Saeria Skrevet 3. juni 2004 Forfatter #661 Del Skrevet 3. juni 2004 Har nettopp sittet og lest en tråd om invandrere som tafser, og hvorpå kjæresten til jenta blir sint sier at de ikke har rett til dette, for så å få seg en salig på trynet for det. Jeg kjenner at det koker innvendig, så derfor velger jeg å ikke legge noe inn i debatten, men å få det ut i dagboka. Selv om disse stakkars gjengene opplever å bli lært en ting hjemme, for å se at det er annerledes i samfunnet rundt dem er ingen unnskyldning for å klå. Disse gjengene har ofte vokst opp i Norge, og lært om norsk kultur på skolen. Da burde de vite at det er et sett med regler hjemme, og andre normer i det norske samfunnet som de er nødt til å forholde seg til. Jeg tenker med skrekk på hvordan det er blitt i "ghettoene" i Paris, hvor det ikke er så uvanlig at deres egne jenter blir voldtatt. Voldtekter med alt fra et par til 80 deltakende menn. Grunnen? Jentene gikk ikke med skaut, eller de så stygt på meg. :o Jeg ble sjokkert når jeg så det på 60 minutes. Men det var jo "synd" på de. De hadde jo mye vanskeligere for å få jobb. Skal alle menn som ikke har jobb, få voldta og tafse og klå som de vil... Jeg trenger ikke gå lenger enn noen kvartaler i mitt eget nabolag før jeg vet at her er det utenlandske narkoselgere som dominerer gata. De ser ut som vanlige gutter, bortsettfra at de behandler damene sine som dritt. De er jo bare norske, blonde horer. Det hjelper heller ikke på min skepsis, at min egen søster har blitt utsatt for vold fra sin egen irakiske ekskjæreste, eller at min veninne har blitt forsøkt voldtatt to ganger av tilsammen 3 samfunnsberikelser. Den første gangen kom hun seg knapt nok unna. Mannen hadde kniv. Den andre gangen hadde hun mensen, og var dermed skitten og ikke så interessant. :o Jeg vet jeg er fryktelig usakelig nå, men den retten synes jeg at jeg har i min egen dagbok. Hvorfor holder disse gjengene på slik? Vel, en blanding av kultur, religion og holdninger kan være en grunn. Blir de straffet for det de gjør? Neppe. Blir de det, så er Norge et eldorado for de som synes voldtekt er den beste formen for sex. Straffene er jo latterlig lave. Voldtar samme mannen 10 ganger og blir straffet for det, så risikerer han å få strafferabatt. Blir en annen dømt for underslag, eller annen økonomisk kriminalitet risikerer vedkommende opp til flere år i fengsel. Legemsfornærmelse og/eller voldtekt: Noen måneder bak murene. Jeg er drittlei av at sex offenders skal behandles med silkehansker. Det være seg norske eller utenlandske. Det er bare et tankekors for meg at de utenlandske er overrepresentert når det gjelder denne typen kriminalitet. Nei, jeg hater ikke utlendinger. Jeg har møtt utrolig mange greie mennesker med utenlandsk bakgrunn, men jeg er sinna på alle de som ikke klarer å holde seg i skinnet, og på landets styre og stell som lar de slippe unna med det de gjør. SÅ DET SÅ! Sånn...nok usakligheter fra meg i dag... Måtte bare blåse ut. Derfor dette rotete innlegget, som mange sikkert vil mene lyser av fremmedfrykt og rasisme. Jeg har bare fått nok for i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 3. juni 2004 #662 Del Skrevet 3. juni 2004 Du skriver virkelig bra. Hvorfor ikke legge innlegget under debatten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 3. juni 2004 #663 Del Skrevet 3. juni 2004 Bare innom for å gi deg en nattaklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2004 #664 Del Skrevet 3. juni 2004 Saeria, jeg er eeeeennnnniiiiiiigggg!! Men du skjønner, 60 minutes kan ikke tillates å tro på, det er jo et amerikansk program og alt amerikansk er 666, djevelen selv, årsaken til at verden skal gå under, osv. Slik er det og det er en opplest og vedtatt sannhet. :evil: Må gå halvveis utenfor tema. For meg er det to sider av samme sak. Det er akkurat det jeg mente da jeg fortalte i dagboken at jeg ble hetset av "venstreorienterte" i en festlig sammenheng. Meg er det lov å hetse, da er det ikke snakk om fremmedfrykt. Jeg kan ikke ta igjen fordi jeg er halvt avkom av djevelen selv og alt jeg sier er e t resultat av rasisme og imperialisme. Alle her inne vet ikke det, men de som skulle finne på å åpne dagboken min skjønner at jeg er halvt f***skap. Det er det jeg mente da jeg sa at spark er lov ene veien, men ikke andre. Gud bedre, da er man rasist. Jeg blir så forbannet. H*****. Vi sitter å ser på at det vestlige samfunnet sakte men sikkert blir infiltrert av en annen imperialistisk kultur og gjør ingenting. Saeria, du må lese boken til Oriana Fallaci. Den jeg skrev om i dagboken. Og dette lurer jeg på: Er man rasist når man reagerer på en eneste spesiell kultur? Jeg reagerer ikke slik på andre asiatere, afrikanere (bortsett fra nord-Afrikanske muslimer) og sør-Amerikanere. Jeg trodde ikke det var sant da jeg ble hetset den gang fordi jeg er det jeg er. Det var surrealistisk. Inntil en annen her inne sa at hennes amerikanske mann ble "hetset" fordi han er amerikaner, ikke fordi han er svart. Sorry for at jeg bruker dagboken din til å rase fra meg. Vi må prøve å få lagd en tråd om dette. Om hvor grensen går mellom å være kulturkritisk og rasist. Jeg har mange ideer til tråder, men når jeg har vært så "populær" at leiligheten min har vært befolket i evigheter har jeg ikke fått tid til å tenke ut spørsmålsstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2004 #665 Del Skrevet 3. juni 2004 Forresten - legges spørsmål ut kommer det masse forklaringsmodeller fra bedrevitere om "forståelse" og unnskyldninger fordi dette er noe det vestlige samfunnet har påført seg selv gjennom politikken som er først overfor disse landene. Og fordi usa er en stormakt som har et overtak på resten av verden, særlig disse landene. Der hvor djevelen selv har vært hard er f.eks i latin-Amerika, men jeg ser ikke at disse bomber vesten sønder og sammen. Jeg syns det er en patetisk forklaring hvorfor "de" kommer til vesten og voldtar, antaster og bomber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. juni 2004 Forfatter #666 Del Skrevet 3. juni 2004 Takk, Green! Det var veldig snilt sagt av deg. :D Jeg legger ikke dette ut på debatten, for som Balenciaga sa, så får vi slengt en masse forklaringsmodeller i trynet. Jeg ble også frustrert når jeg leste dem. Selv vet jeg også hvordan det er å måtte passe seg for ikke å bli hetset på rasegrunnlag, Balenciaga. Min far var jo halvt tysk, og ble født under krigen. Dette betyr da at jeg er barnebarn av en tysk soldat. Hadde de eldre i aktive krigsdeltakeres forening visst det, hadde de aldri snakket til meg igjen. Synd men sant. Jeg hører de og andre eldre snakke stygt om tyskere, og jeg vet at de gikk gjennom utrolig mye vondt under krigen, men vi som tilfeldigvis er barn av et barn som ble til ved en "uheldig og skammelig" romanse kan ikke noe for det. Ikke de barna som ble til under krigen heller. Men nok om det. 60 minutes er faktisk et av mine favorittprogram. Det er nemlig et reportasjeprogram som vinkler stoffet sitt på en meget profesjonell måte, og som strekker seg langt for å vise to sider av en sak på en reflektert og fin måte. I tillegg har Andy Rooney utrolig mange poeng, og gode observasjoner å dele med seerene sine. Jeg liker Letterman også. Mest på grunn av at David har et fjes som får meg til å smile. Det ser ut som om mannen er full av f***, og det er han ofte også. Jeg er enig i at USA har sine problemområder, og ting som en i Norge reagerer på. Men, og det er et stort men, det er mye som er utrolig bra der også. Jeg skjønner godt at du, Balenciaga blir sint når amerikanere og halvt amerikanere blir dratt over en kam. Det er også helt ok å rase ut i min bok. Jeg skjønte jo at jeg tente lunta, eller hev bensin på bål når jeg selv raste fra meg. Det som jeg synes er fint, er at dere er enige. Jeg er liksom ikke den eneste som er lei av å forstå meg i hjel. Eller sympatisere meg mot min vilje til jeg ser mannen med ljåen. Det er synd som du sier, Balenciaga, at det kun er lov å sparke en vei. Det samme kan en se i midtøsten. Sier en at en ikke liker f.eks. Sharon, som tilfeldigvis er jødisk, da blir man stemplet som antisemitt! Nei, jeg liker ikke Sharon, men jeg har ikke noe i mot så og si resten av verdens jøder! Det er noen andre jeg ikke liker, som jeg ikke vet hvem er, men hvem kunne med hånden på hjertet si at de liker de menneskene som lot din egen far dø? Og det med glede! Jeg behøver da ikke være antisemitt for det?!? Boken til Oriana Fallaci, skal spores opp og leses. Nei. Nå bør jeg vel gå å legge meg. Stor til Greenie, Naken og Balenciaga. Det er alltid godt å vite at en ikke er alene. :dagensrose: til dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #667 Del Skrevet 4. juni 2004 God morgen. Er en forbannelse å ha plassere bærbar pc ved siden av sengen og "liksom" ikke få sove. Jeg har tenkt mer. Forståsegpåerne bruker argumentet om at generalisering er farlig, og at man må skille mellom kultur og individ. Selv generaliserer de andre veien. Det er akseptert eller det blir gjort i bevisstløs tilstand, jeg vet ikke. La oss tenke på mishandligen de amerikanske fangevokterne sto for i det irakiske fengslet. Da fikk hele den amerikanske kulturen gjennomgå. Hele usa er noe dritt fordi de har skapt monstre. Når den andre siden brenner opp amerikanere og drar dem gjennom gatene og halshugger sivile på film, er det "individer" som gjør det. Ikke et resultat av en helt for j*** kultur. Fordi usa er okkupantene. Når de kjører fly inn i bygninger og dreper uskyldige er det ikke akseptabelt å gå i mot. Kan jeg spørre hvorfor? Europa er noen idioter som sitter på baken og ikke gjør noe som helst men ser at diktaturer blomstrer. De hvisker i krokene om at det er forferdelig men når noen gjør noe med det er det forkastelig. Det jeg er enig i er at irak krigen er elendig planlagt. Hva skal europerne gjøre? Sitte å vente på at f***skapet tar over alt? Hadde det vært opp til meg hadde usa med nato okkupert Syria og Iran i samme slengen. Konsekvensene driter jeg i akkurat nå fordi jeg er provosert. Islam har også en historie av okkupasjon. De har okkupert sør-Europa og store deler av Asia tidligere. Og disse såkalte intellektuelle og kunstnerne og SV som skal sette inn annonse i Washington Post. Er de gått fra vettet? Å bruke så mye penger på noe som kommer til å bli ledd av. De kommer til å le seg skakk. Det er det absolutt meningsløse sløseri av penger jeg har hørt om på lenge. Nå tror vel alle at jeg er republikaner, men det er langt fra sannheten. Det er akkurat på det området vi snakker om nå jeg er ekstrem. Jeg kjenner mange som mener det samme, men som ikke tør å si det i frykt for å få rasiststempel. Jeg hater Bush familien. De er noen korrupte tullinger som har rotet seg bort i noe som jeg håper de ikke kommer ut av. Bare så det er sagt. Men samme f*** hva motivet var for å okkupere irak, jeg er glad for at de gjorde det. Og når folk slenger av seg at usa er en primitiv kultur. Den franske uavhengighetserklæringen kom tretten år senere enn den amerikanske. Den kan ikke Europa skryte på seg, selv om mange har forsøkt. Det er sant når det blir påpekt at islamske land ikke har kommet med noe som helst fremskritt. Ikke noe har de produsert for å gjøre verden et bedre sted, gi folk muligheter eller komme med teknologiske eller intellektuelle fremskritt. Det var tallene og det er det. Etterpå er det ingenting. Men selvfølgelig. Det må være amerikanernes feil det også. De skulle vel klart å produsere noe i løpet av alle årene de herjet fritt og til usa ble en stormakt, eller hva? Det er selvfølgelig amerikanernes feil at store deler av den muslimske verden lever på samme måte som for tusen år siden. Nå blir dagboken din et sted for å få utløp for aggresjoner. Det er bare å komme inn i min også. Noen steder må man da ha lov å uttrykke seg. Forståsegpåerne driver med sin egen meningssensur. Som de beskylder 666 for å drive med, noe som utvilsomt blir bedrevet, men kom ikke å bedriv det overfor andre! Snakk om å kaste stein i glasshus! Nå skal jeg prøve å sove igjen før Unni Wikan, hennes fans og forståsegpåerne hjemsøker meg i våken tilstand og prøver å ødelegge knærne mine. Skal vi skrive bok, Saeria? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #668 Del Skrevet 4. juni 2004 Nei, det er ikke enkelt å forstå. Hvorfor Europa i det grusomst lengste venter, er vel kanskje fordi vi er konfliktsky, har diverse konvensjoner og lover å forholde oss til, og med EU så må det kanskje være enighet mellom så og så mange land? De er vel redd for å starte noe som vanskelig kan avsluttes, særlig med tanke på hvilke typer våpen som finnes der ute. Når det gjelder okkupasjonen av Irak, så er jeg selv delt. Nei, Irak hadde ikke som samlet nasjon provosert utenfor sine egne grenser i form av kraftige voldelige handlinger på en god stund. Men Hussein hadde opprørt hele den vestlige verden med sin behandling av sitt eget folk. Jeg tror nok det hadde vært fint om FN også støttet innmarsjen i Irak, og jakten på Hussein, men når Irak først ble okkupert syntes jeg det var greit at Saddamen ble tatt. Good Riddance! Det er uskyldige ofre i dette, ja. Det er det på begge sider. Sivilbefolkningen lider alltid under krig. Det kan en ikke gjøre noe med, bortsett fra å prøve å begrense de sivile tapene. Når det gjelder Abu Ghraib, så er det ikke en hel kultur som stod for det, men en liten ukultur. Vi har vel selv sett intervjuer med skamfulle amerikanere, som synes dette er forferdelig. De skammer seg på disse soldatenes vegne, og de vet at ryktet deres som et folk og en nasjon vil få stor skade. Jeg skjønner de som ikke vil at Norge skal delta i Irak eller Afghanistan, men vi må jo ta et standpunkt til dette. Krohn Devold, som forøvrig ikke er populær for sin avgjørelse om å sende folk til Afghanistan, syntes det var viktig og markere at vi ikke ønsker terrorisme i verden. Norge bidrar i både Afghanistan og Irak med humanitær hjelp. Det er det som er vårt spesialfelt om du vil. Jada, vi har spesialtrente elitesoldater, men på langt nær så mange som USA og andre NATO land. Vi hadde ikke kunnet sendt store profesjonelle tropper om vi så ville. Men vi kan i det minste prøve å bidra til å hjelpe de sivile, og støtte de andre styrkene hvor vi kan selv om det er med liv som innsats. Norge har jo tross alt en lang historie sammen med FN og NATO. Det er enda noen få i tjeneste i FN i dag. Norge var med siden Tysklandsbrigaden og Korea. Vi har mistet mange i årenes løp, men vi gav aldri opp de sivile. Det er mye urett i verden, men å gi en nasjon skylden for alt blir feil. Mennesker er selvdestruktive vesener. Religion er den største krigsypperen. Desperasjon kan få et menneske til å gjøre det utroligste på både godt og vondt. Egosentrisme og makt er en dårlig kombinasjon. Jeg har vanskelig for å forstå hvorfor folk vil krige. Lærte vi ikke noenting av det fra tidligere kriger? Det har jo ikke akkurat vært få gjennom historien. At alt dette er en nasjons feil, er galt å si. Alle land har noe positivt og noe negativt. Det er jeg overbevist om. Men når det negative overskygger det lille som er positivt, og det grusomme får slå rot, da bør andre land si i fra. Dette ble langt, sikkert litt utenfor emnet, og utstrukturert. Men dette er mine tanker, og de kommer ikke alltid deisene ut av hodet i pene og pyntelige former. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #669 Del Skrevet 4. juni 2004 Så rart at du la inn det siste innlegget da jeg akkurat har logget meg på. Det er så fint å diskutere med deg, Saeria, fordi ikke du automatisk halshugger meg, men faktisk leser hva jeg sier og responederer på det. Du er nå god. Jeg svarer i dagboken min jeg, så tar vi litt her og litt der så vi ikke bruker opp hele dagboken din på politikk. Skremmer jo bort de søte besøkende du har. I dagboken til en annen jeg "kjenner" kom en besøkende med en usaklighet om "temaet". Jeg lusket stille og rolig ut igjen. Bedre det enn å trashe hele dagboken hennes med rage. Gjør det noe om jeg er språlig schizofren når vi diskuterer? Føler jeg er like dårlig i begge språk når det går over stokk og stein og da blir det en salig blanding av ordfeil, bøying, osv og innslengte am. ord med ordfeil og dårlig grammatikk og da blir resultatet elendig. Like dårlig i begge språk Hva skal du gjøre i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #670 Del Skrevet 4. juni 2004 Klart det ikke skal halshugges. Det er en diskusjon, ikke en vendetta! Du er også veldig fin å diskutere med, for jeg ser i det du skriver at det er gjennomtenkt. tilbake til deg for det. Klart det er lov å respondere i affekt noen ganger, men til og med da kan en av og til klare å være litt gjennomtenkt. Det gjør heller ingenting om du er litt språklig schizofren. Litt språkblanding er da ikke vanskelig å forstå. Synes du skriver bra jeg, og jeg er en sånn plagsom person som lett henger seg opp i stygge og morsomme skrivefeil. Lån av engelske ord og uttrykk har jeg ikke noe i mot. Gjør det selv, så da kan jeg ikke si noe på det. Nei. Jeg får luske inn til deg. Men før det så kan jeg si hva jeg skal gjøre i dag. *trommevirvel* Jeg skal levere en nøkkel på jobben. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. juni 2004 #671 Del Skrevet 4. juni 2004 Men før det så kan jeg si hva jeg skal gjøre i dag. *trommevirvel* Jeg skal levere en nøkkel på jobben. :D :hår: Spenning på høyt plan i dag, ser jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #672 Del Skrevet 4. juni 2004 :hår: Spenning på høyt plan i dag, ser jeg!! Ja, det er klart det er! Har ikke fått samlet meg til å gjøre det enda, da. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. juni 2004 #673 Del Skrevet 4. juni 2004 Men jeg ser du og Balenciaga har en skikkelig bra diskusjon gående. Så flinke dere er til å ordlegge dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #674 Del Skrevet 4. juni 2004 Men jeg ser du og Balenciaga har en skikkelig bra diskusjon gående. Så flinke dere er til å ordlegge dere! Åh! Takk! Hva skal Naken finne på i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. juni 2004 #675 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er ikke akkurat superspennende ting som skal skje her heller, må jeg innrømme Har ingen planer egentlig. Kanskje jeg tar en tur på kino, enten med dattera mi, eller med broren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #676 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er ikke akkurat superspennende ting som skal skje her heller, må jeg innrømme Har ingen planer egentlig. Kanskje jeg tar en tur på kino, enten med dattera mi, eller med broren min. Kino er kos det. Hvilken film? Har forresten levert nøkkelen, nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 4. juni 2004 #677 Del Skrevet 4. juni 2004 Kino er kos det. Hvilken film? Har forresten levert nøkkelen, nå! Har ikke sett "Van Helsing",- og den frister. Det gjør også "The day after tomorrow". Sånne katasrofefilmer er spennende synes jeg :oops: Liker ikke du også sånn naturkatastrofefilmer? GRATULERER MED NØKKELLEVERINGEN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #678 Del Skrevet 4. juni 2004 Har ikke sett "Van Helsing",- og den frister. Det gjør også "The day after tomorrow". Sånne katasrofefilmer er spennende synes jeg :oops: Liker ikke du også sånn naturkatastrofefilmer? GRATULERER MED NØKKELLEVERINGEN! JAAAAA! Elsker naturkatastrofefilmer! :oops: Takk for klapp og dans i min ære for effektivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #679 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg skal danse litt virtuelt for deg jeg også: Var ikke dansesmiley så du får ta til takke med hoppe. Jeg liker også katastrofefilmer Det er noe tiltalende med dem, kanskje det at de holder på oppmerksomtheten min en stund. Ser ut som om noen allerede har en liten vendetta mot meg: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...2428&highlight= Vet ikke om det blir tatt bort, det burde stå der til spott og spe og til feiring av saklighetens fyrverkeri. Hva har du gjort ellers da? Spørre, spørre, spørre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #680 Del Skrevet 4. juni 2004 Enda en katastrofefilmfan! Velkommen i gjengen! Hva jeg har gjort?!? :D Nei.Ikke stort. Levert en nøkkel, hjulpet butikkeierene oppe i gata med å legge på plass frysevarer som ankom i det jeg bevegde meg inn på butikken. Skal steke noen pølser som er kjøpt hos slakteren senere, se The block og Anna i eventyrland. Men før det skal jeg opp på butikken igjen og synde ved å kjøpe sukkerholdig brus, og kanskje en lade. :oops: Jammen ser det ut til at det er noen som vil drive en liten vendetta ja. Det er som regel de som ikke vet hva de skal svare som kommer med sånt vås som å be deg holde kjeft. Av en eller annen merkelig grunn setter jeg mye større pris på gjennomtenkte svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå