koselig. Følte meg litt som en hippiemamma som hadde grodd fast, for både jeg og mannen bruker lengst tid på å hente. Jeg blir ofte gjennom frukten, for G liker det så godt, og et ekstra sett med hender når 9 unger skal ha frukt NÅ, ikke er å forakte. Så vil ofte G rase litt fra seg før vi går. Men personalet var glad for hjelpen. Fikk en stor klem av den ene når jeg sa jeg kunne bli igjen og hjelpe med oppryddingen. Men jeg synes det var en selvfølge når jeg uansett ikke hadde noe på tapetet (venter fremdeles på bøkene til oppgaven min), og jeg så at det var MYE å rydde, og ungene måtte jo få komme ut i finværet! Litt hjelp gav de ansatte muligheten til å gå rett ut i stedet for å vente. Jeg kunne sikkert trives med en jobb på småbarnsavdeling, hvertfall på et sted som har så fine ansatte. All respekt til deg Nótt som står i det hver dag du er på jobb og hvor du har et pedagogisk ansvar i tillegg! Jeg visste jo at det var en veldig ansvarsfull og krevende jobb fra før, men det blir annerledes når en faktisk har fått vært der såpass mange timer (selv om et par ble brukt til rydding) og en får oppleve en barnehagehverdag på nært hold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. april 2011 #11980 Del Skrevet 15. april 2011 Takk Saeria. Det er faktisk godt å høre at foreldre ser hvordan jobben faktisk er, og at de respekterer en mer etter å ha sett det. Denne jobben er ikke bare bare selvom noen tror det. Det ligger litt mer bak enn å "bare" passe på barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå