Gå til innhold

Saeria's little inn for wizards, druids and other good folks

Saeria

Anbefalte innlegg

Saeria, her har det ogsaa vaert overskyet i hele dag. Men naa er jeg ikke sikker paa om vi kunne ha sett noe herfra i dag uansett. Jeg har jo stort sett jobbet, enten paa jobben eller med rapporten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saeria' date=' her har det ogsaa vaert overskyet i hele dag. Men naa er jeg ikke sikker paa om vi kunne ha sett noe herfra i dag uansett. Jeg har jo stort sett jobbet, enten paa jobben eller med rapporten min.[/quote']

Går det bra med arbeidet? Håper det. :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! :vinke:  Hvordan har du det i dag?

:vinke:

Her er alt bra.

Nå som det har vært sommerslepp med gjester hos deg, har jeg endelig hatt tid til å ha storrengjøring i vertshuset mitt. :wink: Holder på å bygge soveplass til dragen også. En stoooor hule delvis under og over bakken bygges. Det kommer peis og pipe også. Dragen må ha det varmt, hvis han vil overnatte. :D (Nei, jeg bygger ikke alene. Har noen ogrer som bygger for meg. Ikke alle ogrene er slemme :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen så flott!! Nå blir dragen glad!! :D

:kysse:

Klart dragen skal få. Saeria elsker drager! Hvis det er et behov, kan vi ordne griserom også. Nei ikke rom til å grise i, men rom for mini nøff - nøff! :ler:

Hadde alt vært opp til meg, hadde jeg vært omkranset av dyr. Hunder, katter, griser. You name it! :D

Bare sånn at alle vet det: Dyr er hjertelig velkommen i mitt Inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dragen skal få. Saeria elsker drager! Hvis det er et behov, kan vi ordne griserom også. Nei ikke rom til å grise i, men rom for mini nøff - nøff! :ler:

Hadde alt vært opp til meg, hadde jeg vært omkranset av dyr. Hunder, katter, griser. You name it! :D

Bare sånn at alle vet det: Dyr er hjertelig velkommen i mitt Inn!

Tingeling trives utmerket om hun får et skinn på gulvet, mer komplisert er hun ikke. :ler: Og det kunne ikke falle henne inn og gjøre noe "fy" på gulvet ditt! Vi tar med kattekassa hennes vi, hvis den kan stå i et hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så søt du er. Jeg er glad for at du er til også :klem:

Du har storslagne planer ser jeg. Fint å ha plass til alle samme hvilken art det er, slik at alle føler seg velkomne :-)

Ønsker deg en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt du er. Jeg er glad for at du er til også :klem:

Du har storslagne planer ser jeg. Fint å ha plass til alle samme hvilken art det er, slik at alle føler seg velkomne :-)

Ønsker deg en fin dag :)

Ja, alle skal ha det fint.

I dag vet jeg dagen blir fin. Jeg føler det på meg.

Du må ha en like fin dag du også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har du hatt en fin dag så langt? :)

Kan jeg spørre om noe? Det er for flaut å legge ut på mat forumet eller i min egen dagbok, det blir for dumt. Leste den tråden om norsk mat. Hva er komle? Prøvde å søke på nettet, men ble ikke klokere. Sto noe om raspeball og komle, men hva er raspeball? Er komle en ball? Det sto oppskrift men den skjønte jeg ikke noe av. Ikke le!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt du er.

Komle/kompe/raspeball/potetball er som det siste navnet sier, en ball eller bolle laget av raspet potet. :wink: Den er hvit/gråaktig og trist på farge, men smaker nam. :sikle:

En kan få de både med og uten en liten fleskebit i midten. Her hvor jeg bor serveres de med kålrabistappe, salt fårekjøtt og vossakorv. Når min far kevde hadde vi poteter til også, selv om mange mener det er smør på flesk. :ler:

Du kan se et bilde av de her. Det er de gråhvite runde greiene med grønt på bak kjøttet. Jeg bruker ikke grønt på mine. Fjordland selger også komler. Mange spiser de stekte med sirup, men jeg spiser de ustekt med litt melange i tillegg til det andre tilbehøret. (De er kokte altså. :wink: ) Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Du kan se et bilde av de her. Det er de gråhvite runde greiene med grønt på bak kjøttet.

:o Um...well.... ok

Takk snille deg, nå vet jeg hva det er :stolt: :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Um...well.... ok

Takk snille deg, nå vet jeg hva det er :stolt: :kysse:

Bare hyggelig. :wink:

Men lærer så lenge man lever. Neste gang er det kanskje jeg som spør deg om noe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompedebatt!! Kult! :-D :ler: Kg er et allsidig sted!! (Ler ikke av deg altså, Balenciaga!)

Her hvor jeg bor,- i sør, spiser vi kompe med smelta smør og sukker :sikle:

Høres sikkert skikkelig ekkelt ut hvis man ikke er vant til det, men det er kjempegodt! :Nikke: Du må prøve en gang!

Siden det er viktig å utvide sine kompehorisonter :ler:, så må du få med deg denne revolusjonære nyheten :ler: :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Siden det er viktig å utvide sine kompehorisonter :ler:, så må du få med deg denne revolusjonære nyheten :ler: :

:hoho:

Den egner seg sikkert til steking, men ellers sverger jeg til den lille runde. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komlene er greit nok, men kjøttet.... *grøsse*

Jeg er ikke superglad i det salte fårekjøttet, spesielt ikke fettet, men litt må jeg ha. Men bare litt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.

Trøtt. Både i går og i dag har jeg vært på Løvstakken (fjellsiden vi bor på) med Rex. Begge gangene lot jeg han styre mesteparten av retningen vi gikk i. I går havnet vi plutselig midt ute i bushen. :o Ingen sti. Og vi trasket tilbake igjen gjennom busker og kratt. Jeg var kjempeskitten når jeg kom hjem, og måtte rett i dusjen. I dag holdt vi oss til stien. :ler: Det er litt kos da, å gå tur med han. Han er jo kjempesnill. Gentle giant. :hjerter:

Ikke har jeg sovet noe godt de siste nettene heller. Jeg har våkna flere ganger. Plagsomt. Man får liksom ikke en ordentlig søvn. I morgen skal jeg opp tidlig. Dvs. klokka 09.00. :oops: For vanlige folk er ikke dette tidlig. Jeg skal nemlig gjøre meg litt fin før jeg stikker til byn og handler i kjøpesenteret som åpner i morgen. Friele'n skal holde tale og greier. (Jepp, ordføreren vår.)Det er litt tilbud på ting siden de er nyåpning, og det lønner seg å handle da. Undertøy trenger jeg også, for etter renskingen i bh-skuffen kunne jeg konstatere at jeg satt igjen med sørgelig få gode bh'er. :(

I dag må jeg se 60 minutes, selv om jeg er trøtt nå. Det er et av de beste programmene som lages, så det er klart jeg må få det med meg. *gjesp* Spørs hvor lenge jeg blir her på KG i dag.

Hvis jeg stikker tidlig, så får dere ha en riktig god kveld, jenter. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...