Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

For en skjønning :hjerte:

God bedring.

Vi er også hjemme idag, pga feber og hoste.

Skal en tur til legen litt senere, for å utelukke eventuelle plager som ørebetennelse etc.

E har hatt endel feber di siste ukene, så greit å få undersøkt.

Slitsomt å måtte være hjemme fra jobb og barnehagen så ofte også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til skjønne lille G! :hjerte:

Og så håper jeg at du også får noen skikkelig flotte dager resten av praksistiden :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅåå så skjønn lille G! *smelt* :rødme:

Masse god bedring til den lille! :) Håper mamman har det kjekt i praksis. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk.

Vi har vært på barneklinikken med G. Halsebetennelse er diagnosen, og barnelegen var virkelig fæl syntes lillemann. Han ble lyst i øret, og det var vondt og skummelt, og han fikk spatel i munnen. Så det var en gutt som gråt veldig og var grådig lei seg.

I morgen er det jeg som skal være hjemme med han. Mannen har gerier på jobb som han rett og slett er nødt til å ta, så da må det bare bli sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos gyn i dag, og fikk bekreftet noe jeg har hatt mistanke om lenge. Jeg har PCOS. Ingen overraskende diagnose å få akkurat, og jeg så selv hvor mange bittesmå eggposer det var i hver eggstokk. Så nå skal jeg til Haukeland på fredag og ta en del blodprøver. Gyn sa at det nok var et mildere tilfelle. Jeg ble jo faktisk gravid på den ene eggløsningen jeg fikk i november 08. Nå som jeg har gått helt uten (hormon)prevensjon har imidlertid symptomene forverret seg, så hun ville jeg skulle begynne på en ny type p-piller.

Merker jeg er skeptisk, for jeg har reagert på alt annet før, dessuten er det ikke så mange årene til jeg er 35 og bør kutte ut pillene. I tillegg liker jeg ikke helt å putte i meg kunstige hormoner, selv om østrogenet i denne skulle være veldig kjemisk likt kroppens eget.

Sitter på første dag i ny syklus og kjenner alt nå at den nok kommer til å bli tøff, for murringene er ganske merkbare alt, selv om jeg ikke har noe særlig til blødning enda.

Jaja...det er vel noget spesielt å få diagnosen ETTER man har fått barn, men slik ble det nå for meg. Gyn sa jeg var heldig som ble gravid, og jeg vet jo at de fleste med PCOS må slite med å få barn. Søster har samme greia som meg, men når vi først har EL, blir vi visst gravid lynkjapt. Så det er hvertfall gode egg som slippes når det først bestemmer seg for å ta turen ut av eggposen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, i grunnen ikke så veldig. Har muligens en litt mer logisk forklaring på hvorfor ikke alle kiloene etter fødselen vil av da, selv ikke når jeg virkelig la igjen en innsats for å kvitte meg med de, skjedde det noe. Så sett bort fra det, huden og noen andre smågreier, så er det ikke så veldig store innvirkningene på dagliglivet.

Akkurat nå er det murremage, men vi har både paracet, ibux og paralgin i hus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi har fått mus i hus! :sur:

G er forkjølet igjen, vi er hjemme (planleggingsdag i barnehagen), mannen er syk og ligger i senga, mens jeg har foreløpig bare en rygg som er sånn passe ute og kjøre.

G har nettopp dyttet på gåbilen sin og lagd tilhørende brummelyder. :hjerte: Nå er han tilbake i sitt vante spor med å klaske duploklosser på diverse overflater. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, her var det masse på gang, ønsker god bedring til dere alle! :klem:

Mus i hus er ikke stas nei, men har ikke dere katt? ;) Kanskje han ikke funker på dette med musefanging.;)

Vi har nemlig en særdeles effektiv serial killer luskende ute, går ikke en dag uten at jeg finner et muselik her og der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten?!? :skratte:

Nei, du. Han er ingen effektiv jeger. Skjønt han har fått med seg inn et par levende mus i løpet av de siste 10 årene.

Men kan jo ikke klage på stakkaren. Musen(e) befinner seg mest sannsynlig i vegg/gulv, og der kommer ikke han til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, forventer ikke helt at han skal komme til under vegger/gulv nei. Det blir vel i overkant av hva man kan forvente av en pus. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Ja, her er det lite til liv. Er opptatt med alt annet. Co-ops, eksamen, praksis, guttungen, familiedrama (svigerfamilien)...

Guttungen har fått hjørnetann nummer tre, og han sikler og klør i påvente av den siste. På tirsdag er det 15 mnd. kontroll, på onsdag eksamen og middagsbesøk til Nótt, mannen og vesla etterpå. :)

Jeg venter på svar fra en helsestasjon vedrørende en lang debatt hva deres søvnmetodeanbefalinger angår, sett i lys av den nye barneloven, samt svar fra en bv-tjeneste om det samme.

Jeg har funnet ut at jeg mest sannsynlig skal skrive om palliasjon i bacheloroppgaven, jeg er passe drittlei alt pjatt fra høyskolen og alt svada vi skal gjennom, og vi har enda ikke fått avklart hvordan julefeiringen blir i år.

Julegaver? De har jeg knapt fått begynt på. Har strikket ferdig to. Kvir meg til å fortsette på nummer tre, men det må jeg. Bomullsgarn er no dritt! Hvertfall det jeg så mesterlig klarte å velge (Tuva).

Jeg venter på mengder av garn fra en co-op, og klubbgarn i tillegg. :hjerte: Ingenting er som en flettekurvesketing full i deilig, kløfritt ullgarn i de lekreste farger! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok i livet ditt for tiden ja. :) Gleder meg MASSE til å treffe deg igjen, tenk at det er over et år siden sist. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...